Farve kanterne på tabel
Fra : Jesper Schlæger

Dato : 05-01-02 22:25

Hey NG,

Er det muligt indenfor rimeligt anstændig kode (HTML/CSS) at farve siderne
på en tabel efter eget valg? Det bedste ville være en CSS-løsning. Hvis
'ja'... hvordan?

--
Med Venlig Hilsen

Jesper Schlæger
http://home20.inet.tele.dk/schlager
ICQ: 130657518

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-01-02 22:44

Sat, 5 Jan 2002 22:25:23 +0100, skrev "Jesper Schlæger"
<schlager@tdcadsl.dk>:

>Er det muligt indenfor rimeligt anstændig kode (HTML/CSS) at farve siderne
>på en tabel efter eget valg?

Ikke noget problem, ved et tidl. spørgsmål smækkede jeg dette
sammen:

<http://home13.inet.tele.dk/smedpark/test/tabel.htm>

Kig evt. på <http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/indexlist.html> under
border, de fleste af tingene kan også sagtens bruges på en tabel.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : CHRistian

Dato : 05-01-02 22:50

"Jesper Schlæger" <schlager@tdcadsl.dk>'s posting:

>Er det muligt indenfor rimeligt anstændig kode (HTML/CSS) at farve siderne
>på en tabel efter eget valg? Det bedste ville være en CSS-løsning. Hvis

table, td { border-style: solid; border-color: yellow; border-width:
thin; }

--
Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 23:01

Hej Jesper

Ja, det er meget enkelt med CSS:

<HTML>
<HEAD>
<STYLE>
.ttt {border-left: 1px solid #AAAAFF;
border-right: 1px solid #FFAAAA;
border-top: 1px solid #AAFFAA;
border-bottom: 1px solid #AAAAAA;}
</STYLE>
</HEAD>
<BODY>

<TABLE CLASS="ttt">
<TR>
<TD>A<TD>
<TD>B<TD>
</TR>
</TABLE>

</BODY>
</HTML>

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Søren Søby

Dato : 05-01-02 23:07

Du kan finde mere (overskuelig) information omkring CSS og tabeller her:
http://www.w3schools.com/css/css_border.asp

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 06-01-02 11:36

Tak skal i have... jeg synes dog ikke jeg kan finde den specifikke mulighed,
som jeg tænkte på (at lave en skyggeeffekt på tabelrammen). Der er i
forvejen nogen effekt hvis man laver border="10" men muligheden for at ændre
henholdsvis den mørke og den lyse farve mangler jeg noget på...

Hvis nogen af jer kan lave noget skyggeeffekt udelukkende med CSS (HTML) vil
jeg meget gerne høre nærmere.

Fra : Søren Søby

Dato : 06-01-02 12:31

Hej Jesper

CSS har en indbygget "funktion" til at lave skygge på ting: "text-shadow:"

Du kan læse hvordan den bruges (og se eksempler) her:
http://www.blooberry.com/indexdot/css/properties/text/textshadow.htm

Fra : Jesper Schlæger

Dato : 06-01-02 13:53

"Søren Søby" skrev

> CSS har en indbygget "funktion" til at lave skygge på ting: "text-shadow:"
>
> Du kan læse hvordan den bruges (og se eksempler) her:
> http://www.blooberry.com/indexdot/css/properties/text/textshadow.htm

Tak skal du have. Jeg kigger lidt på hvordan det kommer til at se ud