Danish Music Awards nomineringer
Fra : Lars K. Nielsen

Dato : 06-01-02 17:56

De nominerede i de kategorier, der afgøres via internet-afstemning, er
som følger:

1. Årets Danske Album
Enter: Swan Lee
Episode II: Safri Duo
IsItYouIsItMe: Thomas Helmig
Snakecharmer: Sort Sol
Anti: Love Shop

2. Årets Danske Gruppe
Den Gale Pose (DGP)
Safri Duo
Sort Sol
Swan Lee
Love Shop

3. Årets Danske Sangerinde
Annisette/Savage Rose
Karen Busck
Kristine Blond
Marie Frank
Pernille Rosendahl/Swan Lee

4. Årets Danske Sanger
Allan Vegenfeldt
Jens Unmack/Love Shop
Kim Larsen
Steen Jørgensen/Sort Sol
Thomas Helmig

5. Årets Nye Danske Navn
Karen Busck
Kitty Wu
Saybia
Swan Lee
Christian

7. Årets Udenlandske Album
All Is Dream: Mercury Rev
Gorillaz: Gorillaz
Love And Theft: Bob Dylan
Reveal: R.E.M.
Survivor: Destiny’s Child

8. Årets Udenlandske Hit
Can’t Get You Out Of My Head: Kylie Minogue
Clint Eastwood: Gorillaz
Drops Of Jupiter: Train
Imitation Of Life: R.E.M.
Ms. Jackson: Outkast

9. Årets Nye Udenlandske Navn
Alicia Keys
Dido
Gorillaz
Nelly Furtado
The Strokes

10. Årets Danske Rock Udgivelse
Anti: Love Shop
Enter: Swan Lee
Free Your Mind: Allan Vegenfeldt
Saybia: Saybia
Snakecharmer: Sort Sol

11. Årets Danske Pop Udgivelse
Du Kan Gøre Hvad Du Vil: Christian
For Your Love: The Savage Rose
IsItYouIsItMe: Thomas Helmig
Let It Spin: EyeQ
Vermilion: Marie Frank

12. Årets Danske Rap Udgivelse
Definitionen Af En Stodder: Den Gale Pose (DGP)
Dominologi: L.O.C.
Professionel Bla Bla: Clemens

13. Årets Danske Dance Udgivelse
Episode II: Safri Duo
I Want You: Filur
Intuition: DJ Encore Feat. Engelina

14. Årets Danske Børne Udgivelse
Bom Tjikke Bom: Kaj & Andrea
Flyvende Farmor: Diverse kunstnere (soundtrack)
M.G.P. 2001/De Unges Melodi Gr. Prix: Diverse kunstnere

15. Årets Danske Entertainment Udgivelse
Arne Fortæller - Terkel I Knibe: Hva’ Snakker Du Om?
Morseper: Roben & Knud
Perker For Altid: O.P.S.

16. Årets Dansktop Udgivelse
Dorthe Synger Raquel: Dorthe Kollo
Lidt Efter Lidt: Johnny Hansen
Længe Leve Livet: Birthe Kjær

21. Årets Danske Radiohit/The Voice Prisen
Hjertet Ser: Karen Busck (duet med Erann DD)
Hos Dig Er Jeg Alt: Blå Øjne
Played-A-Live (The Bongo Song): Safri Duo

Afstemningen løber til 1/2 - resultaterne offentliggøres under
den 2. marts i Forum og på TV2.

--
PSB "Home & Dry" March 2002

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-01-02 19:01

Lars K. Nielsen <larsknielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3880ee.14868019@news.stofanet.dk...
> [...]

> Lidt Efter Lidt: Johnny Hansen
> Længe Leve Livet: Birthe Kjær

> Afstemningen løber til 1/2 - resultaterne offentliggøres under
_______________

Er der nogen som ved hvordan udtagelsen af nominerede plader egentlig
foregår ??? - Jeg synes at nomineringerne som årets dansktopudgivelse er en
anelse mystisk. Jeg mener da at Richard Ragnvald + Kim Og Drengene har været
betydeligt mere fremme i år end de ovenstående navne.
Udvælgelsen bærer noget præg at den er foretaget af folk som ikke har
kendskab til dansktop-genren, er det rigtigt ??????, eller hvordan foregår
det ?.
Pigen på gården og Her på min altan blev da begge kæmpe slagere i 2001,
betydeligt mere end ovenstående. Tror da at de blev spillet meget mere end
de nominerede. Og hvad med Countryexpressen ?
Og bob-bob-bob, nu ved jeg ikke lige om Johny Hansen solo har meget med
dansktop at gøre. Det er vist mest i P3 han spilles, med hans nye stil. Hvad
Kandis angår er sagen dog en hel anden, der kører han stadig i
dansktopstilen, så dettttt..... jov-jov.

Hilsen dansktop-geniet

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-01-02 14:47

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk>
> Er der nogen som ved hvordan udtagelsen af nominerede plader egentlig
> foregår ???

Nomineringer foretages af et såkaldt "Danish Music Awards
Akademi", som består af ca. 30 personer udvalgt fra følgende
grupper: skrivende journalister, radio-medarbejdere, TV-
medarbejdere, klub-DJ's, forhandlere og andre fagfolk, f.eks.
spillestedsrepræsentanter, udøvende etc.

De stemmer så på de titler/kunstnere, som de bedst kan lide
blandt de titler/kunstnere, som er indstillet af pladeselskaberne.
De 3-5 højst placerede udråbes som nominerede.

Kilde: Regelsæt tilgængeligt på Yahoos afstemningsside.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 06-01-02 20:25

> De nominerede i de kategorier, der afgøres via internet-afstemning, er
> som følger:

Hvorfor er der så relativt mange kategorier hvor der kun er 3 nominerede?
Gør det det ikke mindre spændende? eller er der simpelthen kommet nok
ordentlige udgivelser?

/Troels

Fra : Gizmoduck

Dato : 06-01-02 22:47

On Sun, 06 Jan 2002 16:56:14 GMT, larsknielsen@hotmail.com (Lars K.
Nielsen) wrote:

>De nominerede i de kategorier, der afgøres via internet-afstemning, er
> [...]

jeg nævnte det også da det var den amerikanske udgave der
diskuteret...Dido er vel strengt taget ikke ny? blot genudgivet efter
hendes "duet" med eminem

--

Gizmoduck

"I feel like I'm on pins and needles
How many bands can rip-off the Beatles?
And every day there is another
Band that gets big by playing a cover"

Suicidal Tendencies "Pop Songs"

Fra : nikolaj borg

Dato : 07-01-02 01:08

"Gizmoduck" <gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote in message
newshh3u4tjuueqkatg32dqlf954elt59os0@4ax.com...
> jeg nævnte det også da det var den amerikanske udgave der
> diskuteret...Dido er vel strengt taget ikke ny? blot genudgivet efter
> hendes "duet" med eminem

Blev Eminem ikke nomineret sidste år? De kan ligesågodt fortsætte, hvor de
slap.

/Nikolaj

Fra : Invisible Man

Dato : 07-01-02 08:20

"Lars K. Nielsen" <larsknielsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hos Dig Er Jeg Alt: Blå Øjne
> Played-A-Live (The Bongo Song): Safri Duo
>

> Afstemningen løber til 1/2 - resultaterne offentliggøres under

et ord: gengangere - dem synes jeg godt nok der er mange af!

---I.M.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-01-02 13:05

Lars K. Nielsen" <larsknielsen@hotmail.com>
> De nominerede i de kategorier, der afgøres via internet-afstemning, er
> som følger:
(...)
> Afstemningen løber til 1/2 - resultaterne offentliggøres under
> den 2. marts i Forum og på TV2.

Tak for den meddelelse, det havde jeg helt glemt.

Man skulle måske lige sige, at afstemningen er i gang på adressen
http://www.musicawards.dk. Man skal oprette Yahoo-id.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 07-01-02 13:38

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk>
> Man skulle måske lige sige, at afstemningen er i gang på adressen
> http://www.musicawards.dk. Man skal oprette Yahoo-id.

Måske skulle man også lige meddele de andre kategorier, som
ikke afgøres ved Yahoo-afstemning, men på andre måder. Dette
er kopieret fra filen http://dk.groups.yahoo.com/group/DMA2002/files/Nominerede/DMA%20nominerede.doc

Årets Danske Hit/Orange Prisen***
Du Kan Gøre Hvad Du Vil: Christian
Love Is A Matter Of.: Tim Christensen
Played-A-Live (The Bongo Song): Safri Duo
Rhinestone: Sort Sol
Tomorrow Never Dies: Swan Lee

Årets Danske Soundtrack Udgivelse**
Anja & Viktor
En Kort En Lang
Monas Verden

Årets Danske Sangskriver**
Jens Unmack/Hilmer Hassig (for Loveshop/Anti)
Jokeren (for Den Gale Pose (DGP)/Definitionen Af En Stodder)
Thomas Helmig (for Thomas Helmig/IsItYouIsItMe)

Årets Danske Producer**
Morten Friis/Uffe Savery/Michael Parsberg (for Safri Duo/Episode II)
Thomas Helmig (for Thomas Helmig/IsItYouIsItMe)
Thomas Koppel (for The Savage Rose/For Your Love)

Årets Danske Musik Video****
Nomineringer offentliggøres ultimo januar.

Årets Danske Klubhit*****
Hang On: Freedom
Muzaik: Infernal
Soul Limbo: Musikk

Danish Music Export Award
Ingen nominerede. Modtageren udpeges af en sagkyndig jury efter
en vurdering af de indstilledes exportresultater i perioden.

IFPI's Ærespris
Ingen nominerede. Modtageren udpeges af en til formålet nedsat
ærespriskomité.

**) Disse priser afgøres ved en afstemning blandt medlemmerne af
Danish Music Awards Akademi.

***) Denne pris afgøres ved en SMS afstemning lørdag den 2.3.02.

****) Denne pris afgøres ved en afstemning blandt seerne på Boogie TV.

*****) Denne pris afgøres ved en afstemning blandt danske DJ's i
samarbejde med DJ+Dance Magazine og Ideal Promotion.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk