Nyeste ATI drivere SPARKER RØV !!
Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-01-02 15:10

Kunne se de ikke var nævnt her i gruppen endnu ! Ejere af Radeon
SDR/DDR/7500/8500/8500LE kan roligt opdatere deres drivere !

De har rettet ufatteligt mange fejl i dette seneste driver sæt - og ydelsen
er STÆRT forbedret ! En hurtig test i 3dmark2001 gav mig 350 ekstra points !

Fra : Soren Pedersen

Dato : 06-01-02 15:25

Hvilken release dato har de, og hvor fandt du dem ? - De seneste jeg har
kunnet finde til 7500 har rel dato i oct. 01 ??

Mvh
/Søren

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 06-01-02 17:11

De er endnu ikke posted på www.rage3d.com men du kan finde dem på
www.warp2search.com (ude i højre side - der står de er til 8500 - men de er
rent faktisk til hele Radeon serien)

Under installationen skal du muligvis selv udpege hvilken driver Windows
skal installere - den kunne ihvertfald ikke selv finde ud af det da jeg
installerede dem under XP !

Fra : Carsten Steffensen

Dato : 06-01-02 18:20

"Uffe S. Callesen" <usc@os.dk> wrote in message
> [...]

Jeg kan lige tilføje at jeg ikke fik gode resultater med den her udgave af
driverne sammen med et Radeon SDR og Win 2K sp1. Min framerate i opengl spil
som f.eks halflife faldt til 20-30 stykker hvor den plejer at ligge på en
60-99.

//Carsten

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 06-01-02 22:32

Carsten Steffensen wrote:

<snip>
> [...]
> Min framerate i opengl spil som f.eks halflife faldt til 20-30
> stykker hvor den plejer at ligge på en 60-99.

Jeg har gode resultater med 4.13.9008, for nu lige at få
nummeret på, dog med et enkelt lille problem - det kunne nu
løses, men alligevel. På min maskine, Radeon SDR og W98SE,
dukkede cursoren op på midten af skærmen i alle direct3d-spil.
Problemet kunne løses ved at slå "Hardware cursor" til i
tweakeren. Ellers kører jeg med samme ydelse som jeg plejer i
d3d, og har ikke lige kunnet måle på OpenGL, da jeg ikke har
nogen OpenGL-spil installeret pt.

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 07-01-02 22:27

ATI 8500 "LE "

På 3DMark2001 default test med 9008 driveren fik jeg 5858 små 200 mere end
med forrige driver.

Alle game testene er viser højere værdier, men øvrige test er faldet en
smule.

Platform: en lille Pentium IIIE 550@770, på et Abit Be6. dvs. at min PCI bus
kører på 140 mhz., og AGP ligger på 93 mhz. (2/3 kan ikke komme lavere).

Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Sporten

Dato : 08-01-02 18:04

> Platform: en lille Pentium IIIE 550@770, på et Abit Be6. dvs. at min PCI
bus
> kører på 140 mhz.,

Det tror jeg ikke på.

MVH.
SPORTEN

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 08-01-02 21:48

Det er egentligt fløjt hamrende ligegyldigt hvad du tror på.

Kortet er dog overclocket fra 250/250 til 270/270.

Snart bliver det ombygget til retail versionen, så bliver min score på den
rigtige side af de 6000.

Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

Fra : Deaster

Dato : 08-01-02 22:01

"Flemming M. Hansen" <sokker@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er egentligt fløjt hamrende ligegyldigt hvad du tror på.
>
> Kortet er dog overclocket fra 250/250 til 270/270.

Jeg tror det der blev hentydet til var at du kørte 140 Mhz på bussen på en
Cpu type hvor standarden er 100 Mhz.

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Henrik Høy

Dato : 08-01-02 22:27

In article <a1fmp6$2f7d$1@news.cybercity.dk>, frankatnasa@hotmail.com
says...

> "Flemming M. Hansen" <sokker@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg tror det der blev hentydet til var at du kørte 140 Mhz på bussen på en
> Cpu type hvor standarden er 100 Mhz.

Det tror jeg også, men det kan jeg nu ikke se noget galt i da jeg
tidligere havde en PIII-700E som kørte 143 Mhz på bussen.

Venlig hilsen

Henrik Høy

Fra : Deaster

Dato : 09-01-02 08:35

--
"Henrik Høy" <henrik@hoey.dk> wrote in message
> [...]
> >

> Det tror jeg også, men det kan jeg nu ikke se noget galt i da jeg
> tidligere havde en PIII-700E som kørte 143 Mhz på bussen.

Joo, men kører E versionen ikke 133 Mhz på bussen i forvejen?

Fra : Lars

Dato : 09-01-02 12:37

On Wed, 9 Jan 2002 08:35:27 +0100, "Deaster"
<frankatnasa@hotmail.com> wrote:

>Joo, men kører E versionen ikke 133 Mhz på bussen i forvejen?

Nej. E kører 100, B og EB kører 133. Det var jo netop det der
gjorde det meget nemt at overcloke en del af E-modellerne, da det
eneste der skulle til var at smide FSBen op på 133 istedet for,
og derved er det kun selve CPUen der er overclocket, mens PCI og
AGP stadig kører ved standardhastighed.

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Lars

Dato : 08-01-02 23:01

On Tue, 8 Jan 2002 21:48:13 +0100, "Flemming M. Hansen"
<sokker@hansen.mail.dk> wrote:

>Det er egentligt fløjt hamrende ligegyldigt hvad du tror på.

Tja, jeg kan da tilføje at jeg heller ikke tror på at du har
overclocket din PCI bus til 140MHz, det er trods alt ret voldsomt
sammenlignet med de 33MHz som er standard på dit m/b.

vh

Fra : Henrik Høy

Dato : 08-01-02 23:18

In article <3c3b6c31$0$89097$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk says...

> Tja, jeg kan da tilføje at jeg heller ikke tror på at du har
> overclocket din PCI bus til 140MHz, det er trods alt ret voldsomt
> sammenlignet med de 33MHz som er standard på dit m/b.
>
> vh

Doh, der er vist nogle som er mere vågne end os andre, jeg havde overset
at det var pci-bussen

Jeg læste det som fsb'en.

Venlig hilsen

Henrik Høy