treenigheden fortsat
Fra : Krogh

Dato : 03-01-01 13:33

Hvcem er så faderen?- han skulle jo være af Davids slægt, og der findes ikke
stamtavler over kvinderne på den tid,- og ikke mindre end 2 forskellioge
over josef. Hvis helligånden var faderen, hvorfor faldt den så ned over
Jesus, da han lod sig døbe syndernes dåb, hos Johs. Døberen.- hvis han var
en del af helligånden er det jo misvisende.- Nej Josef er faderen og som
sådan er blevet betragtet af samtiden.

Fra : Andreas Falck

Dato : 03-01-01 17:34

"Krogh" <hkrogh@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> døbe syndernes dåb, hos Johs. Døberen.- hvis han var
> en del af helligånden er det jo misvisende.-

Er det med vilje at du ikke vil forstå noget?

Eller forsøger du blot at være morsom?

> Nej Josef er faderen

Hvor har du den viden fra? Var du tilstede dengang?

> og som sådan er blevet betragtet af samtiden.

Af nogle ja, men ikke af alle. Kort efter Jesu opstandelse var der i
titusindvis der kom til tro på ham. På blot ganske få år taltes disse
i millioner. Der var flere hundrede vidner der har set den opstande
Jesus.

Andreas Falck

Der har en artikel om Profetierne i Daniels Bog på sin hjemmeside
http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-045.htm
"Det evige Evangelium" - http://come.to/Andreas.Falck

Fra : Erik Larsen

Dato : 03-01-01 21:11

> [...]
var
> en del af helligånden er det jo misvisende.- Nej Josef er faderen og som

Det var nu omvendelsens dåb Jesus blev døbt med, dåben til syndernes
forladelse
kommer først efter Jesus er død på korset i dit sted (Rom 6)

Helligånden er ikke Faderen eller Jesus Far, som Benny Hinn skriver i sin
bog
"Godmorgen Helligånd".
Herlighedslæren ser ingen forskæld mellem Guds Ånd og Helligånden, men det
er
kun en af deres fejltrin blandt mange.

Erik

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 03-01-01 21:24

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Helligånden er ikke Faderen eller Jesus Far, som Benny Hinn skriver i sin
>bog "Godmorgen Helligånd".

Jesus Far? Identificerer han Jesus/Sønnen med Faderen?

>Herlighedslæren ser ingen forskæld mellem Guds Ånd og Helligånden, men det
>er kun en af deres fejltrin blandt mange.

Hmm.... jeg var ikke bevidst om, at der *var* forskel? Kan du uddybe?

--
-=-=-=-=-=-= The stylus is more potent than the claymore =-=-=-=-=-=-
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 00:10

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

> Jesus Far? Identificerer han Jesus/Sønnen med Faderen?

> Hmm.... jeg var ikke bevidst om, at der *var* forskel? Kan du uddybe?

Ja der er tale om Faderen,Sønnen og Helligånden, Treenighedens Gud.

Bibelen siger "Gud er Ånd", men Bibelen siger ikke at det er Faderen der
allene er denne Ånd, men Bibelen siger at der også er "Jesu Ånd" og
"Helligånd"

Treenighedens Gud han påtage sig fysisk form såvel som Åndelig form, Hvor to
af treenighedens Gud er uadskillige, Jesus og Helligånden og de har hver
sine opgaver
i menneskers liv.

Helligånden er i dag meget tilbedt, og endda i mange åndelige sækter som
f.eks. Livets
Ord har man endda tillagt mennesket at være frelste, hvis de har
Helligåndens dåb, men
det er ikke understøttet af Bibelen. Bibelen siger at der kun er frelse i
navnet Jesus.

Faderen er mere passiv og har overladt al magt til Jesus.

Erik

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 04-01-01 19:55

On Wed, 03 Jan 2001 20:24:13 GMT, Rasmus Underbjerg Pinnerup
<hobbes@post1.tele.dk> wrote:

>"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> mælte sligt:

>Jesus Far? Identificerer han Jesus/Sønnen med Faderen?

>Hmm.... jeg var ikke bevidst om, at der *var* forskel? Kan du uddybe?

Gud er en, men alikevel tre. Gud Fader, Gud sønnen og Gud Den Hellige
Ånd. De har alle forskjellige oppgaver.
Gud Fader som administrator, Jesus den utøvende og skapende og den
Hellige Ånd som minner oss om vår synd.

Da Jesus ble innsatt i embete (dåpen) var de tilstede alle 3. Gud
Fader talte fra Himmelen, Gud sønnen ble døpt og Guds ånd var tilstede
og velsignet handlingen.

Olav

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 04-01-01 20:17

Olav Grimdalen <olavmo@c2i.net> mælte sligt:

>Gud er en, men alikevel tre.

Jotak, jeg *kender* til treenighedslæren. Men vil du hermed sige, at
også du skelner mellem Guds Ånd og Helligånden? Mener også du, at de to
er forskellige?

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 22:03

> Jotak, jeg *kender* til treenighedslæren. Men vil du hermed sige, at
> også du skelner mellem Guds Ånd og Helligånden? Mener også du, at de to
> er forskellige?

Selvføligt har Jesus, Faderen og Helligånden forskellige personligheder.
Jesus har hængt
på korset som menneske, det har Helligånden ikke. Jesus har al magt i
himmelen og
på Jorden, det har Helligånden ikke. Faderen gav Jesus magten til at frelse,
Helligånden
fik til opgave at føre os til forståelsen af Jesus, efter Faderens ønske.
Jesus har lov til at
gøre de gerninger han ønsker, Helligånden gør kun hvad han får bud på.

Men treenigheden har samme mål, samme opgave og samme kraft, til at elske og
frelse.

Der er forskæld, men har Helligånden ikke åbenbaret treenighedens forskæld i
tjænester
kan det være uforståentligt.

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 04-01-01 20:23

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9GL46.329$g37.10468@news.get2net.dk...

> Helligånden er ikke Faderen eller Jesus Far, som Benny Hinn skriver i
sin
> bog
> "Godmorgen Helligånd".

Hvor står det i bogen?

> Herlighedslæren ser ingen forskæld mellem Guds Ånd
> og Helligånden, men det er
> kun en af deres fejltrin blandt mange.

Hvordan det, og hvad er forskellen?

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 21:50

"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:9GL46.329$g37.10468@news.get2net.dk...

> sin
>
> Hvor står det i bogen?

du kan da selv læse "Godmorgen Helligånd".

> Hvordan det, og hvad er forskellen?

Guds Ånd er hele den Åndelige Guddommelighed, men
Helligånden er kun en trediedel af Guddommeligheden så er
Faderens og Sønnens hver en trediedel, men er et´, en Gud.
(grov sagt)

Men det skulle du da hvide alt om, du forstår da treenigheden;
ikke Mr. D.

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 04-01-01 21:55

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:zk556.522$ZH.10954@news.get2net.dk...

> du kan da selv læse "Godmorgen Helligånd".

Jeg har læst den for nogle år siden. Jeg husker ikke at dette står. Er
det bare noget, du har hørt, eller står det? Og hvor står det?

> Guds Ånd er hele den Åndelige Guddommelighed, men
> Helligånden er kun en trediedel af Guddommeligheden så er
> Faderens og Sønnens hver en trediedel, men er et´, en Gud.
> (grov sagt)

Det virker lige umiddelbart som en underlig tanke, at Guds Ånd er hele
treenigheden. Og det virker underligt, at en sådan sætning er så
grundlæggende, at du tilmed kan kalde de, der er uenige i dette for
begående fejltrin.

> Men det skulle du da hvide alt om, du forstår da treenigheden;
> ikke Mr. D.

Det har jeg ikke udtrykt. jeg tror på treenigheden. jeg har ikke sagt,
at jeg forstår den.

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 22:10

> [...]
> begående fejltrin.

> Det har jeg ikke udtrykt. jeg tror på treenigheden. jeg har ikke sagt,

Av min arm! Det tog jeg for givet, for jeg mener du var med i en debat
om tungetale.

Men undskyld da, min fejl.

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 04-01-01 22:15

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:cE556.532$ZH.9358@news.get2net.dk...

> Av min arm! Det tog jeg for givet, for jeg mener du var med i en
debat
> om tungetale.
>
> Men undskyld da, min fejl.

Det husker jeg heller ikke. Hvis jeg var, må det være længe siden. Jeg
har svært ved lige at se koblingen mellem tungetalen og treenigheden,
men den har selvfølgelig været der.

Hvad blev der af sidetallet på Benny Hinns bog?

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 05-01-01 22:39

> [...]
>
> Det husker jeg heller ikke. Hvis jeg var, må det være længe siden. Jeg
> har svært ved lige at se koblingen mellem tungetalen og treenigheden,

JA jeg startede den.

> Hvad blev der af sidetallet på Benny Hinns bog?

LÆS SELV BOGEN !!!

Fra : Mr. D

Dato : 05-01-01 23:58

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:g9r56.424$pO1.11711@news.get2net.dk...

> LÆS SELV BOGEN !!!

Er du lige så dårlig til at læse bøger som du er til læse indlæg? Jeg
skrev jo, at jeg havde læst den, men ikke kan mindes at Hinn noget sted
skriver, at Ånden er Faderen. Jeg spurgte pænt om sidetallet, så jeg kan
se, at du ikke er så dårlig til at læse bøger, som du du er til at læse
indlæg.

Ka´ du huske om det var en billedbog eller en tegneserie?

Mr. D

Fra : Erik Larsen

Dato : 07-01-01 19:28

> [...]
> skriver, at Ånden er Faderen. Jeg spurgte pænt om sidetallet, så jeg kan
> se, at du ikke er så dårlig til at læse bøger, som du du er til at læse

Når du ikke kan læse hvad jeg skriver, hvordan kan du så huske bog
du læste år tilbage. Jeg sagde Benny Hinn skreb af Hleeliånden var far
til Jesus, ikke Faderen.

> Ka´ du huske om det var en billedbog eller en tegneserie?

Ingen af delene.

Erik

Fra : Mr. D

Dato : 07-01-01 20:56

Erik Larsen <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Sx266.322$Yl4.7442@news.get2net.dk...

> Når du ikke kan læse hvad jeg skriver, hvordan kan du så huske bog
> du læste år tilbage. Jeg sagde Benny Hinn skreb af Hleeliånden var
far
> til Jesus, ikke Faderen.

Okay, det var en skrivefejl. Nu har vi snart gentaget de samme mailer 10
gange uden at jeg har fået et sidetal.

Endnu en gang. Jeg *har* læst bogen. Jeg kan ikke huske at Hinn i den
siger noget om det, du postulerer. Hvis du har læst den, vil du så ikke
give mig et sidetal?

Mr. D

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 09-01-01 13:20

On Sun, 7 Jan 2001 19:28:05 +0100, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

>"Mr. D" <s-griis@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

Benny Hinn ser på den Hellige Ånd som den som er her på jorden og ved
hans tilstedeværelse skjer mirakler også i dag. Den Hellige Ånd er den
tredje del av Gudommen lærer Benny Hinn, "he is a person".
Jeg har sett mange programmer av "This is your day" og har tilgode å
ha hørt Benny Hinn uttalt seg om den Hellige Ånd.

Olav

Fra : Andreas Falck

Dato : 07-01-01 22:51

"Krogh" <hkrogh@pc.dk> skrev i en meddelelse

[ klip ]

I stedet for at sende intetsigende svar på mine indlæg til min private
e-mail adresse. bedes du venligst besvare indlæg her i gruppen.

Såfremt du har et seriøst ønske om at få svar på dine svar, så post
dem venligst her i gruppen, og lad de private e-mail adresser hvile i
fred!

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-01-01 23:29

"Andreas Falck" <andreasfalck@hotmail.com> mælte sligt:

>I stedet for at sende intetsigende svar på mine indlæg til min private
>e-mail adresse. bedes du venligst besvare indlæg her i gruppen.

Krogh har også skrevet privat til mig. Indtil nu har han ikke kunnet
sende svarindlæg til gruppen. Jeg antager, at det er det sædvanlige
problem med Outlook Express. Jeg har givet ham et par råd, så lad os se,
om han ikke formår at komme igennem.