Hjælp til LEGO Loco - Dansk = japansk tale~
Fra : Mona

Dato : 26-12-01 17:10

Hejsa.

Vi har fået et nyt spil - LEGO Loco - som vi har lidt problemer
med.

Vi installerer og beder om en dansk udgave. Al skriftlig tekst er
også på dansk, men lyd-tale sker på japansk, kinesisk eller noget
lignende....

Er der nogen her som kan fortælle, hvordan vi får det rettet, så
både tale og tekst er på dansk?

Mange jule-hilsner fra

Mona

Fra : Jeppe Dahlstrup

Dato : 26-12-01 19:00

"Mona" <mismo@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>lignende....
>
>Er der nogen her som kan fortælle, hvordan vi får det rettet, så

Hej Mona.

Bag på æsken står følgende tekst i en lille rød plet:

"Grundlæggende læsefærdigheder kræves.
LEGO- minifigurerne taler deres eget volapyk!"

Så - nej, jeg tror ikke du kan få dem til at tale dansk

Mvh.
Jeppe

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 26-12-01 19:06

Mona wrote:

> Hejsa.
>
> Vi har fået et nyt spil - LEGO Loco - som vi har lidt problemer
> med.

Prøv og skriv til Lego - de har en udemærket support afdeling.

Glædelig jul

Bruno

Fra : Ukendt

Dato : 27-12-01 19:38

og barer for at nævne det så er logo´s server nede så man kan ikke sende
post nettet !!

Fra : Mona

Dato : 28-12-01 21:27

Ja, det er rigtigt, at Lego-manden slet ikke taler japansk eller
lignende, men at det er et eget LEGO-sprog, der lyder som
volapyk.

Så jeg har faktisk slet ikke noget problem, udover at jeg synes,
at det havde været rarere for børnene, hvis talen havde været på
dansk. Men CD'en virker som den skal.

Tak for jeres hjælp.

Mange jule-og-nytårs-hilsner fra

Mona