"Nyreligiøsitetsfrit Miljø" NU!
Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 03:14

Snakken har gået om at "prædike for apotekeren" (Niels Stegs forslag i
tråden "Udret Noget" d.11.01.01 kl.18:33). Spændende.

Helt ærligt: Hvor mange andre end de mest fanatiske JV'ere, moonier og andre
"nykristne", jeg personligt elsker at hade, finder på umotiveret at "prædike
for apotekeren" og hvordan reagerer folk normalt på denne slags
"religiøst-emotionelt blotteri"?

Folk føler sig gået for nær! Og jeg kan sagtens forstå det...

Det er en klar underkendelse af folks tro at mase sig følelsesmæssigt ind på
dem og lade dem forstå at de trods deres egen opfattelse ikke er kristne.

Jeg tror jeg vil starte en bevægelse: "Nyreligionsfrit Miljø", hvor man i
lighed med en vis anti-porno-bevægelse hævder sin ret til at være i fred for
at få presset folks personlige trosliv ned over hovedet; Bevares, her i
gruppen er jeg jo selv uden om det, men jeg får sådan lyst til at klippe
kablerne til Kanal København i KKR's sendetid.

Fri mig for Moses Hansen-typer eller ham den amerikanske fanatiker med
stokken, som jeg for nylig så på samme kanal...Oh, fy, oh, føj for en
religionsliderlig stodder! Det er jo som at høre en optagelse fra
Partidagene i Nürnberg!

Mine (hypotetiske) børn skal kunne åbne døren uden at JV'ere står og vil
prædike religion for dem!
De skal kunne færdes i samfundet uden at en moonie eller sågar en
Hare-Krishna-type begynder at sælge dem en religion!
KKR skal ikke sende følelses-porno på en åben kanal i en sendetid, hvor mine
(igen: hypotetiske) børn er vågne og uforvarende kan få ødelagt deres sunde
og rationelle verdensbillede af een eller anden trekvartpsykotisk prædikant!

Jeg vil kæmpe for børnene og de sarte sjæle, som ikke kan kende forskel på
virkeligheden og (ny)religiøse fantasier!

Nyreligiøsiteten ødelægger vort samfund! Det er en trussel imod mine børn!
- Hva' faen: Hvis hende den (religiøst?) frelste teenager med Jeanne
d'Arc-komplekserne - Marianne Larsen, tror jeg hun hedder - som er
gallionsfigur for antipornobevægelsen kan tale om "Børns Velfærd", så må jeg
også kunne! -)
De tvinges jo til deltagelse i massepsykotiske ritualer, hvor suspekte
voksne og endnu mere suspekte unge begår følelsesmæssig voldtægt på dem! De
hjernevaskes til at være fjender af det eksisterende samfund og til at
undertrykke sig selv!

Det gælder børnene! Skal de ødelægges? De er jo skrøbelige og skal have ret
til selv at vælge!

Ikke mere nyreligiøsiet i børnenes øjenhøjde! Religiøsitet er intimt og
forbeholdt voksne mennesker! ( - Har vi i øvrigt ikke et computerprogram som
kan beskytte mine (ja, ja: Hypotetiske) børn fra at klikke sig ind på
nyhedsgrupper som denne og internetsider med religiøst indhold?)

Anders Peter Johnsen

Fra : YEAH !

Dato : 12-01-01 17:32

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sunde
> og rationelle verdensbillede af een eller anden trekvartpsykotisk
-----------------
På hvilken måde mener du at dine børn ville kunne tage skade af at se KKR,
og blive udsat for evangelisk kristendom ?
Hvad er du bange for vil ødelægge dem ?
Kærlighedsbudskabet ?

> Jeg vil kæmpe for børnene og de sarte sjæle, som ikke kan kende forskel på
> virkeligheden og (ny)religiøse fantasier!
--------------
Så nu er det pludselig dig der er Hyrden og ved alt, og kan skelne sandhed
fra løgn. Joh 10 advarer os mod sådanne. Du umyndiggør børns egen evne til
at skelne skidt fra kanel og lære i livets skole, og du opstiller dig som
autoriteten der skal fortælle dem alt.

( - Har vi i øvrigt ikke et computerprogram som
> kan beskytte mine (ja, ja: Hypotetiske) børn fra at klikke sig ind på
> nyhedsgrupper som denne og internetsider med religiøst indhold?)
-----------------
Nå, nu bliver dine angreb konkretiseret til også at nedgøre dette forum, som
jeg startede i 1998, for at være skadeligt for børn!

Men ok, hvis du vil være HELT sikker at dine fremtidige børn ikke lider
overlast, så forbyd dem at bruge nettet, forbyd dem at gå på gaden, for tænk
hvis de rendte ind i JV eller Hare Krisna, ja, spær dem bare inde i din egen
lille verden og beskyt dem mod omverdenen, forfra og bagfra og hele tiden -
så kan du være sikker på de bliver ødelagt og præget af din angst og dit
neurotiske forhold til alt der har med religion at gøre.

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 17:57

YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93nblm$ek3$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> På hvilken måde mener du at dine børn ville kunne tage skade af at se KKR,
> og blive udsat for evangelisk kristendom ?

Først af alt er jeg oprigtig ked af at du ikke kan se at der er anvendt
ironi så det driver...Men som al god ironi er der et gran af sandhed, eller
i hvert fald noget som jeg faktisk mener alvorligt med det her.

Jeg har ganske enkelt bare anvendt den samme retorik som de frelste
seksualneurotikere fra "Pornofrit Miljø" anvender, bare rettet imod
(ny)Kristendommen, som jeg tror har en finger med i spillet, hvad angår
denne nypuritanisme.

Men jeg har faktisk meget svært ved at se det kærlige budskab i det meste
nyreligiøsitet. Tværtimod ser jeg angst og frygt og alskens ulækker
selvophøjelse på Kristi bekostning, men kærlighed, nej.

> [...]
> at skelne skidt fra kanel og lære i livets skole, og du opstiller dig som

Det første er og bliver noget pjat, Jørgen.

Jeg kunne aldrig finde på at gøre mig til nogens hyrde i religiøs forstand,
men til gengæld kunne jeg aldrig tænke mig at give afkald på min ret til at
tænke selv og have mine egne meninger.

> [...]
som
> jeg startede i 1998, for at være skadeligt for børn!

Du tager alt det her alt for personligt, Jørgen.

> [...]
> så kan du være sikker på de bliver ødelagt og præget af din angst og dit
> neurotiske forhold til alt der har med religion at gøre.

Tja, jeg kunne jo opdrage mine fremtidige børn ligesom JV'erne gør det, bare
med omvendt fortegn...

--
Mvh.
Anders

Fra : YEAH !

Dato : 12-01-01 17:32

> [...]
> stokken, som jeg for nylig så på samme kanal...Oh, fy, oh, føj for en
> religionsliderlig stodder! Det er jo som at høre en optagelse fra
----------------
Hvis du ikke kan kende forskel på det evangeliske budskab der bliver
prædiket på KKR, og nazisternes partiprogram i 30erne, er det sandsynligvis
mere dig som har et problem. Man blev fængslet og slået ihjel i
nazityskland, hvis man prædikede det sande evangelie, for derved gjorde man
sig til fjender med bla. endlõsung-politikken og sandsyndligvis (med rette)
beskyldt for at skjule og hjælpe, ikke bare andre kristne, men også jøder.

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 18:00

YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93nbln$ek3$2@news.inet.tele.dk...
> [...]
rette)
> beskyldt for at skjule og hjælpe, ikke bare andre kristne, men også jøder.

Jeg har aldrig set nogen - på nær Hitler og Goebbels - være så liderlig og
selvoptaget, når vedkommende talte. Gad vide om han ejakulerede i bukserne
et par gange undervejs af bar selvbegejstring?

--
Mvh.
Anders

Fra : YEAH !

Dato : 12-01-01 17:33

> [...]
> "religiøst-emotionelt blotteri"?
>
> Folk føler sig gået for nær! Og jeg kan sagtens forstå det...
Muligvis, men det er fordi det er tabu i Danmark at tale om Gud, synd,
frelse osv. Synes du det er fint at det religiøse er tabu ? Vi kalder os et
kristent land, vi har korset i vores flag, men alligevel bliver folk
pludseligt meget dårligt tilpas hvis nogen nævner Jesus i en samtale, ja,
folk opfatter det nærmest som en provokation. Det er lidt underligt synes
jeg.

jørgen.

Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 18:14

YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:93nblo$ek3$3@news.inet.tele.dk...

> [...]
> folk opfatter det nærmest som en provokation. Det er lidt underligt synes

Jeg har selv været så langt ude at jeg umotiveret begyndte at ævle om Jesus
og Dommedag i situationer, hvor det simpelt hen var upassende. Jeg mistede
en del bekendte på den bekostning. Man skal respektere, hvis folk ikke gider
at tale om deres forhold til religion.

Problemet er også at hele tankegangen i udgangspunktet er skævt: "Jeg er
frelst, det er du sikkert ikke, så derfor vil JEG (og ikke Jesus) frelse
dig: Modtag frelsen gennem mig, så jeg får afstivet min kristne selvtillid
og kan lege Jesus et øjeblik..."

Dèr står jeg bare af. Også fordi (eller netop fordi?) jeg selv har været
derude.

En anden ting er den almindelige nyreligiøse måde at tale om at "møde" eller
"modtage Jesus", en sprogbrug som de fleste mennesker bare ikke kan
acceptere, når det ikke konkret fysisk er tilfældet. At hævde at have mødt
en mand som i de flestes opfattelse er død for ca. 2000 år siden (og IKKE er
genopstået) er som at hævde, at man har talt med sin døde tante: Folk mener,
man er rablende sindssyg.

Der er heller ikke langt fra at "tale med Jesus" til at sige: "Stemmerne i
mit hoved siger". Det er grænsesøgende i folks opfattelse. Eller det ER bare
for langt ude.

--
Mvh.
Anders

Fra : Niels Steg

Dato : 12-01-01 18:23

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Snakken har gået om at "prædike for apotekeren" (Niels Stegs forslag i
> tråden "Udret Noget" d.11.01.01 kl.18:33). Spændende.

Og selv om du ironiserer, er der noget du har misforstået

> [...]
> "religiøst-emotionelt blotteri"?
>
> Folk føler sig gået for nær! Og jeg kan sagtens forstå det...

Snakkede jeg ikke om at gå på "forud beredte veje" ?

Når vejen til "apotekeren"s hjerte er beredt, vil han jo netop tege i
mod budskabet, Gud selv bereder vejen og mennesket der er parat til at
modtage ordet om Jesus, kan ikke forstå, at de ikke har tænkt på det
før.. ingen af dem jeg har hørt om i vidnesbyrd om forud beredte
gerninger, har følt det pinligt, de lyttede, tog imod og blev frelst..
Ikke fordi den og den prædiker ordet, men fordi Gud ønsker den og den
frelst NU..

Niels

Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 20:36

Niels Steg <niels.steg@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:GJH76.239$0I3.9207@news.get2net.dk...
> "anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> Og selv om du ironiserer, er der noget du har misforstået

Å' hwa' er dæ'?

> [...]
> gerninger, har følt det pinligt, de lyttede, tog imod og blev frelst..
> Ikke fordi den og den prædiker ordet, men fordi Gud ønsker den og den

Hmmm. Den kunne være fed om jeg næste gang jeg skal hente mine forsyninger
af anti-psykotisk og antidepressiv medicin pludselig stillede mig op foran
apotekeren og begyndte at tale Kristendom...Jeg ville grangiveligt blive
holdt tilbage mens de tilkaldte en "blå vogn" til den nærmeste psykiatriake
skadestue...

Desværre har apotekere en lang videnskabelig farmaceutuddannelse bag sig, og
det er som regel ikke i den befolkningsgruppe, men finder flest religiøse
mennesker.

Og hvordan h.... skulle man kunne se at "apotekerens hjerte er beredt"? Jeg
har aldrig oplevet en "søgende" apoteker, når jeg er blevet betjent på det
lokale apotek.
Man kan med LANGT større held (forudsat man er vanvittig nok til at risikere
konkrete tæv) forsøge sig på det lokale værtshus. Dèr har jeg haft mange
spændende samtaler om religion og Kristendom, dog uden at jeg har prædiket
for folk. Jeg har blot fortalt om mine oplevelser med Kristendommen.

--
Mvh.
Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Larsen

Dato : 12-01-01 23:04

> [...]

> spændende samtaler om religion og Kristendom, dog uden at jeg har prædiket
> for folk. Jeg har blot fortalt om mine oplevelser med Kristendommen.

Jeg har elsket at diskutere på gaden, værtshus mm, men jeg har også sendt
folk med interesse til menigheder rundt omkring. Men det var en stor fejl,
for i menighederne blev de stakkeler mennesker nærmest overfaldet og kom
aldrig igen.

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 12-01-01 23:16

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> mælte sligt:

>ingen af dem jeg har hørt om i vidnesbyrd om forud beredte gerninger,
>har følt det pinligt, de lyttede, tog imod og blev frelst..

Man kunne måsle indvende, at det overvejende sandsynligt ikke var de
folk, der følte det pinligt at høre om Jesus, der gik hen og
konverterede til kristendommen? Just a thought

--
-=-=-=-=-=-= The stylus is more potent than the claymore =-=-=-=-=-=-
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Erik Larsen

Dato : 12-01-01 22:54

> Jeg vil kæmpe for børnene og de sarte sjæle, som ikke kan kende forskel på
> virkeligheden og (ny)religiøse fantasier!

Så får de et 25 timer job, for du har lige beskrevet hele KKR og Livets Ord
og hele den Økumeniske fældeskab.

Jeg beundre dit Gå På Mod.

Erik

Fra : Avatar

Dato : 17-01-01 21:45

anderspj skrev i meddelelsen <93loul$g5g$1@news.inet.tele.dk>...

> [...]
>gruppen er jeg jo selv uden om det, men jeg får sådan lyst til at klippe
>kablerne til Kanal København i KKR's sendetid.

;-D
Hvor kan man indmelde sig?

--
Die mystischen Erklärungen gelten für tief; die Wahrheit ist, dass sie noch
nicht einmal oberflächlich sind.