"Credo quia absurdum est?"
Fra : anderspj

Dato : 24-12-00 05:27

I disse juledage er det jo oplagt at tænke over kristentroens åbenlyse
absurditet:

Verdens skaber skulle angiveligt have kvajet sig ved menneskets skabelse,
idet Han ikke har haft tilstrækkelig almagt over skabningen, som ikke
efterkommer Hans bud. Derfor skal mennesket åbenbart straffes for Hans fejl.

Derefter gøres et par indædte forsøg på at udrydde det løsslupne
eksperiment, hvorefter Han tilsyneladende forbarmer sig ved at udvælge et
enkelt folkeslag, mens resten af Verden tilsyneladende kan rende og sk***.
Dette folkeslag får en del løjerlige krav stillet som de skal leve op til
for at gøre sig fortjent til denne guds "kærlighed"..............Som igen
består i at dette folkeslag mishandles/straffes på det groveste.

Så fødes et barn i Betlehem og også dette barn skal tilsyneladende straffes
og ofres (det ER sgu' da lidt mascochistisk efterhånden?), for ting som det
aldrig nogensinde har gjort...

Dette barn og menneske som tilsyneladende skulle løse alle jødernes
problemer svigter på det groveste og opfylder ikke de centrale profetier om
at være en stor konge for Israel. Tværtimod smadres Israel fuldstændigt af
Romerriget, og denne "konge" lider ca. 40 forinden en nedværdigende død
blandt kriminelle....UDEN at have etableret det lovede fredsrige...

Derimod opsiger Gud tilsyneladende Sin kontrakt med Jødefolket, som ca. 2000
år senere igen forsøges udryddet af en gal despot, ivrigt støttet af
misundelige tilhængere af "den nye tro".

Og så har tilhængerne af denne "nye" tro dèn frækhed at hævde at Gud er
kærlig og at Kristendommen bygger på "en dybere sandhed". Hvor er den?

Det eneste, jeg efterhånden kan få øje på er en åbenlyst psykopatisk Gud,
som ivrigt benytter en sindssyg "look what you made me do to
you"-argumentation og som ikke engang lader dèn kontrakt, som Han lader
gælde de mest fladpandede mennesker,gælde Sin egen søn.

Jeg har opsagt mit abonnement på de kristne dogmer: De ER for absurde...
Der findes INGEN logisk konsistens i Kristendommen, den er snarere een
eneste stor selvmodsigelse:
Guds almagt er en åbenlys løgn, Guds alkærlighed ligeså. Det ene udelukker i
hvert fald det andet. Men Gud er måske stillet over enhver form for
menneskelig logik, lidt ligesom absolutistiske (enevældige) konger eller
diktatorer?

Den mest dominerende og mest afskyelige løgn er løgnen om fromhed: Der er et
tydeligt underliggende element af simpel hævn i de fleste kristnes håb om en
"Guds retfærdighed",og dette harmonerer SLET IKKE det "budskab", som
kristendommen bygger på.
Vis mig et menneske, du mener er fromt og helligt, og jeg skal vise dig et
menneske med at nærmest satanisk magtbegær: Ønsket om at "købe sig ind" hos
Gud og derved få del i Hans magt synes at være grundliggende ved de fleste
nyreligiøse bevægelser. Ønsket om at hytte sit eget skind ved en indbildt
"Dommedag" er så ækelt og "ukristent" at det skriger til himlene.

Det gør mig virkelig ondt at se at folk idag i menneskerettighedernes navn
har lov til at dyrke menneskerettighedernes absolutte modsætning:
Religionen, som ofte er
kamoufleret fascisme.

Jeg har lært af Nietzsche, som jeg respekterer på linje med Buddha, Jesus og
Muhammed: Jeg tror ikke på en løgnagtig religion, hvor man tror sig smart
nok til at kunne "snyde Gud" og hvor man kan tyrannisere andre med en falsk
tro.

Det virker måske underligt at jeg hævder at respektere Jesus, men dèn tro,
som Han har lagt Navn til er desværre Hans fuldstændige modsætning:
Tryghedsnarkomani.

Jesus var på alle måder en sej gut, hvis jeg skal tro evangelierne, men hans
"tilhængere" er idag dybest set repræsentanter for dèt, Han hadede mest:
Løgn.

Jesus var "et overmenneske" og hans "tilhængere" har travlt med dårlige
undskyldninger for at være "undermennesker" på trods af, at Kristendommens
grundkerne er troen på det STÆRKE og GODE og RETFÆRDIGE i mennesket:
Kampviljen, selvopofrelsen, næstekærligheden...

Hvem FØLGER egentlig Jesu

Fra : Erik Dalgas

Dato : 26-12-00 15:45

erik.dalgas@mail.dk
anderspj <anderspj@post8.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:929nkg$ea7$1@news.inet.tele.dk...

> I disse juledage er det jo oplagt at tænke over kristentroens åbenlyse
> absurditet:

Så syntes jeg da du skulle gøre det, Anders. Istedet for at lade dig fylde,
af "vantros" tanker, som aldrig har fattet den Gud, de anklager.

> [...]
> idet Han ikke har haft tilstrækkelig almagt over skabningen, som ikke
> efterkommer Hans bud. Derfor skal mennesket åbenbart straffes for Hans

Alle mennesker, har fået mulighed for at komme til Gud, Både før og efter
Kristus. Du mener det var Gud der fejlede, hvilken misforståelse, han skabte
et væsen (mennesket), med sin egen vilje, så han (Gud), kunne have *sandt*
fællesskab, med skabningen. Stillet over for en "enkel" prøve, faldt dette
væsen, fra Gud og har lige siden, fortsat, ulydigheds vandvidet, på denne
jord. Det eneste Gud er skyldig i, er at han ikke har skabt "døde maskiner",
men "levende mennesker".

> Derefter gøres et par indædte forsøg på at udrydde det løsslupne
> eksperiment,

Du mener måske, han skulle have afsluttet, en gang for alle, hvilken logik !

> [...]
> for at gøre sig fortjent til denne guds "kærlighed"..............Som igen
> består i at dette folkeslag mishandles/straffes på det groveste.

Lovens periode, var lang, meget lang. Velsignelsen over Israel, var stor,
meget stor.De modtog den ene advarsel, efter den anden (profeterne), men
hang ved, verdens afguderi - de fejlede, ikke Gud. Husk lige, at det ifølge
profetien, ikke er slut endnu, for denne nation. De vil, blive ført til
herlighed, ganske som Gud har lovet det. Gud har en plan, Anders - at
sammenføje det himmelske og det jordiske, og udfri hele skabningen, fra det
der truer dens eksistens.

> [...]
straffes
> og ofres (det ER sgu' da lidt mascochistisk efterhånden?), for ting som

Er du rablende ..... ! Mascochistisk ? Hans *sted fortræende død* var et
suværent indgreb, fra Guds side. For at også du kan forstå betydningen, af
dette, vil jeg bruge en lille "skygge", som billede - De allieredes,
landgang, på europas kyster -, som jo betød, at det kun var et spørgsmål om
*tid*, før nazi - tyskland, var knust. Således er det også, med Jesu død,
sejren *er* vundet og det er kun et spørgsmål om tid, før *freden* kommer.
Allerede idag, kan du modtage, en forsmag, på den kommende verdens kræfter,
hvis du vil !

> Dette barn og menneske som tilsyneladende skulle løse alle jødernes
> problemer svigter på det groveste og opfylder ikke de centrale profetier
om
> at være en stor konge for Israel.

Øh Anders, de (Jøderne), krævede ham korsfæstet og han blev det !

>Tværtimod smadres Israel fuldstændigt af
> Romerriget, og denne "konge" lider ca. 40 forinden en nedværdigende død
> blandt kriminelle....

Straffen for den ultimative ulydighed - tingene hænger sammen. Det var "dem
selv", jøderne korsfæstede. Men Gud vil også levendegøre dem igen (som
nation)

>UDEN at have etableret det lovede fredsrige...

Det kommer !

> Derimod opsiger Gud tilsyneladende Sin kontrakt med Jødefolket, som ca.
2000
> år senere igen forsøges udryddet af en gal despot, ivrigt støttet af
> misundelige tilhængere af "den nye tro".

Gud har ikke "opsagt" løfterne, til Israel.

> Og så har tilhængerne af denne "nye" tro dèn frækhed at hævde at Gud er
> kærlig og at Kristendommen bygger på "en dybere sandhed". Hvor er den?

I Kristus, hvor skulle den ellers være ?

Fra : N/A

Dato : 26-12-00 16:00

Fra : P.N.

Dato : 26-12-00 16:00

"Niels Steg" <niels.steg@get2net.dk> wrote in message
> dårlige
>
> Endnu en fejltagelse, Jesus blev et ganske almindeligt menneske . .
<snip>
kommentar:

undskyld men er det mig, der har misforstået noget her, men var vor frelser
jesus kristus ikke guds søn ?.
og messias, dvs legemliggørelsen af gud her på jorden, jeg erindrer at
forskellen mellem kristne og jehovas vidner skulle være den at "vidnerne"
ikke mente at jesus var gud, eller tager jeg fejl der ?.
MVH P.N.

Fra : Niels Steg

Dato : 26-12-00 16:30

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> <snip>
> kommentar:
>
> undskyld men er det mig, der har misforstået noget her, men var vor

Læs ordet "blev" engang til...
Jesus blev født til de samme vilkår som alle andre..

Niels

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 26-12-00 18:13

"anderspj" <anderspj@post8.tele.dk> wrote in message

> I disse juledage er det jo oplagt at tænke over kristentroens åbenlyse
> absurditet:

Ville det ikke være nemmere at være i en religion hvor man ikke skal tænke
selv

At en religion kræver man selv skal tænke og danne sin egne meninger er
efter min mening meget positivt. Jesus talte også i lignelser istedet for at
sige tingene direkte, de uhellige forstod intet, mens de hellige forstod det
klart.

> [...]
> idet Han ikke har haft tilstrækkelig almagt over skabningen, som ikke
> efterkommer Hans bud. Derfor skal mennesket åbenbart straffes for Hans

Hmmm, efter din mening er det Gud som har fejlet. Efter min mening er det
mennesker der fejler og det gør de fortsat med f.eks. krige og konflikter.
Gud har givet os handlefrihed her på jorden, denne handlefrihed kan bruges
til godt og dårligt. At folk bruger deres handlefrihed dårligt er ikke Guds
skyld.

Men det er da rart du tænker over det, istedet for at være ligeglad som de
fleste danskere. Håber du bruger din tankeproces til noget positivt..!

Fortsat glædelig jul

--
Kenn L. Schjødt
mailto:kenn@schjodt.net

Fra : YEAH !

Dato : 26-12-00 19:56

---------------
Ja, du kan vel godt kalde evangeliet absurd.
Paulus kalder det en dårskab.
Det er en dårskab fordi Gud valgte det sådan, Han ønskede nemlig ikke at
verden skulle erkende Ham igennem dens egen visdom, men derimod ved tro :

"For vel er ordet om korset en dårskab for dem, der fortabes, men for os,
der frelses, er det Guds kraft der står jo skrevet:
De vises visdom vil jeg ødelægge,
de kloges klogskab vil jeg tilintetgøre.
Hvor er de vise henne, hvor er de skriftkloge, hvor er denne verdens kloge
hoveder? Har Gud ikke gjort verdens visdom til dårskab? For da Gud i sin
visdom ikke ville, at verden skulle kende ham gennem sin egen visdom,
besluttede Gud at frelse dem, som tror, ved den dårskab, der prædikes om.
For jøder kræver tegn, og grækere søger visdom, men vi prædiker Kristus som
korsfæstet, en forargelse for jøder og en dårskab for hedninger; men for
dem, der er kaldet, jøder såvel som grækere, prædiker vi Kristus som Guds
kraft og Guds visdom. For Guds dårskab er visere end mennesker, og Guds
svaghed er stærkere end mennesker."

1 Kor 1,18 ff