Skærme
Fijala 3554
Pixellys indefra - eller synsforstyrrelse?
Fra : Kenneth Bon

Dato : 06-01-02 22:44

Jeg ejer en helt ny Samsung 900NF, men når jeg kigger på mit skrivebord (som
er sort) og kigger på mine ikoner, så 'genskinner' de ligesom 'inde bag' det
flade på skærmen....
Desuden er der en slags hvidt lys uden om nogle ikoner på skrivebordet...

De ligger altså som et spejl - men man kan næsten kun se det på sort
baggrund og uden dagslys - så er det til gengæld også tydeligt!

Kontrast er 100 - lysstyrke 0

Nogen idé til, om dette er normalt med en spejling ?

Jeg har en teori... :

Det kan være noget med at når det er sort så udsender skærmen jo faktisk
ikke noget lys.. alle andre farver udsender den jo lys
Og derfor kan man se det der spejl.. fordi man kan se gennem skærmen... og
det kan man ikke når pixelne er tændte

Eller ? Jeg hører gerne fra jer - er skærmen defekt eller hvad?

Kenneth Bon
www.kennethbon.dk
ICQ : 144267060

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 07-01-02 09:40

> [...]
>
> Kontrast er 100 - lysstyrke 0
>
> Nogen idé til, om dette er normalt med en spejling ?

Jeg tror det er helt normalt. Jeg prøvede lige med min 959NF, og den har den
samme "feature" - også kun synligt med slukket lys og sort baggrund.

> [...]
> ikke noget lys.. alle andre farver udsender den jo lys
> Og derfor kan man se det der spejl.. fordi man kan se gennem skærmen... og

Det skyldes almindelige refleksioner fra skærmens overflade. De er der uanset
hvad, men styrken af dem kan variere efter hvor godt antirefleksbehandlingen
virker.

Løsningen må være at undlade sort baggrund...

> Eller ? Jeg hører gerne fra jer - er skærmen defekt eller hvad?

Som sagt tror jeg ikke det er en defekt ved din skærm - det er en "feature"...

mvh
Jeppe Seidelin Dam