billed i css filen
Fra : Dennis Enøe

Dato : 05-01-02 23:52

Davser

jeg vil ligge et billed ind i min css fil så det dukker op på
alle siderne, meeen hvordan er det lige jeg skal gøre det
for at undgå at skrive noget i html filen, plus at det ikke må
påvirke resten af layoutet, den skal bare ligge og fylde det jeg
siger og alt det andet skal opføre sig som det gør nu hvor billedet
ikke er der.

Dennis E

Fra : Jonas Voss

Dato : 06-01-02 00:07

Dennis Enøe <bluesy@worldonline.dk> wrote:

> meeen hvordan er det lige jeg skal gøre det
> for at undgå at skrive noget i html filen

Du kunne f.eks. smide det ind under egenskaberne for body:

body { background: url(stien/til/dit/billede.jpg) no-repeat top left
#336699;}

Så får du dit billede placeret øverst i venstre hjørne, den del af
baggrunden som billedet ikke udfylder vil blive farvet med #336699, og
billedet vil bevæge sig med resten af siden når du scroller. Dette kan
ændres hvis du skriver, fixed efter left, så bliver billedet oppe i
venstre hjørne hele tiden, undtagen IE5.5/Win, der vist ikke er så glad
for fixed attributten.

--
//Jonas @ 55.7,12.5
blog | <http://verture.net/>

Fra : Dennis Enøe

Dato : 06-01-02 00:10

"Jonas Voss" <spamthis@verture.net> wrote in message
> [...]
> ændres hvis du skriver, fixed efter left, så bliver billedet oppe i
> venstre hjørne hele tiden, undtagen IE5.5/Win, der vist ikke er så glad
det var lige det jeg ledte efter, kanonus

kunne bare ikke huse hvordan man gjore og kunne heller ikke finde det, er
nok kørt lidt surt i css når jeg har leget med det i 8 timer idag

Dennis

Fra : CHRistian

Dato : 06-01-02 00:09

"Dennis Enøe" <bluesy@worldonline.dk>'s posting:

>jeg vil ligge et billed ind i min css fil så det dukker op på
>alle siderne, meeen hvordan er det lige jeg skal gøre det
>for at undgå at skrive noget i html filen, plus at det ikke må

NOget i stil med, fx:

body {   background-image: url(./billde.gif);
   background-repeat: no-repeat;
   background-attachment: scroll;
   background-position: top right;
}