USB-hub
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 03:43

Hejsa,

Efter at USB printer, USB kit til Palm, USB nøglering, Digitalkamera m.
USB, USB tastastur, USB mus, USB højtalere og snart iMic har hobet sig
op omkring Cuben, så er det vist på tide med en USB hub.

Sådan en fætter har jeg aldrig haft, så mine erfaringer med dem er ret
få. Hvad skal jeg holde øje med og er der nogen, som er specielt gode?

Kan man købe hvilkensomhelst hub hos den billigste pusher, eller skal
det helst være en "mac-hub"?

En af mine bekendte har en MacAlly (tror jeg det er) USB-hub og der
mener jeg f.eks. at vi havde problemer med at tilslutte hans Epson
printer og Palm V til hub'en. De ville begge side på tastaturet.

Mht. iMic'en, kan den mon klare sig med at side i en USB-hub? Der er jo
ikke flere ledige porte i Cuben, når tasturet og højtalerne er sat i og
tastaturets porte bliver jo optaget af musen og den kommende hub.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 06-01-02 05:06

In article <1f5kkne.19bbwpg10nl6xyN%rfn@altavista.net>,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

> Kan man købe hvilkensomhelst hub hos den billigste pusher, eller skal
> det helst være en "mac-hub"?

Det skal ikke være en "Mac-hub", men sørg for at få en der kan levere
rigeligt strøm til portene, da det oftest er manglen på det, der gør at
USB opfører sig irrationelt. Jeg kan desværre ikke anbefale en, da jeg
kun har dårlige erfaringer (i øvrigt med en fin bondi-blue "Mac-hub",
som burde bankes op i producentens nederste kropsåbning).

--
MVH Martin Edlich http://www.edlich.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 06-01-02 10:34

> [...]
> kun har dårlige erfaringer (i øvrigt med en fin bondi-blue "Mac-hub",
> som burde bankes op i producentens nederste kropsåbning).

Jeg har haft den hub-erfaring med en roline UH-107, købt hos Office
Line, at den undertiden stod af. Når så enhederne blev flyttet direkte
til USB-kortet, var der forbindelse. Et USB-kort kan vist fås for
nogenlunde samme pris som en hub. Det er vel værd at overveje. Men nu
ved jeg slet ikke, om USB-kort er noget, man sætter i maskiner, der er
født med USB. Så det er mere et forslag til dem, der er på beige
G3-niveau.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 13:27

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> ved jeg slet ikke, om USB-kort er noget, man sætter i maskiner, der er
> født med USB. Så det er mere et forslag til dem, der er på beige

Det var da en mulighed, hvis ikke lige det var en Cube jeg havde...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 13:27

> [...]
> kun har dårlige erfaringer (i øvrigt med en fin bondi-blue "Mac-hub",
> som burde bankes op i producentens nederste kropsåbning).

Tja, det lyder jo ikke ligefrem lovende!

Nå, men der må da være andre herinde, som har positive erfaringer?!?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 06-01-02 16:45

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Nå, men der må da være andre herinde, som har positive erfaringer?!?
Jeg har kun postive oplevelser med en Sandberg 4-port USB Hub til kr.
350,- incl. moms. Der er en god strømforsyning med, som kan levere 6
volt 2.1 A (i flg. skiltet på strømforsyningen). Den kan anvendes både
med - og uden strømforsyningen.

Jeg anvender den i forbindelse med tastatur og mus, scanner, kamera,
cd-brænder, JAZ-drev, CompactFlash jumpShot og printer - selvfølgelig
med maks. 4 ting af gangen.

Det eneste problem jeg oplever med USB-udstyr er mangel på drivere til
MacOS X.

Mvh Ebbe
--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 17:37

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg anvender den i forbindelse med tastatur og mus, scanner, kamera,
> cd-brænder, JAZ-drev, CompactFlash jumpShot og printer - selvfølgelig

Det er noteret. Tak for oplysningen.

> Det eneste problem jeg oplever med USB-udstyr er mangel på drivere til
> MacOS X.

Det har jeg heldigvis styr på.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 06-01-02 13:06

> [...]

> Sådan en fætter har jeg aldrig haft, så mine erfaringer med dem er ret
> få. Hvad skal jeg holde øje med og er der nogen, som er specielt gode?

Jeg har en USB-hub på min iMac på arbejdet, som fungere fint, har en
epson 670, lacie brænder, billigt Lacie diskettedrev og det dejlige
Superdiskdrev fra imation på den.
kan selvfølglig ikke huske hvad mærket er, men kan checke det på tirsdag
(den er købt hos Officeline...)
--
Michael Holm *<:O>
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : macsteen

Dato : 06-01-02 13:22

in article 1f5lavm.d96qkqvmlo9dN%kiaikidoREMOVE@mac.com, Michael Holm at
kiaikidoREMOVE@mac.com wrote on 06.01.2002 13:05:

> [...]
> Superdiskdrev fra imation på den.
> kan selvfølglig ikke huske hvad mærket er, men kan checke det på tirsdag

Dr. Bot har en lille en som er ganske god.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 13:32

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:

> Dr. Bot har en lille en som er ganske god.

Hvor mange porte har den?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : macsteen

Dato : 06-01-02 13:56

in article 1f5lc1t.11hy39k1kt3dnyN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at
rfn@altavista.net wrote on 06.01.2002 13:31:

> Hvor mange porte har den?

Den jeg har er med 4 porte. Du kan få en med 7.
http://www.drbott.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 15:27

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:

> in article 1f5lc1t.11hy39k1kt3dnyN%rfn@altavista.net, René Frej Nielsen at

> Den jeg har er med 4 porte. Du kan få en med 7.
> http://www.drbott.com

Det er nok en 7-ports jeg skal have...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 13:32

macsteen <macsteen.remove@yahoo.com> wrote:

> in article 1f5lavm.d96qkqvmlo9dN%kiaikidoREMOVE@mac.com, Michael Holm at

Michael,

Ja, undskyld at jeg svarer på "det forkerte" indlæg, men dit indlæg er
ikke dukket op på min newsserver.

Jeg ville blive glad, hvis du kunne fortælle mig navnet på den, for jeg
leder nemlig efter sådanne positive erfaringer. Hvor mange porte har den
forresten?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Michael Holm

Dato : 06-01-02 20:01

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Michael,
>
> Ja, undskyld at jeg svarer på "det forkerte" indlæg, men dit indlæg er
> ikke dukket op på min newsserver.

det var da underligt

> Jeg ville blive glad, hvis du kunne fortælle mig navnet på den, for jeg
> leder nemlig efter sådanne positive erfaringer. Hvor mange porte har den
> forresten?
øhh... tror der er 6 stk, men jeg skal alligevel ind forbi jobbet
imorgen (mandag), så poster jeg et fyldestgørende svar

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-01-02 15:28

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Efter at USB printer, USB kit til Palm, USB nøglering...

Hvor finder man en USB-dørlås?

> [...]
> få. Hvad skal jeg holde øje med og er der nogen, som er specielt gode?
>
> Kan man købe hvilkensomhelst hub hos den billigste pusher, eller skal

Det vigtigste til en Mac er, at den er gennemsigtig og helst
også i en smart farve.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 16:11

> Hvor finder man en USB-dørlås?

Det er sådan en memory-fættter, som man putter i USB-porten, så man har
en lille transportabel disk. Den fylder ikke mere end end en nøgle og
kan faktisk sættes i ens nøglering...

> Det vigtigste til en Mac er, at den er gennemsigtig og helst
> også i en smart farve.

Nahh... jeg kigger nu mere på prisen og funktionaliteten, men designet
må da gerne være pænt.

Jeg har lige fundet denne http://www.surecom-net.com/ep-1007p.htm
edbpriser.dk og den virker umiddelbart fornuftig med ekstern
strømforsyning, men det er jo svært at vide på forhånd, om den vil give
nogen problemer. Det er en 7-ports HUB, som shg.dk sælger til 345 kr. og
det er immerværk noget billigere, end hvad jeg har kunnet finde hos
Mac-forhandlerne.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 06-01-02 22:57

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> (...)
> Kan man købe hvilkensomhelst hub hos den billigste pusher, eller skal
> det helst være en "mac-hub"?

Jeg købte et Taiwan modell "No:-UW204" USB hub, der gemmer sig under
reolen. Den kan køre aktiv, dvs forsyner efterfølgerne med strøm, men
det er heldigvis ikke nødvendigt. Jeg tror også at den yderst billige
stiktransformator er en supergod standbystrømsluger.
Jeg tror at den ikke engang kostetede en hund.

> Mht. iMic'en, kan den mon klare sig med at side i en USB-hub? Der er jo
> ikke flere ledige porte i Cuben, når tasturet og højtalerne er sat i og
> tastaturets porte bliver jo optaget af musen og den kommende hub.

Hmm - kan du ikke hente iMics brugermanual som pdf og læse lidt
nærmere? Der er nogle dimser der absolut ikke vil sidde bag en hub.
Jeg har ikke nogen erfaringer med iMic.

hilsen
Sebastian Thorfinn

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-01-02 23:40

Sebastian Loeck <sebalo@worldonline.dk> wrote:

> [...]
> stiktransformator er en supergod standbystrømsluger.
> Jeg tror at den ikke engang kostetede en hund.

Det lyder billigt. Jeg har også fundet et par 7-ports HUB's til under
300 kr., så medmindre at der kommer argumenter mod den slags, så bliver
det en af dem, istedet for dem f.eks. MacXpres har til 7-800 kr.!

Det vil jeg gøre

--
Mvh.
René Frej Nielsen