Tag
Fra : Iben Holst

Dato : 06-01-02 12:32

På en af vores tilbygninger har vi et fladt tag af betondæk som bliver
tjæret 1-2 gange årligt. Nu har vi så fået det problem, at taget er utæt i
forbindelse med tøvejr efter sne og frost ......

Vandet er kommet ind og har ødelagt tapetet og har sat en del skjolder på
malingen. Hvordan er man i dette tilfælde dækket hos forsikringen - hvilket
område går dette ind under ?? Er det evt. rør og vandskade som går ind og
dækker ??

Hvordan kan vi undgå at dette sker igen ?? Vi har selv tænkt på at bruge
tagpap fremover, men er det nu også den bedste løsning ??

Med venlig hilsen

Albert og Iben

Fra : Finn

Dato : 06-01-02 13:04

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c383613$0$62864$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Albert og Iben
> Jeg tror ikke at forsikringen dækker noget i dette tilfælde når der ikke
er tale om en pludselig opstået skade .Det var noget andet hvis en storm
havde lavet hul i taget.Den bedste løsning er at ombygge taget så det får
hældning ellers må man nok indstille sig på at der skal svejses nyt tagpap
på en gang imellem
Med venlig
hilsen Finn

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-01-02 19:38

On Sun, 6 Jan 2002 13:04:14 +0100, "Finn" <fimus@post.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>hældning ellers må man nok indstille sig på at der skal svejses nyt tagpap

Der kan være tale om kondensvand der fryser til en stor klods sålænge
det er frostvejr, når det så bliver varmere vil det sive gennem
loftet.
Løsningen er så at reparere fugtspærren i lofterne.

--
Jens

Caution: Objects on screen are closer than they appear

Fra : Helle

Dato : 07-01-02 08:29

der er vist også noget med, at forsikringen aldrig dækker når der er tale om
sivende vand. Vi har i 2 vintre nu (vi har kun boet i huset i 2 år) oplevet,
at der efter en snestorm og tøvejr kommer masser af sivning i vores stue.
Heldigvis har vi vandskurede vægge og fliser, så det er bare at tørre op
igen, men det er ufatteligt træls. Men huset er bygget efter alle regler, så
der er ikke noget at komme efter, et tag må jo ikke være helt tæt, så der
kan komme fygesne op.

Helle

Fra : fam. Jensen

Dato : 09-02-02 21:20