css validerings fejl!
Fra : Dennis Enøe

Dato : 06-01-02 14:40

nogle der kan forklare mig hvad følgende fejl skyldes?
jeg kan ikke se fejlen i det jeg har lavet
a.. Line : 19 Level : 1 You have no background-color with your color : h1
b.. Line : 36 Level : 1 You have no background-color with your color :
a.menu:link
c.. Line : 37 Level : 1 You have no background-color with your color :
a.menu:visited
d.. Line : 38 Level : 1 You have no background-color with your color :
a.menu:hover
e.. Line : 51 Level : 1 You have no color with your background-color :
#Header
f.. Line : 68 Level : 1 You have no color with your background-color :
#Content
Valid CSS informations
a.. body {
a.. margin : 0;
b.. padding : 0;
c.. color : #333;
d.. background-color : white;
e.. background : url(dr1_ground_md_wht.gif) no-repeat 0% 0%;
}
b.. h1 {
a.. margin : 0 0 15px;
b.. padding : 0;
c.. font-size : 28px;
d.. line-height : 28px;
e.. font-weight : 900;
f.. color : #f30;
}
c.. p {
a.. font : 11px/20px verdana, arial, helvetica, sans-serif;
b.. margin : 0 0 16px;
c.. padding : 0;
}
d.. a {
a.. font-size : 13px;
b.. text-decoration : none;
c.. font-weight : 600;
d.. font-family : verdana, arial, helvetica, sans-serif;
}
e.. a.menu:link {
a.. color : #000099;
}
f.. a.menu:visited {
a.. color : #000099;
}
g.. a.menu:hover {
a.. color : #000044;
}
h.. #title {
a.. padding : 0;
b.. text-align : center;
c.. line-height : 100%;
d.. margin-top : 10px;
}
i.. #Header {
a.. margin : 0 12px;
b.. padding : 0;
c.. line-height : 100%;
d.. background-color : #ccc;
e.. height : 23px;
f.. text-align : center;
g.. font-size : 1.2em;
h.. vertical-align : text-bottom;
i.. letter-spacing : 0;
j.. word-spacing : 20px;
}
j.. #Content {
a.. position : absolute;
b.. top : 78px;
c.. width : 96%;
d.. text-align : center;
e.. line-height : 100%;
f.. margin : 20px 19px;
g.. background-color : #ccc;
h.. height : 475px;
i.. overflow : auto;
}

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 06-01-02 14:55

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk> wrote in

> nogle der kan forklare mig hvad følgende fejl skyldes?
> jeg kan ikke se fejlen i det jeg har lavet
> a.. Line : 19 Level : 1 You have no background-color with your color

[SNIP - en masse af det samme]

Validatoren klager over at du ikke har angivet color sammen med background-
color (og vice versa). Det anbefales at man altid angiver begge dele da man
ellers ikke kan være sikker på at teksten kan ses på baggrunden. Det er ikke
en decideret fejl, kun en warning. Det er dog stadig noget at tænke over
--
Andreas
http://www.solitude.dk

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-01-02 15:03

Dennis Enøe <bluesy@worldonline.dk> wrote:

> nogle der kan forklare mig hvad følgende fejl skyldes?
> jeg kan ikke se fejlen i det jeg har lavet
> a.. Line : 19 Level : 1 You have no background-color with your color : h1

Du skal definere background-color på elementer hvor du har defineret
color, og omvendt. Hvis elementet ikke skal have nogen særskilt farve,
f.eks skal den blot have baggrundsfarven, kan du skrive transparent,
hvis den skal arve det fra tidligere elementer kan du skrive inherit.

et eksempel:

h1 { color: #00ff00;
background-color: #ff0000;
}

h2 { color: #0000ff;
background-color: inherit;
}

h2 vil her arve baggrundsfarven fra h1, da h2 er en 'sibling' til h1.

Håber nogen retter mig hvis dette er forkert.

--
//Jonas @ 55.7,12.5
blog | <http://verture.net/>

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 06-01-02 15:09

"Dennis Enøe" skrev

> nogle der kan forklare mig hvad følgende fejl skyldes?
> jeg kan ikke se fejlen i det jeg har lavet

Hvis du definerer enten color eller Background-color skal den anden også
være defineret. Kald den evt color:tranparent; (husk at stave det rigtigt)

--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager
ICQ: 130657518

Fra : Martin Poulsen

Dato : 06-01-02 15:37

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk> wrote:

> "Dennis Enøe" skrev

> Hvis du definerer enten color eller Background-color skal den anden også
> være defineret. Kald den evt color:tranparent; (husk at stave det rigtigt)

Det er kun background-color der kan antage værdien transparent.

--
Martin Poulsen

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 06-01-02 18:13

"Martin Poulsen"

> Det er kun background-color der kan antage værdien transparent.

Selvfølgelig... det var bare mig, der var lidt for hurtig

Fra : Dennis Enøe

Dato : 06-01-02 19:31

takker for alle de gode svar, nu får jeg thumbs up
nåt jeg laver en validering af næsten alle mine sidder

Dennis E

Fra : Dennis Enøe

Dato : 06-01-02 20:16

det gav dog lige en ny lille fejl, nemligt det nee baggrundsbilled,
det kan jeg ikke se nu, den gemmer sig i denne del af min kode:

body { background: url(dr1_ground_md_wht.gif) no-repeat top left; }

men overskrives til dels af

h1 { background-color:white; color:#f30;}

desværre kan jeg ikke slette den background-color da filen så ikke bliver
valideret
pga color koden.

hvordan kommer jeg uden om det uden at skulle kode billedet ind på alle
siderne?

se evt admin.wanderworld.dk/test2/a2a2.shtml

Dennis E

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-01-02 21:47

Sun, 6 Jan 2002 20:16:06 +0100, skrev "Dennis Enøe"
<bluesy@worldonline.dk>:

> [...]
>
>h1 { background-color:white; color:#f30;}
>
>desværre kan jeg ikke slette den background-color da filen så ikke bliver

Kan du ikke sætte background-color til transparent?

Og så sætte baggrundsfarven i <body>?
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-01-02 21:59

Dennis Enøe <bluesy@worldonline.dk> wrote:

> h1 { background-color:white; color:#f30;}
>
> desværre kan jeg ikke slette den background-color da filen så ikke bliver
> valideret pga color koden.

Du kunne skrive

h1 { background-color: transparent; color: #f30; }

istedet.

Fra : Dennis Enøe

Dato : 06-01-02 22:50

"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote in message
> h1 { background-color: transparent; color: #f30; }
nu virker det, ja det gjore det også med dne kommando før,
men den ville bareikke valideres, men nu kører det, underligt!

men tak for hjælpen

Dennis E