Aftalte cd-priser
Fra : Troels

Dato : 06-01-02 00:18

Hej
Da de flese pladeforretninger har de samme priser på cd'er (139,- eller
149,-), har jeg tænkt over hvad der skal til før der er tale om ulovlige
prisaftaler? Det virker vel på sin vis mærkeligt at så mange
pladeforretninger mener at netop dét er den rigtige pris.

/Troels

http://home.musling.dk/~lundlaursen/dureforsog/
-Düreforsög-bootleg-bytte-bytte??? Send mig en mail tllund@hotmail.com

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 00:46

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> prisaftaler? Det virker vel på sin vis mærkeligt at så mange
> pladeforretninger mener at netop dét er den rigtige pris.

de har nok bare indrettet priserne efter de andre butikker - det er jo ikke
nogen aftale...

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Troels

Dato : 06-01-02 02:37

> de har nok bare indrettet priserne efter de andre butikker - det er jo
ikke
> nogen aftale...

Hvordan vurderer man så hvornår der er tale om en aftale og hvornår de bare
indrette sig efter andre? Kan f.eks.kørelærerne i Aalborg så ikke også sige
at de bare har set hvilke priser andre har?

/Troels

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 12:23

"Troels" <tllund[blah_blah]@hotmail.com> skrev:

> Hvordan vurderer man så hvornår der er tale om en aftale og
> hvornår de bare indrette sig efter andre?

Myndighederne skaffer beviser ved hjælp af ransagninger og almindelig
efterforskning.

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : anonym

Dato : 06-01-02 14:52

Morten Bjergstrøm <nospam@dafnie.dk> skrev i en

> Myndighederne skaffer beviser ved hjælp af ransagninger og almindelig
> efterforskning.
når/hvis man har snakket med en "tilfældig" ejer af en "tilfældig" køreskole
samme område som en selv og hørt om hans priser og fortalt at man havde
samme priser blot som en forbruger oplysning til hinnanden. hvad er der så
af
beviser der kan blive fundet ved en ransagning?
det dummeste 2 selskaber kan gøre er at skrive de ulovligheder ned de laver.
så skulle vi jo også selv gå op til politiet og sige "jeg kørte igår, hjem
fra en fest
pissefuld, jeg vil gerne sigte mig selv for spirituskørsel. og blot for at i
skulle have
nogle beviser, så blev jeg ved med at drikke da jeg kom hjem, så i kan bare
ta en
blodprøve på mig nu. jeg er forresten også kørt her hen til politistation"
og det er sku da dumt
)

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 15:12

"anonym" <anonym@anonym.dk> skrev:

> det dummeste 2 selskaber kan gøre er at skrive de ulovligheder ned
> de laver.

Måske men der er alt andet lige selskaber, der er blevet dømt for
overtrædelse af konkurrencelovgivningen både på EU plan og på DK plan.

> [...]
> kan bare ta en
> blodprøve på mig nu. jeg er forresten også kørt her hen til

Men det er rent faktisk sket (mere eller mindre) med en ganske kendt
person.

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-01-02 15:23

> Men det er rent faktisk sket (mere eller mindre) med en ganske kendt
> person.

ehh...hvem?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 15:33

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> skrev:

> ehh...hvem?

Er det et seriøst spørgsmål?

Men svaret er Hans Engell.

Fra : Thomas Damgaard

Dato : 06-01-02 15:52

> Er det et seriøst spørgsmål?
>
> Men svaret er Hans Engell.

det var osse ham mine tanker faldt på med det samme, men meldte han sig
selv? kørte han ikke galt?

Fra : Mickey

Dato : 06-01-02 15:54

"Thomas Damgaard" <foo@fjerritslev-gym.dk> skrev i en meddelelse

> det var osse ham mine tanker faldt på med det samme, men meldte han sig
> selv? kørte han ikke galt?

så vidt jeg husker kørte han galt og ringede efter hjælp

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 16:13

"Mickey" <003@susie.dk> skrev:

> så vidt jeg husker kørte han galt og ringede efter hjælp

Han kunne sandsynligvis have undgået alle problemerne ved at nøjes med
at ringe efter Falck.

Fra : anonym

Dato : 06-01-02 23:44

> Måske men der er alt andet lige selskaber, der er blevet dømt for
> overtrædelse af konkurrencelovgivningen både på EU plan og på DK plan.

ja jeg fatter det heller ikke blandt dem er vist både arla og kløver, sas og
mærsk.
jeg ville måske også gøre det, men alt sammen kun baseret på fortrolige
samtaler.
og der efter en skrap kurs over for dem i firmaet der sætter priserne.

Fra : Christian

Dato : 07-01-02 18:20

Hm, jeg har da også undret mig over at en skummetmælk koster det samme i
Kvikly, Netto og Fakta samt Aldi *S*

Prisen er dikteret af markdsvilkår, udbud og efterspørgelse...

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-01-02 18:26

"Christian" <ctacta@forum.dk> skrev:

> Prisen er dikteret af markdsvilkår, udbud og efterspørgelse...

*LOL*

Fra : Troels

Dato : 09-01-02 20:48

> Hm, jeg har da også undret mig over at en skummetmælk koster det samme i
> Kvikly, Netto og Fakta samt Aldi *S*
>
> Prisen er dikteret af markdsvilkår, udbud og efterspørgelse...

hmm..... men det er vel noget lidt andet med cd'er? Det er da underligt at
der slet ikke (ikke i Aalborg ihvertfald) tør tage chancen og sætte prisen
ned og så få solgt nogle flere cd'er

/Troels