Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
AGP1x vs. AGP4x
Fra : niels b pedersen

Dato : 05-01-02 19:18

Hvor mange FPS mere får man med AGP4x end AGP1x, jeg bruger AGP1x
instillingen fordi jeg gerne vil have PC til at køre så stabilt som muligt.
Jeg ser at mange maskiner crasher med AGP2/4x slået til.
Jeg har en AMD XP1800+. Asus A7V266-E/ Kt266A bundkort.512mb ddr-ram. Asus
GF3 ti-200.
Niels

Fra : flemsus

Dato : 05-01-02 20:34

> [...]
> Jeg ser at mange maskiner crasher med AGP2/4x slået til.
> Jeg har en AMD XP1800+. Asus A7V266-E/ Kt266A bundkort.512mb ddr-ram. Asus
Prøv selv! Uden at have for meget forstand på det vil jeg mene at du har en
sportsvogn, men aldrig er kommet højere end andet gear.
Mvh. Flemming Sørensen.

Fra : Peter Pan

Dato : 05-01-02 20:53

"flemsus" <flemsus@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> sportsvogn, men aldrig er kommet højere end andet gear.

Nej...Det kan mere sammenlignes med at køre helt alene på en 1 sporet
motorvej og helt alene på en 4 sporet motorvej....du kommer lige hurtigt
frem...

Forskellen er meget lille...

Mvh
Anders

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-01-02 22:14

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:a17lho$5ln$1@sunsite.dk...
> [...]

> Nej...Det kan mere sammenlignes med at køre helt alene på en 1 sporet
> motorvej og helt alene på en 4 sporet motorvej....du kommer lige hurtigt

Ja, i fx.Quake3 betyder det ikke noget særligt om det er 1x eller 2x AGP men
i andre programmer kan det godt betyde lidt mere.
THG testede forskellen mellem det forskellige modes for snart 2 år siden.
Testen er her.
http://www6.tomshardware.com/mainboard/00q1/000214/index.html

- Lars

--
http://opera.no ved du hvad du går glip af?

Fra : Jesper Vestdam

Dato : 06-01-02 00:03

Jeg har lige læst en lang test vedr det samme, der er temmelig meget forskel
fra 1 til 2, men ikke en skid fra 2 til 4. Måske skulle du også skrue ned
for cpu' hastigheden så den kun kører det halve af hvad den kan så skulle
den køre endnu mere stabilt, Hmm just a joke.

Jesper

Fra : niels b pedersen

Dato : 07-01-02 18:09

Nu har jeg sat den til 2xAGP så må vi se hvor meget mere ydelse det giver.
-Niels-

Jesper Vestdam <vestdam@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:jCLZ7.157$lO3.8720@news.get2net.dk...