Alle skal læges
Fra : Ole Madsen

Dato : 01-01-01 11:26

Det er Guds vilje at alle skal læges, Gud vil helbrede, Jeg er Herren som
læger dig, er et af Guds navne, og derfor også Gud åbenbaret.

Jeg vil have barmhjertighed, overfor hvem jeg vil have barmhjertighed. JEG
VIL.

Hvis man laver et studie over JEG VIL, vil man se at det er om hvem Gud er.
Gud er god og gør godt, altså er det et udtryk for at Gud er god, at han gør
godt.

Gud læger os, fordi sådan er han.

Ole

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-01-01 11:57

Gud har givet os forligelsens tjeneste, for at de svage må få styrke, dem
som har brug for lægedom, må få lægedom

Ordsprogene 31
6 Giv den segnende stærke Drikke, og giv den mismodige Vin;

7 lad ham drikke og glemme sin Fattigdom, ej mer ihukomme sin Møje.

8 Luk Munden op for den stumme, for alle lidendes Sag;

9 luk Munden op og døm retfærdigt, skaf den arme og fattige Ret!

Hjælp dine brødre og søstre

Fra : YEAH !

Dato : 01-01-01 13:12

"Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> Look up, because help is on the way
>
> http://www.cottonwood.org/messages/LookUpHelpIsOnTheWay1.ram
----------------
Jeg kan ikke få adressen til at stemme.

jørgen.

Fra : Kjell I. Johnsen

Dato : 01-01-01 13:48

"YEAH !" wrote:

> "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> ----------------
> Jeg kan ikke få adressen til at stemme.
>
> jørgen.

Åpenbart skal ikke alt læges, å få adressen til at stemme.

Kjelelmann

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-01-01 13:48

Det virker her fra hvor jeg er

Ole

Fra : Erik Larsen

Dato : 01-01-01 20:37

"YEAH !" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk> skrev i en meddelelse

> ----------------
> Jeg kan ikke få adressen til at stemme.
>
> jørgen.

Der er mange der har den forkerde adresse, derfor er der meget sygdom

Erik

Fra : Vidal

Dato : 03-01-01 23:34

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:a_446.222$5n5.5419@news.get2net.dk...

> Der er mange der har den forkerde adresse, derfor er der meget sygdom

Ukristeligt sludder.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Larsen

Dato : 04-01-01 19:49

"Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ukristeligt sludder.
>
> Venlig hilsen
> Villy Dalsgaard

så læs 5 mos 28 v 58-60 og 1 kor 11 v 29-31 F.EKS.

det er ikke "Ukristeligt sludder" at tro på hvad bibelen siger, men
det er "Ukristeligt sludder" når man spreder alt andet ubibelsk sluder.

Erik

Fra : Vidal

Dato : 05-01-01 00:10

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:kz356.447$ZH.8515@news.get2net.dk...

> "Vidal" <vidal@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> så læs 5 mos 28 v 58-60 .

Hvis jeg ikke overholder MOSElovens
ord... Jeg troede, Jesus havde befriet os
for lovtrældom.

> og 1 kor 11 v 29-31 F.EKS

Altså du tænker kun på sygdomme som
følge af vellevned?

Der findes altså andre sygdomme, der ikke
kan henføres til kosten.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Er du Erik Engelbrecht Larsen?

Fra : Erik Larsen

Dato : 07-01-01 19:22

> Hvis jeg ikke overholder MOSElovens
> ord... Jeg troede, Jesus havde befriet os
> for lovtrældom.

Mener du Guds løfter er slut, færdige dorældet.

> Altså du tænker kun på sygdomme som
> følge af vellevned?

Jeg forstår det således, at er vi hvor jesus kan der ikke være meget
sygdomme da der ikke findes sygdomme hos ham. Langt fra Jesus vil
give sygdomme bedre adgang.

> Der findes altså andre sygdomme, der ikke
> kan henføres til kosten.

Gud siger at det ikke er det der går ind i munden der forurener lægemet,
men det der går ud af munden,

Så du har ret.

> Venlig hilsen
>
> Villy Dalsgaard
>
> Er du Erik Engelbrecht Larsen?

Ja da!! hvorfor ??

Erik

Fra : Vidal

Dato : 07-01-01 20:42

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:6s266.320$Yl4.7372@news.get2net.dk...

> Ja da!! hvorfor ??

Det gik bare pludseligt op for mig, vi har
ført denne debat før og at vi nok aldrig
bliver enige om, at Gud ikke elsker de
syge.

For det er i realiteten det du siger: Gud
elsker de raske og ikke de syge.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Fra : Erik Larsen

Dato : 08-01-01 20:28

> [...]
> bliver enige om, at Gud ikke elsker de
> syge.
>
> For det er i realiteten det du siger: Gud

Nej det er ikke det jeg siger;- Gud elsker ALLE, men Gud
har givet os retningslinier at vandre efter.
Når vi f. eks. køre på vejen til Århus og pluslig gavner i
grøften, så går det galt og der kan værer minder eller størrer
konsikvenser.
Sådan er det også med vor vandring på livets vej, holder
vi os ikke på vejen, kan der værer minder eller stører
konsikvenser.

I 5 Mos 28 kan vi læse hvordan gud velsigner ALLE der går
på livets vej, og pålægger dem der vandre andenstedse
sygdomme.(det har ikke at gøre med Moseloven, som en
foreslog)
Man ser også reglmessig at mennersker der vender sig
180 grader omkring og går den anden vej, bliver helbredt
ved omvendelsen. Og det gælder ALLE der omvender sig.

Erik

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 09-01-01 13:20

On Sun, 7 Jan 2001 19:21:57 +0100, "Erik Larsen"
<erik-larsen@get2net.dk> wrote:

>sygdom

>Mener du Guds løfter er slut, færdige dorældet.
>KLIPP:

Nei Hele Guds ord er i virksomhet. Mennesker som ikke tar i mot Guds
tilbud om frels er under Guds forbandelse. Det var denne forbandelse
som Jesus vill fri oss fra ved å ofre seg selv for våre synder.

Olav

Fra : Olav Grimdalen

Dato : 03-01-01 00:52

On Mon, 1 Jan 2001 11:26:29 +0100, "Ole Madsen" <olemadsen@image.dk>
wrote:

> [...]
>Gud er god og gør godt, altså er det et udtryk for at Gud er god, at han gør

Gud sier : " Søk først Guds rike så skal dere få alt det annet i
tillegg". Det blir feil at Gud leger automatisk. Gud hører bønner
og han alene bestemmer hva han vil gjøre slik som Jesus sier i Fader
Vår skje din vilje. Men alle mennesker kan be for og med hverandre til
Gud om legedom. Det vil si vi skal legge alle våre vanskeligheter over
på Gud og tro på hans navn. Så får vi hvile i navnet over alle navn
"Jesus".

Olav