Fifa 2002 problem
Fra : Phoenix

Dato : 27-12-01 01:20

Hej,

Jeg har et problem med Fifa 2002: spillet fryser fast efter et kort stykke
tid (oftest i anden halvleg). Det kan både være mens jeg spiller, eller når
jeg går ind i pause-menuen (det er dog aldrig sket i hovedmenuen før en
kamp, og spillet starter altid fint op). Det er et stort problem, for jeg
har endnu ikke kunnet spille én eneste kamp færdig! I manualen står der, at
man kan afhjælpe fastfrysninger ved at lukke ned for de programmer, der evt.
kører i baggrunden, men det hjælper ikke
Min computer burde kunne køre spillet uden problemer. Det er en 1,2 Ghz
Athlon med 256 MB RAM, Geforce 2 MX, et Thrustmaster Firestorm Dual Analog
Gamepad og Windows 98. Jeg har både et DVD-drev og et normalt CD-ROM drev,
men det gør ingen forskel, hvilket jeg bruger, da problemet altid opstår.
Alle andre spil kører fint, og jeg har aldrig haft den slags problemer før,
så det er virkelig frustrerende.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende? Kunne det tænkes, der er en
produktionsfejl eller lignende på det spil, jeg har købt?
Jeg håber, der er nogen, der kan hjælpe – på forhånd tak!

Peter

Fra : Darth_vader

Dato : 27-12-01 20:38

prøv at opdatere dine drivere til grafik og lyd
og directx til ver 8.1
prøv at bruge spillets autoupdate
mvh
darth-vader

Fra : Phoenix

Dato : 28-12-01 02:55

Det ser ud til, jeg har fundet problemet nu. Jeg prøvede at lave en custom
installation, så der skulle loades mindre fra CD-ROM'en, mens man spiller.
Efter ca. 75% fik jeg en fejlmeddelelse og blev opfordret til at kontakte
forhandleren, da der er corrupt data på CD-ROM'en. Jeg har altså været så
uheldig at købe et defekt spil

Fra : Darth_vader

Dato : 28-12-01 14:56

øhmmm
jamen det er samme problem som jeg har med min egen
det er ikke deri problemet ligger - tilsyneladende er der den fejl på alle
Fifa2002 - at man ikke kan lave custom installation

Fra : Phoenix

Dato : 29-12-01 00:17

"Darth_vader" <hbb@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det er ikke deri problemet ligger - tilsyneladende er der den fejl på alle
> Fifa2002 - at man ikke kan lave custom installation

Ja, det har du desværre ret i, for jeg har nu fået det byttet, og problemet
er også på det nye spil
Jeg har prøvet at køre det på flere computere nu, og de fryser ALLE sammen!
Der er ingen problemer et godt stykke ind i anden halvleg, så det kan da
ikke være driverne - så ville det jo slet ikke virke?! Og det kører faktisk
fejlfrit lige indtil det fryser...
Nu er jeg begyndt at få en irriterende mistanke om, at der kan være tale om
et memory leak. Det forholder sig nemlig sådan, at desto mere RAM, der er i
maskinen, desto længere går der inden det fryser. Jeg har kun kørt det på
maskiner med optil 256 MB RAM - hvor meget har du i din maskine? Hvis det
virkelig er tilfældet, er det da noget værre sjusk EA har lavet!
Er der nogen, der er i stand til at køre Fifa 2002 på en maskine med 256 MB
RAM eller mindre, uden det fryser?

Peter