Kirk Delta 944 Plus (vis nr. problem)
Fra : SMF

Dato : 06-01-02 03:32

Hej.

Min mor har købt subj. for snart ½ år siden, og denne fastnet telefon har
problemer med at gemme vis nr.

Der kan ligge 25 telefonnumre i vis nr.-listen, men efter et par dage
forsvinder halvdelen eller alle numrene uden grund. Der er selvfølgelig
friske batterier i telefonen, ligesom tlf.stikket ikke bliver taget ud.

Jeg har prøvet at tilslutte telefonen hos mig selv (læs: på en anden adresse
et andet sted i byen under en anden central), og problemet består. Dvs. at
det er ikke hendes telefonlinie som er fejlbehæftet, men derimod selve
telefonen.

Hun har selvfølgelig reklameret og fået den "repareret" 2 gange hos
Teledanmark UDEN held.
Hun har efterfølgende fået en ny telefon udleveret, og tro det eller lad
være, den har samme problem med at gemme telefonnumre i vis nr.-listen!
Ifølge manualen skulle numrene ikke aut. blive slettet efter nogen tid.

Kirk Delta 944 Plus-telefonerne har yderligere haft den "charme", at de ofte
giver et lille "klimt" når røret lækkes på (lyder som en defekt, da den ikke
optræder hver gang). Dette fænomen er ikke dokumenteret nogen steder i
instruktionsbogen, og personalet i Telebutikken har da heller aldrig hørt om
det.

Alt i alt en dårlig oplevelse med en telefon vi troede var dansk kvalitet.

Kender andre til de omtalte problemer?

MVH
Steen

Fra : HKJ

Dato : 06-01-02 08:20

"SMF" <feedback56@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> være, den har samme problem med at gemme telefonnumre i vis nr.-listen!
> Ifølge manualen skulle numrene ikke aut. blive slettet efter nogen tid.

Husk at få papir på reperation/ombytning, hvis de efter flere forsøg ikke
kan løse problemet har du krav på pengene tilbage! (og reklamationsretten
gælder også 1 år fra sidste reperation)

Fra : SMF

Dato : 06-01-02 09:57

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Husk at få papir på reperation/ombytning, hvis de efter flere forsøg ikke
> kan løse problemet har du krav på pengene tilbage! (og reklamationsretten
> gælder også 1 år fra sidste reperation)

Ja, det er klart. Vi accepterer selvfølgelig ikke en vare, der ikke lever op
til det lovede (med at kunne gemme de seneste 25 vis nr.).

Men spørgsmålet er mere, hvad der er galt med telefonen (eller hvor fejlen
ellers ligger) og om andre har haft lignende erfaringer med denne type
telefon eller andre telefoner?

MVH Steen