Afbrydelse af telefon?
Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 13:07

Goddaws,

En gang for vel 15 - 20 år siden fik mine forældre sat et ekstra telefon
stik og teknikeren brugte en dåse hvor der var en hvid knap på som kunne
skydes til siden og dermed ringede telefonen ikke.

Nu står jeg og skal flytte og kunne tænke mig sådan en det nye sted for det
virker lidt lettere end at trække stikket ud når jeg ikke vil forstyrres i
middagsluren Men jeg har ikke sidenhen set sådan nogle dåser så jeg vil
høre om de stadig eksisterer og hvor jeg evt. kan købe sådan nogle henne for
jeg har heller ikke set dem i Tele Butiken.

Hvis disse dåser ikke længere kan fåes hvad kan jeg så bruge i stedet for og
som virker på samme måde ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-01-02 13:20

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis disse dåser ikke længere kan fåes hvad kan jeg så bruge i stedet
for og
> som virker på samme måde ?

Mange telefoner har en knap hvormed man kan slå ringetonen fra

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 14:06

> Mange telefoner har en knap hvormed man kan slå ringetonen fra

Ja men bare ikke mine
De er sq så gamle at det er ligefør de har håndsving !.

Men det ville jo være billigere med sådan en dåse end at skulle investerer
en tudse i en ny telefon

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 15:23

> Men det ville jo være billigere med sådan en dåse end at skulle investerer
> en tudse i en ny telefon

Du kunne også bare tage en afbryder til en lampe... Og montere på
ledningen... Ellers kan du jo også tage stikket ud!

Fra : KsNa

Dato : 06-01-02 21:14

> "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Du kunne også bare tage en afbryder til en lampe... Og montere på
> ledningen... Ellers kan du jo også tage stikket ud!

Ja! eller tage røret af.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 21:46

"KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja! eller tage røret af.

Så dytter den jo,, så kan manden vel ikke falde i søvn...!!

Fra : KsNa

Dato : 06-01-02 21:56

> "KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så dytter den jo,, så kan manden vel ikke falde i søvn...!!

Ja, ja! Der er nogle der høre godt, men hvis ikke røret ligger under
hovedpuden så vsr det jo en nem løsning.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 22:00

> Ja, ja! Der er nogle der høre godt, men hvis ikke røret ligger under
> hovedpuden så vsr det jo en nem løsning.

Man er da døv, hvis man ikke kan høre at telefonrøret er taget af, nårr man
ligger og skal til at sove... Man kan kan jo høre _alt_ når der er stille.

Fra : KsNa

Dato : 06-01-02 22:08

> [...]
man
> ligger og skal til at sove... Man kan kan jo høre _alt_ når der er

Ja, der er du jo noget bedre stillet end mig, jeg bor mellen en hovedvej
(20m.) og en jernbane (100m.) så det er måske derfor at jeg overhøre disse
små lyde.

Mvh.
Kim

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 22:10

> Ja, der er du jo noget bedre stillet end mig, jeg bor mellen en hovedvej
> (20m.) og en jernbane (100m.) så det er måske derfor at jeg overhøre disse
> små lyde.

Aner det ikke!!

Jeg kan ivertfald høre alt, når man skal falde i søvn... En transformater,
hvor jernkernen er lidt defekt,, Hvor den står og summer med 50 HZ er fx
MEGEt irreterende. Synes jeg. Selvom det er meget lavt, og kun kan høres når
der er stille.

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-01-02 22:12

> Ja, der er du jo noget bedre stillet end mig, jeg bor mellen en hovedvej
> (20m.) og en jernbane (100m.) så det er måske derfor at jeg overhøre disse
> små lyde.

Man bliver åbenbart lidt recistent :0)

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 09-01-02 17:38

> "KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så dytter den jo,, så kan manden vel ikke falde i søvn...!!

Den stopper efter ca. 2 minutter.

\MK

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-01-02 18:27

"Morten Klostergaard" <Mortenklostergaard@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Den stopper efter ca. 2 minutter.

Gør den det?

Det kommer vel an på centraludstyr. Teledanmark har forskelligt
centraludstyr. Som sikkert ikke opføre helt helt på samme måde...

Desuden bliver min ISDN, ved i det uendelige,,, har ivertfald prøvet i 5
minutter.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 09-01-02 21:14

Morten Klostergaard skrev:

>Den stopper efter ca. 2 minutter.

Hmm, det har jeg ikke oplevet.

Her hos mig, der får jeg klartone i nogen tid (et minut eller to vil
jeg tro), derefter får jeg dutten, og det bliver ved.

Jeg har oplevet at kunne høre en underlig lyd om natten, det har været
fordi røret ikke har været lagt ordentligt på.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - Få fjernet SIM-låsen fra din mobiltelefon!

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 22:42

"KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja! eller tage røret af.

Jeg kan se at opfindsomheden ingen grænser kender i denne gruppe
Meeeen .... det var egentlig denne dåse jeg efterlyste

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 23:00

> Jeg kan se at opfindsomheden ingen grænser kender i denne gruppe
> Meeeen .... det var egentlig denne dåse jeg efterlyste

JEg kender en kammerart har har en sådan dåse,,,

jeg kan evt. demontere den, og købe en ny og sætte op.. Så kan jeg jo sælge
den til dig...

Priside´´ 500 kroner

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 23:08

> Priside´´ 500 kroner

Det var godt du skrev idé
En idé har alle mennesker, spørgsmålet er så blot om idéen er realistisk ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 23:11

> En idé har alle mennesker, spørgsmålet er så blot om idéen er realistisk ?

Nej, det er det ikke,,,

Rejsetid frem og tilbage 3 timer, indkøb af stik, demontering og montering

det løber mindst op i 1000 kroner.....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 23:14

> det løber mindst op i 1000 kroner.....

Men hvorfor ikke bare en simpel afbryder på ledningen??

Det er indermed en nem og billig løsning.... og det fungere.....

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 23:19

> Men hvorfor ikke bare en simpel afbryder på ledningen??
>
> Det er indermed en nem og billig løsning.... og det fungere.....

Afbryder på ind i huset, hen til dåsen eller den ledning som sidder
telefonen?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 23:24

> Afbryder på ind i huset, hen til dåsen eller den ledning som sidder
> telefonen?

Den ledning hen til telefon selvfølgelig.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 23:46

> "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse

> Den ledning hen til telefon selvfølgelig.

Det er bare en sådan lille gennemgangs afbryder jeg tænker på...

prøv at se på http://www.harald-nyborg.dk/

og søg efter varenummer 3478

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 23:18

> Nej, det er det ikke,,,
>
> Rejsetid frem og tilbage 3 timer, indkøb af stik, demontering og montering
>
> det løber mindst op i 1000 kroner.....

Hmm...har din kammerat ikke en skruetrækker og selv kan skrue 2 skruer ud og
lægge den i en kuvert med 10,25 på?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 06-01-02 23:36

> Hmm...har din kammerat ikke en skruetrækker og selv kan skrue 2 skruer ud
og
> lægge den i en kuvert med 10,25 på?

Nej, han er ikke ligefrem praktisk anlagt. Der er så også lige et par
telefonledninger som skal sættes til igen!

Fra : aaa

Dato : 07-01-02 06:21

> Hvis disse dåser ikke længere kan fåes hvad kan jeg så bruge i stedet for
og
> som virker på samme måde ?

Apparatet du eftersøger kaldes en "optaget-melder", men det er efterhånden
nogle år siden jeg sidst så dem til salg i radio/tele-forretninger. Det var
en lille fin æske man kunne sætte på ledningen mellem tlf. og stik og ved at
benytte knappen åbnes linien og man kan ikke tilringes

http://www.ptt.dk/telefonmuseet/

Fra : KsNa

Dato : 06-01-02 22:02

"aaa" <agenten007@yahoo.com> skrev i en meddelelse

Hej aaa!

Dit ur eller tidszone er helt i skoven, i.flg.dit ur er det allerede mandag
morgen d.7jan 06.21, men mit ur viser søndag aften d.6jan ca.22.00.(Så kan
jeg jo heldigvis lige få natten med, inden mit ur viser d.7jan 06.21).

Mvh.
Kim

Fra : Finn Jensen

Dato : 06-01-02 22:41

> [...]
at
> benytte knappen åbnes linien og man kan ikke tilringes

Nej ikke sådan en

Dåsen er magen til en almindelig telefon dåse, altså de kedelige grå nogle
man sætter stikket ind i.
Men denne dåse har foroven en hvid skyder (kontakt) så telefonen ikke ringer
men den melder ikke optager for dem som ringer til en.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Mogens A. Pedersen

Dato : 07-01-02 18:53

> [...]
ringer
> men den melder ikke optager for dem som ringer til en.

Kan du ikke bare anvende "Forstyr ikke" med *26#

Mogens

Fra : Finn Jensen

Dato : 07-01-02 20:32

"Mogens A. Pedersen" <junkmail@mope.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare anvende "Forstyr ikke" med *26#

Jo det er en mulighed som blot kræver abb. for Tele Danmark har jo aldrig
været kendt for service som de ikke tager en bondegård for.

Det med dåsen var gratis, bortset fra anskaffelsen.

--
Venligst
Finn Jensen