Rellom 850
Fra : Olav Grimdalen

Dato : 06-01-01 16:21

Jesus er passet til Himmelen. Den som ikke har det passet kommer ikke
til Himmelen. " Jeg er veien sannheten og livet og ingen kommer til
Himmelen uten igjennom meg" slik lyder hans ord.
Tilgitte syndere kommer inn, men men mennesker som vil holde fast på
sin synd kommer ikke inn.

Olav

Fra : B. Jensen

Dato : 06-01-01 17:06

Ja du har ret , der er kun tilgivede syndere der kommer ind i Himmelen der
findes ingen mellen vej.

--
Med kærlig hilsen.
B. Jensen

Fra : Niels Steg

Dato : 06-01-01 19:11

"Olav Grimdalen" <olavmo@c2i.net> skrev i en meddelelse
> Jesus er passet til Himmelen. Den som ikke har det passet kommer ikke
> til Himmelen. " Jeg er veien sannheten og livet og ingen kommer til
> Himmelen uten igjennom meg" slik lyder hans ord.

Står der sådan på norsk, i min bibel står der faderen og IKKE Himmelen
(at det er samme slutresultat er en anden sag)

ellers enig

> Tilgitte syndere kommer inn, men men mennesker som vil holde fast på
> sin synd kommer ikke inn.

Kun de der er født på ny kommer ind, og igen drejer det sig om samme
sag, da du ikke kan fødes på ny, hvis du ikke gør op med dit gamle
syndefulde liv.

Niels