Kristi nærhed
Fra : ssm

Dato : 11-01-01 21:27

Hvordan tror du at du ville opføre dig hvis Jesus stod ved siden af dig?

Tror du ikke at du ville opføre dig anderledes end du normalt ville?
Prøv at forestille dig det nu.

Du ville nok være mere afslappet og måske fuld af glæde, for nu stod
Sandheden ved siden af dig. Du ville ikke mere være bange for dit liv.
Alt kunne blive forklaret for dig. Frygt ville fuldstændig forsvinde.

Elsker du din bedste ven mindre hvis han var langt væk fra dig end hvis
han stod ved siden af dig? Nej, vel. Afstand gør intet.

Så burde vi ikke opføre os ligesom hvis Jesus stod ved siden af os hvis
vi virkeligt havde tro?

KH.
Søren.

Fra : Niels Steg

Dato : 11-01-01 22:28

"ssm" <cfp13653@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Så burde vi ikke opføre os ligesom hvis Jesus stod ved siden af os
hvis
> vi virkeligt havde tro?

hvis tro?

Niels

Fra : S.S.Mikkelsen

Dato : 12-01-01 00:48

din tro

Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 03:22

S.S.Mikkelsen <cfp13653@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A5E464D.6884CF7D@vip.cybercity.dk...
> din tro

Sure initialer, men fedt at kende noget af dit navn i stedet for kun
initialerne! ;-D

(Kan vi ikke få dit fornavn? Det lyder dumt at tiltale dig S.S.!)

God pointe, som mange "frelste" vel egentlig kunne lære lidt (eller MEGET)
af!
Jesus ville vel brække sig over røøøøøøøh...........(UPS! FY! - Rolig
Niels!)..........æh.......den åbenlyst falske smiger?

Anders Peter Johnsen

Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 12-01-01 12:56

Søren til fornavn..

Fra : anderspj

Dato : 12-01-01 18:27

Søren S.Mikkelsen <cfp13653@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3A5EF0D7.292318A9@vip.cybercity.dk...
> Søren til fornavn..

Nåja, det stod jo i headeren, men tak alligevel!

Anders Peter Johnsen

Fra : Erik Larsen

Dato : 12-01-01 23:10

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "ssm" <cfp13653@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> hvis
>
> hvis tro?
>
> Niels

Første gang jeg oplevede Jesus tilstedeværelse troede jeg ikke på en skid,
men det havde en meget stor inflydelse på mig, noget mærktbart forlod mig
og blev erstattet med stor fred, så stor at jeg havnede i gulvet. Herligt
ikke !

Erik

Fra : Niels Steg

Dato : 13-01-01 00:20

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mig
> og blev erstattet med stor fred, så stor at jeg havnede i gulvet.

Jeg kender godt den tro...

den er blivende..

Niels

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-01-01 16:49

"hvis han stod ved siden af dig", skriver du.
Jamen, det gør han da altid. Han er hos os altid.
Det er bare op til os at se ham. Hvis vi vil, er han
der, parat til at hjælpe, trøste, vejlede osv. Altid.

Men at kunne se ham direkte, være hos ham, det
ville være den største drøm/håb/ønske der kunne
gå i opfyldelse, for han er kærligheden. Sammen
med ham er følelsen af kærlighed så stor, så
altovervældende, at der ikke mere er plads til
det dårlige i os.

Når jeg er ked af det, bruger jeg et lille ord,
som jeg selv har stykket sammen, nemlig:
"I Jesu arme - er der varme". Tænk at kunne
få et knus af ham.
I Mormons Bog, i 2. Nephi kap. 1 vers 15
bliver der skrevet: "Men se, Herren har forløst
min sjæl fra Helvede; jeg har set hans herlighed,
og jeg er for evigt indesluttet i hans kærligheds
arme".

Et af mine yndlingsskriftsteder i Mormons Bog.

Det, du opfordrer til, er vel i virkeligheden at
få et personligt forhold til Jesus Kristus. Det
kan jeg kun tilslutte mig. Det kan anbefales.
Han svigter aldrig.

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Søren S.Mikkelsen

Dato : 12-01-01 17:35

Jeg siger bare at vi egentlig burde opføre os som om han virkeligt stod ved
siden af os...

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-01-01 18:12

Det ved jeg da godt.
Vores samvittighed fortæller os da også, hvad
vi burde gøre, nemlig som om han stod ved
siden af os.
Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 12-01-01 23:20

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@post.8.tele.dk> mælte sligt:

>Det ved jeg da godt.
>Vores samvittighed fortæller os da også, hvad
>vi burde gøre, nemlig som om han stod ved
>siden af os.

Hej Bodil,

Kan jeg ikke, hvis jeg spørger dig pænt, få dig til at skære det væk fra
det foregående indlæg, som ikke er nødvendigt for at se, hvad du konkret
svarer på. Og så at svare under det citerede?

--
Rasmus Underbjerg Pinnerup
.... der anbefaler alle, der ikke har gjort det, til at læse om

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 12-01-01 23:42

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk
> Kan jeg ikke, hvis jeg spørger dig pænt, få dig til at skære det væk fra
> det foregående indlæg, som ikke er nødvendigt for at se, hvad du konkret
> svarer på. Og så at svare under det citerede?

Hej Rasmus.
Jeg skal gøre alt, hvad jeg kan, for at huske det,
men jeg er et gammelt, glemtsomt fæ.

Med venlig hilsen
Bodil.