Hvad kalder man "The Avalanches" musikstil~
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 05-01-02 23:02

Det' dem med "Frontier Psychiatrist"

Det er en masse lydbidder fra film, musik, tv-serier m.m. der er klippet
sammen, men hvad i alverden kalder man den slags musik? (Min bedstemor ville
sikkert kalde det for "støvsugerlarm" eller noget i den stil, men
altså.....)

--
Mvh Mads
----

Fra : Peter G.

Dato : 06-01-02 12:33

In article <a19206$1ltb$1@news.cybercity.dk>, Mads Thorning Pedersen
<cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote...
> [...]
> sammen, men hvad i alverden kalder man den slags musik? (Min bedstemor ville
> sikkert kalde det for "støvsugerlarm" eller noget i den stil, men

Http://www.allmusic.com er din ven.

The Avalanches
http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=Bjgjweaw44x07

Prøv at læs hvad der står under den genre og de stilarter de er blevet
betegnet med.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.

Fra : NBN

Dato : 09-01-02 00:43

Hey

Nogle af de nummer på pladen er efter min mening House, noget disco (tænker
på 1. single Since I Left You) og så videre...

Men, hvorfor skal der altid sættes "labels" på musik ?
Står du i en pladebutik, så spørg efter noget som evt. ligner Avalanches...
Hvis du vil have mere af den slags.

P.S. Ikke ment som surt-opstød

Mvh,

NBN

Fra : Jonas

Dato : 09-01-02 19:50

Jeg vil mene electronica (elektronika ?) må være det mest dækkende.

Mit kendskab til The Avalanchers er dog begrænset, men minder mig mest om
Bentley Rhytm Ace, The Wiseguys og Lo-Fidelity Allstars, som alle skaber en glad
og legesyg form for musik - disse tre grupper gik under betegnelsen electronica
for et par år siden.

Lo-Fidelity Allstars sender så vidt jeg ved snart en ny CD på markedet.

Mvh. Jonas