BSD: Opsætning af postscript-linieprinter
Fra : Per Erik Ronne

Dato : 06-01-02 10:08

Jeg har en HP LaserJet 4050N med duplexenhed som kører op til en switch
med forbindelse til forskellige maskiner og router til internettet.

Min hovedmaskine er en Mac G4 867 MHz, 640 M RAM, 60 G harddisk og
DVD-brænder. Den kører MacOS X 10.1.2, som er en afart af Berkeley UNIX.

Der er ingen problemer med at få ovennævnte postscriptprinter tin at
køre under MacOS X's grafiske miljø. Men når jeg går ind i det
terminalprogram, der gør det muligt at køre med almindeligt
linieorienteret UNIX, med shells som ksh, bash og tsch, så virker den
ikke. Det samme må gælde, når jeg får installeret X. Linieprinteren skal
altså sættes op et eller andet sted som - netop en postscriptprinter med
duplexenhed.

Er der nogen der ved hvordan?

--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : J N

Dato : 06-01-02 13:07

Per Erik Ronne wrote:

> [...]
> ikke. Det samme må gælde, når jeg får installeret X. Linieprinteren skal
> altså sættes op et eller andet sted som - netop en postscriptprinter med

Du skal se på /etc/printcap og muligvis få fandt i a2ps (formatterer
tekst til postscript). Kig i en HOW-TO for lpd/lpr på freeBSD(?).

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 06-01-02 13:36

serse@diku.dk (Per Erik Ronne) writes:

> [...]
> ikke. Det samme må gælde, når jeg får installeret X. Linieprinteren skal
> altså sættes op et eller andet sted som - netop en postscriptprinter med

Jeg vil gætte på at du kan få mere at vide ved at læse manual siderne
på din Mac maskine. Fx. man lpd, man lpr

Jeg kan desværre ikke hjælpe mere da jeg ikke har adgang til Mac
udstyr. Evt. kan du tilmelde dig bsd-dk's maillinglister. Der er nogen
stykker der bruger Mac OS X.

Sven

--
Fight Internet Censorship! http://www.eff.org