Billge printerpatroner
Fra : Thøger Terp

Dato : 06-01-02 17:04

Min Epson Stylus 740 er sandsynligvis færdig, og jeg gider ikke at købe
de originale patroner for at finde ud af, at det er hovedet der er
kaput!

Jeg ved der findes en skandinavisk side, der sælger billigpatroner...
Har i adressen?

/Thøger

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-02 17:49

In article <1f5llzz.vwwwyhfsvssaN%tterp@mac.com>,
tterp@mac.com (Thøger Terp) wrote:

> Min Epson Stylus 740 er sandsynligvis færdig

Hvorfor?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Thøger Terp

Dato : 06-01-02 19:41

Den vil simpelthen ikke printe ordentligt mere! Den siger, at der
stadigæk er blæk (selvom det ikke er meget...) og man kan jo først
skifte, når den selv siger at patronerne er tomme.

jeg har overvejet om det er patronerne, men jeg tror nærmere det er
printerhovedet, der er færdigt! Har en sådan printer ét printerhoved,
der sørger for både farve og sort, eller er der et hoved pr. patron?

/Thøger

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-02 20:05

In article <1f5lt7m.1t7wptozzliwcN%tterp@mac.com>,
> [...]

> stadigæk er blæk (selvom det ikke er meget...) og man kan jo først
> skifte, når den selv siger at patronerne er tomme.

Hiv strømkablet ud på det rigtige tidspunkt, så kan du komme til at
skifte patronerne. Dit problem er forresten lidt omvendt - Epson
printere plejer at melde tomme patroner længe før de reelt er det.

> jeg har overvejet om det er patronerne, men jeg tror nærmere det er
> printerhovedet, der er færdigt! Har en sådan printer ét printerhoved,
> der sørger for både farve og sort, eller er der et hoved pr. patron?

Der er et for sort og et for farve, men det kan nok ikke svare sig at
skifte dem. Kan det ikke klares med en rensning?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-01-02 20:39

Thøger Terp <tterp@mac.com> wrote:

> Den vil simpelthen ikke printe ordentligt mere! Den siger, at der
> stadigæk er blæk (selvom det ikke er meget...) og man kan jo først
> skifte, når den selv siger at patronerne er tomme.

Vel kan man da så. Det er bare at holde "paper feed" knappen
inde nogle sekunder. Så parkeres vognen med patronerne, så man kan nå
dem, og så kan man sagtens skifte dem. Det nulstiller visningen af den
resterende mængde blæk, men det hjælper jo ikke på printkvaliteten. Hvis
den siger, at patronerne er tomme og nægter at printe ud, så kan man
tage patronerne ud og sætte dem i igen. Så nulstiller man den, og den
printer med de sidste dråber blæk. Det hjælper bare ikke i dit tilfælde,
hvor den stadig angiver, at der er blæk tilbage. Har du prøvet at køre
renseprogrammet, som renser printerhovederne? Det kan måske hjælpe. Jeg
har også været ude for, at billige uoriginale patroner ikke var gode. De
blev hele tiden stoppet til, så man skulle køre renseprogrammet, men det
hjalp alligevel ikke hver gang. De originale patroner skal stort set
aldrig renses. Det skal siges, at jeg også har prøvet nogle uoriginale
nogen, der var gode. Jeg kan bare ikke huske mærkerne. Jeg bruger ikke
ret mange patroner, så jeg gider ikke bruge uoriginale for at spare
nogle få kroner om året. Men har man et større forbrug, er der en del
penge at spare.

> jeg har overvejet om det er patronerne, men jeg tror nærmere det er
> printerhovedet, der er færdigt! Har en sådan printer ét printerhoved,
> der sørger for både farve og sort, eller er der et hoved pr. patron?

Der sidder et printerhoved på hver patron. Det er en integreret
del af patronen, og det bliver således skiftet sammen med patronen. Så
hvis du sætter nye patroner i, får du også nye printerhoveder. Det er
kun, hvis man genfylder de gamle patroner, at man genbruger
printerhovederne.
Den eneste fejl, jer er stødt på med 740 er, at vognen med
patroner sætter sig fast. Jeg har hørt om et par stykker incl. min egen.
Det løste jeg efter råd fra Gud ved at smøre et tyndt (meget tyndt) lag
kuglelejefedt (Castrol LM) på den blanke stang, som vognen kører på.
Andre mærker fedt kan sikkert også bruges.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-01-02 00:32

> [...]
> hvis du sætter nye patroner i, får du også nye printerhoveder. Det er
> kun, hvis man genfylder de gamle patroner, at man genbruger

Med Epson's Micro Piezo teknologi skifter man da ikke selve
printerhovedet, eller har jeg misforstået det? Jeg mener kun at det er
HP (og evt. andre) patroner, hvor man har alt sidende i blækpatronen.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-01-02 01:00

In article <1f5m5js.1qfpjjq37qej8N%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Med Epson's Micro Piezo teknologi skifter man da ikke selve
> printerhovedet, eller har jeg misforstået det?

Det tror jeg ikke du har. Hvis man kigger i bunden af en Epson-patron,
så er der ikke meget til at styre dråberne der.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-02 02:07

> Det tror jeg ikke du har. Hvis man kigger i bunden af en Epson-patron,
> så er der ikke meget til at styre dråberne der.

Nå for Søren. Jamen, det kan da godt være, det er mig, der for
en gangs skyld er forkert på den Ved nærmere eftertanke har jeg vist
forvekslet nogle printere inde i hovedet. Det beklager jeg meget.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-01-02 06:42

In article <1f5m8uz.1paq7121g2y8zxN%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Ved nærmere eftertanke har jeg vist
> forvekslet nogle printere inde i hovedet.

Må man gætte på en gammel StyleWriter?

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-02 11:31

> Må man gætte på en gammel StyleWriter?

Jeg tror egentlig, det var en Canon, jeg havde tænkt på at købe
engang. Men jeg troede faktisk, alle printere var sådan. Jeg skulle nok
have undersøgt det nærmere.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 07-01-02 13:24

In article <1f5n19e.xt7hu91l2t7i8N%henrik@muenster.dk>,

> Jeg tror egentlig, det var en Canon, jeg havde tænkt på at
> købe engang.

Om det er en Canon eller en gammel Stylewriter kommer ud på et
hardwaremæssigt.

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-01-02 13:19

> Ved nærmere eftertanke har jeg vist forvekslet nogle printere inde i
> hovedet.

Hvilke modeller! De må være uhyre praktiske og mobile!

Og taxi chaufføren spørger om man skal have en kvitering - Nej tak, jeg
trykker en selv...
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Thøger Terp

Dato : 07-01-02 12:04

>Vel kan man da så. Det er bare at holde "paper feed" knappen
>inde nogle sekunder.

Ja det ko jeg også i tanker om i går aftes, så de er ude nu

>Har du prøvet at køre
>renseprogrammet, som renser printerhovederne?

Ja selvfølgelig!

Jeg tror jeg køber en sort patron i dag for at se hvad der sker...

Er du nu et printerhoved/patron eller et der styrer begge?

/Thøger

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-02 12:47

Thøger Terp <tterp@mac.com> wrote:

> Er du nu et printerhoved/patron eller et der styrer begge?

Mig? Jeg styrer overhovedet ikke noget. Jeg er gift.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thøger Terp

Dato : 07-01-02 13:01

> Mig? Jeg styrer overhovedet ikke noget. Jeg er gift.

Sorry trykfejl, jeg mente "det"

/Thøger

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-01-02 13:40

> Sorry trykfejl, jeg mente "det"

Det er nu ikke helt ved siden af. Henrik er et printerhoved har vi
nyligen konstateret.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-01-02 21:43

Jeg tør faktisk ikke udtale mig om det, da jeg åbenbart ikke ved
så meget om printerens indretning, som jeg troede. Jeg vil dog tro, der
er et printerhoved for sort og et for farver. Måske andre ved mere.

> Det er nu ikke helt ved siden af. Henrik er et printerhoved har vi
> nyligen konstateret.

Det er do utroligt, hvad man skal finde sig i. Heldigvis skal
der en hel del mere til at spolere mit gode humør, efter den keynote
Steve Jobs leverede i aften. Det var dejligt at kunne se den, nu hvor
jeg har fået hurtigt Internet. Jeg kan se, at jeg foruden en ny iBook og
en iMac også skal have en iPod, en Palm, et digitalt kamera og et
digitalt videokamera for at have hele udstyret.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-01-02 22:14

> Jeg kan se, at jeg foruden en ny iBook og en iMac også skal have en iPod,
> en Palm, et digitalt kamera og et digitalt videokamera for at have hele
> udstyret.

det er blot par ekstra wekendvagter og måske en droppet frokost eller to
, hvor du tager en blodprøve...

<icq:131382336>

Fra : Niels Larsen

Dato : 06-01-02 18:19

Hej Thøger.
Tjeck Thansen.dk
de har billige blæk patroner og så til epson.

MVH Niels

Fra : Per Madsen

Dato : 06-01-02 18:34

> [...]

> kaput!
>
> Jeg ved der findes en skandinavisk side, der sælger billigpatroner...

Prøv denne her:

http://www.inkcity.dk/

Mvh.

Per

Fra : svs

Dato : 06-01-02 18:48

> [...]

> kaput!
>
> Jeg ved der findes en skandinavisk side, der sælger billigpatroner...

http://www.inkclub.com/

En svensk sider der også sælger til danmark.

Søren

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 09-01-02 03:29

svs <soeren@straszek.dk> wrote:

> http://www.inkclub.com/
>
> En svensk sider der også sælger til danmark.

Dem har jeg gode erfaringer med m.h.t. toner til HP DeskJet 950.

Mojn, Thomas

--
"Usenet is like a herd of performing elephants with diarrhea:
Massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a

Fra : Karen Seiersen

Dato : 06-01-02 19:26

Hej Thøger

Prøv Vesterbro Kontorforsyning, der får du i øjeblikket den sorte patron
gratis hvis du køber en farve samtidig, Ialt kr. 118,95.

Mac hilsen Karen