hydravision og win XP?
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 05-01-02 17:55

Hej folkens!

Jeg overvejer at købet et ATI Radeon 8500 kort, og vil gerne bruge to skærme
med det, men jeg har læst mig frem til at i win2k kan man ikke bruge to
forskellige opløsninger på de to skærme, man er tvunget til at bruge den
samme hele tiden... Men jeg læste i en nyhedsgruppe at det skulle forestille
at virke i win XP, så jeg tænkte på om der var nogle af jer nybagte ATI 8500
ejere, der kan enten bekræfte eller afkræfte dette? Desuden har jeg hørt at
tv-out skulle være af dårlig kvalitet på ATI-kortet?

Er det muligt at køre med to forskellige opløsninger på tv-out og skærm
samtidig, eller skal det være det samme(gætter på det er samme problem som
med de to monitorer?)? Og hvad med opdateringen på de to? Skal det være
samme antal hz?

Håber der er nogle der kan hjælpe

mvh
Lasse

ps jeg kan ikke længere finde links til de sider om at der skulle komme en
overclocket version af Radeon kortet her i januar som modsvar til et evt.
geforce4 kort? Nogle der har de links eller kan udtale sig om, det er en
dårlig ide at købe grafik-kort lige nu?

Fra : Mythos

Dato : 05-01-02 18:57

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> geforce4 kort? Nogle der har de links eller kan udtale sig om, det er en

Hvis jeg må komme med et hammer godt forslag, så gå ind i nyheds-gruppen for
Windows og læs hvad folk har at sige om XP, bare så det ikke skal lyde som
om det er mig der er negativ. Jeg kan give dig et hint, Det siges at XP er
den største "bug" der overhovedet er kommer fra Microsoft, og jeg er ikke
uenig. Jeg er ved at kyle skidtet ud.

Kim Larsen

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 05-01-02 20:09

> [...]
> den største "bug" der overhovedet er kommer fra Microsoft, og jeg er ikke

Vel, hvis jeg skal vælge mellem 98SE eller Millenium vil jeg klart vælge XP
under alle omstændigheder, og da win2k slet ikke understøtter hydravision,
er mit eneste alternativ win xp, så jeg vil stadigvæk bruge det, hvis der er
mulighed for forskellige opløsninger på hver sin monitor.

mvh
Lasse

Fra : F.Larsen

Dato : 06-01-02 03:05

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> er mit eneste alternativ win xp, så jeg vil stadigvæk bruge det, hvis der er
> mulighed for forskellige opløsninger på hver sin monitor.

Min (korte) erfaring med XP er at driverne ligger på samme niveau som for Win2k
(hvis man er heldig)
Ofte kan man benytte drivere direkte fra Win2k. Har bøvlet en del med at grabbe
video på XP - hvilket ikke er helt godt (taber frames over 352x288).

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm