Endnu en om overblikket i Xnews.
Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 17:04

Hej igen,

Ja jeg bliver ved med mine problemer med Xnews, men synes lige
jeg ville starte en ny tråd for at det ikke skal forsvinde i
mængden.

Jeg er kommet frem til at jeg faktisk synes det er nemmest hvis
jeg beder Xnews om at den ikke skal udvide trådene automatisk.
Altså Display > 'Expand all threads by default' har jeg fjernet
fluebenet ud for. Samtidig har jeg stillet den til at sortere
efter Score og faldende (descending.)

Hvis jeg så f.eks. får lyst til at svare en eller anden i en
tilfældig tråd, så markerer jeg selvfølgelig vedkommendes indlæg
og trykker på F-tasten. Når indlægget er skrevet sender jeg det
afsted og klikker så på 'Refresh Header'-knappen for at tjekke
efter om mit indlæg er nået frem til gruppen. Problemet er så at
Xnews springer op til den øverste tråd i gruppen når jeg trykker
på 'Refresh Header.' Hvorfor pokker gør den det? Kan man ikke få
den til at blive på det indlæg man har svaret på så man ikke
skal til at sidde og lede efter den tråd man lige har sendt til?

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 18:27

Og så lige et tillæg.

Nu kan jeg ikke se det indlæg jeg svarer på med Xnews. Jeg kunne
se det første gang jeg sendte det til denne gruppe, men efter at have
lukket gruppen og åbnet den igen er det forsvundet.
Det ser ud som om at den skjuler læste meddelelser som der endnu
ikke er kommet svar på, men tilsyneladende kun indlæg fra mig selv.
Jeg kan da fint se indlæg fra andre i denne gruppe som der endnu
ikke er kommet svar på så de endnu ikke ligger i den her gule folder.

Jeg har ikke plonket mig selv, for jeg kan fint se indlæg fra mig i
andre tråde hvor der er flere som har svaret.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 18:33

Madsen skrev:

> Nu kan jeg ikke se det indlæg jeg svarer på med Xnews.

Og nu kan jeg se det igen fordi jeg har svaret på det så tråden er
kommet til at ligge inde i en gul mappe. Håber I forstår hvad jeg
mener. Hvis ikke så sig endelig til.
Jeg har lige prøvet om det er fordi jeg har slået den her 'Expand
thread...' fra, men det har tilsyneladende ikke noget med det at
gøre.

Madsen.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-01-02 21:18

Madsen wrote:

> [...]

Klip

Har du hørt at der er en gruppe der hedder dk.test.? - Og hvad den
bruges til.?

Mvh. Jørgen

Fra : Morten

Dato : 05-01-02 22:02

Jørgen Rasmussen wrote:

> Klip
>
> Har du hørt at der er en gruppe der hedder dk.test.? - Og hvad den
> bruges til.?

Hvis du nu ikke klippede, så ville du måske kunne forstå det.

--
"Så kan alle de nuller der tror de kan udfylde min plads i mudderet
godt stoppe med at lade som om. Mesteren er tilbage!"

Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 23:22

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-r@aa.sa.dk> skrev:

> Har du hørt at der er en gruppe der hedder dk.test.? - Og hvad den
> bruges til.?

Ja jeg har hørt rygter om det.
Hvis du tog et kig derover ville du sikkert opdage at jeg har brugt
den flittigt de sidste dage.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 05-01-02 20:22

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Det ser ud som om at den skjuler læste meddelelser som der endnu
> ikke er kommet svar på

Ja.

>, men tilsyneladende kun indlæg fra mig selv.

Underligt.

> Jeg kan da fint se indlæg fra andre i denne gruppe som der endnu
> ikke er kommet svar på

Er de pågældende indlæg blevet læst?

--
Mvh. Morten http://miljokemi.dk
Miljøtemaer: http://tema.miljokemi.dk

Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 23:30

"Morten Bjergstrøm" <nospam@dafnie.dk> skrev:

> Ja.

Det er måske for nogen fint nok at den gør det, men jeg synes det
er irriterende.

> Underligt.

Det viser at være forkert det jeg sagde.
Den skjuler indlæg jeg har læst. Det vil sige at hvis der er en tråd
jeg har læst samtlige indlæg i så bliver den skjult. Den bliver kun
vist igen hvis der er nye som smider et nyt indlæg ind i tråden.
Det betyder samtidig også at jeg ikke er den der kan tilføje nye
indlæg til tråden hvis jeg har læst den, da jeg ikke kan se den.
Det kan jeg ikke se det smarte i.

Jeg kan bare ikke forstå den gør det når jeg har denne her i
Xnews.ini: Onload=acvRemoveFilter.
Du ved den fra:

Noget andet jeg heller ikke begriber er hvorfor den ikke skjuler
de indlæg jeg har lavet filtre på med en score på -9999.
Hvis jeg forstår manualen, så skulle sådanne indlæg slet ikke
blive vist, men jeg ser bare et kryds over dem og en sort score-
kasse.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 00:15

Madsen skrev:

> Jeg kan bare ikke forstå den gør det når jeg har denne her i
> Xnews.ini: Onload=acvRemoveFilter.
> Du ved den fra:

Du har jeg prøvet at fjerne den linie igen og nu virker det
tilsyneladende som jeg gerne vil have det skal gøre. Så håber jeg
bare at score-funktionen virker som den skal, for det var vel
egentlig derfor linien blev indsat. Jeg ser tiden lidt an og ser
hvad der sker. Siden jeg indsatte linien har jeg jo geninstalleret
Xnews så det kan være den har ændret karakter mht. den score-
funktion som ikke virkede tilfredsstillende. Hvad ved jeg.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 00:20

Madsen skrev:

> [...]
> tilsyneladende som jeg gerne vil have det skal gøre. Så håber
> jeg bare at score-funktionen virker som den skal, for det var

Ja og det gør den selvfølgelig ikke for selvom jeg i Score.ini har
bedt den om at give indlæg fra mig selv en score på 5000, så gør
den det ikke. Dog har jeg fået den til det ved at indsætte denne
her i Xnews.ini: OnLoaded=acmRescore
Så ser det ud til at det virker med score-funktionen og at jeg
samtidig også får læste indlæg at se.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 01:03

Madsen skrev:

> [...]
> indsætte denne her i Xnews.ini: OnLoaded=acmRescore
> Så ser det ud til at det virker med score-funktionen og at jeg

Nu ved jeg vist hvorfor. Det tyder på at Xnews ikke fjerner de
headere jeg har hentet inden jeg tilføjede filteret i Score.ini.
Det vil sige at nyankomne indlæg fra Kandu bliver skjult, men ikke
dem som jeg havde hentet forinden, så det ser alligevel ud til at
virke efter hensigten.

Nu skal jeg nok lade være med at snakke mere med mig selv her i
tråden, men jeg kan ikke garantere at der ikke kommer flere spørgs-
mål til Xnews her i gruppen. ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 00:36

Madsen skrev:

> [...]
> Hvis jeg forstår manualen, så skulle sådanne indlæg slet ikke
> blive vist, men jeg ser bare et kryds over dem og en sort score-

Jeg havde blot lige overset det her med linien Hardkill=1 i Misc-
sektionen i Xnews.ini.
Nu har jeg prøvet at indsætte den linie, men det er Xnews bedøvende
ligeglad med. Den viser stadigvæk indlæg med en sort scorekasse på
-9999 og indlæg markeret med et rødt kryds.

Mit scorefilter ser sådan her ud:

[.]
Score: -9999
From: news@kandu.dk

Og jeg kan se at det virker, da indlæg fra kandu bliver markeret,
men planen var nu at de slet ikke skulle vises.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-01-02 01:05

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
>
> Og jeg kan se at det virker, da indlæg fra kandu bliver markeret,
> men planen var nu at de slet ikke skulle vises.

Sæt det score til -10000.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 01:11

Rudi Stegen skrev:

> Sæt det score til -10000.

Eneste forskel er at der så bare står -10000 i en sort kasse, men
tror du ikke det skyldes at Xnews ikke fjerner de indlæg jeg har
hentet inden jeg lavede filteret i Score.ini som nævnt i:
<news:Xns918EAC3D3CDDcopy.if.you.wish@195.24.12.24> ?

Her mangler man jo lige en funktion ala OE's hvor du kan udføre en
oprettet meddelelsesregel på en tilfældig gruppe med det samme.
Altså 'Apply now'

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-01-02 01:48

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Eneste forskel er at der så bare står -10000 i en sort kasse

Det anede mig. Det var også mest et gæt, fordi -9999 *burde* undlade
at blive vist (de vises ikke hos mig).

> men tror du ikke det skyldes at Xnews ikke fjerner de indlæg jeg
> har hentet inden jeg lavede filteret i Score.ini som nævnt i:
> <news:Xns918EAC3D3CDDcopy.if.you.wish@195.24.12.24> ?

Jo, formentlig. Men hvis du bruger "Reload score filter" (i Special-
menuen), virker det så?

Hvis det gør, kan du lave en genvejskombination til den (Alt+K, så du
ser tastaturlayoutet - her fiser du så ned til "Reload Score File").

Man burde vel også bare kunne stoppe dens ID ind i Xnews.ini - dvs.
noget i retning af:
acmReloadScore=1

Hæng mig ikke for kontant op på det, da jeg ikke har prøvet.

(Grunden er den simple, at jeg aldrig har prøvet de omtalte
symptomer. Selv hvis jeg redigerer Score.ini midt i læsning af noget
- Ctrl+E - spørger den automatisk ved lukning, om den ikke skal
indlæse de ændrede værdier i Score.ini).

> Altså 'Apply now'

Ja, Reload Score File.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 02:13

Rudi Stegen skrev:

> Men hvis du bruger "Reload score filter" (i > Special-
> menuen), virker det så?

Nej, det har ingen effekt.

> Hvis det gør, kan du lave en genvejskombination til den
> (Alt+K, så du ser tastaturlayoutet - her fiser du så ned til
> "Reload Score File").

Ja, jeg har lige været ved at kigge på genvejstasterne. Der er godt
nok mange og rart at man selv kan definere dem. :)

> Man burde vel også bare kunne stoppe dens ID ind i Xnews.ini -
> dvs. noget i retning af:
> acmReloadScore=1

Pt. har jeg denne i Misc-afsnittet i Xnews.ini: OnLoaded=acmRescore
Gør den ikke noget i retning af det samme?
Hvis jeg ikke har den linie så får jeg problemer med at Xnews ikke
laver score på mine egne indlæg selvom jeg i Score.ini har bedt om
det vha. følgende linie:

[.]
Score: 5000
From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk

> Hæng mig ikke for kontant op på det...

Kunne ikke falde mig ind.

> [...]
> noget - Ctrl+E - spørger den automatisk ved lukning, om den
> ikke skal indlæse de ændrede værdier i Score.ini).

Hmm, ja så undrer det mig altså at jeg ikke kan slippe af med de
kandu-indlæg jeg ser rundt omkring som blev hentet før jeg lavede:

[.]
Score: -10000
From: news@kandu.dk

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 02:20

Madsen skrev:

> Nej, det har ingen effekt.

Nå, nu prøvede jeg lige det samme i en anden gruppe hvor jeg også
havde en del indlæg fra Kandu og her virkede det.
Noget tyder på at det kun er en enkelt gruppe det drejer sig om
hvor jeg ikke kan komme af med et enkelt sølle indlæg fra Kandu og
det kan jeg vist godt leve med. :)

Tak for hjælpen igen, igen.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-01-02 12:03

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

["Reload score filter"]

> [...]
> Noget tyder på at det kun er en enkelt gruppe det drejer sig om
> hvor jeg ikke kan komme af med et enkelt sølle indlæg fra Kandu og

Har du ikke et eller andet mht. den aktuelle gruppe i Groups.ini, der
kunne tænkes at påvirke det?

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:23

Rudi Stegen skrev:

> Har du ikke et eller andet mht. den aktuelle gruppe i
> Groups.ini, der kunne tænkes at påvirke det?

Nej, det har jeg heller ikke. Jeg har kun opsat regler for binære
grupper i groups.ini og det er ikke i en binær gruppe jeg har en
Kandu'er der ikke vil dø.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 04:42

Madsen skrev:

> Noget tyder på at det kun er en enkelt gruppe det drejer sig
> om hvor jeg ikke kan komme af med et enkelt sølle indlæg fra
> Kandu og det kan jeg vist godt leve med. :)

Ja og så alligevel ikke for der findes altså en del indlæg rundt
omkring i grupperne hvor det ser sådan her ud:
<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/kill.gif>

Som det ser ud pt. ser min score.ini sådan her ud:

[.]
Score: 5000
From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk

[.]
Score: -10000
From: news@kandu.dk

Xnews.ini:

[Misc]
Hardkill=1
OnLoaded=acmRescore

Der sker intet når jeg vælger Special > Rescore this window.

Underligt.

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-01-02 12:04

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> del indlæg rundt omkring i grupperne hvor det ser sådan her ud:
> <http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/kill.gif>

Jo, men er det ikke indlæg, du har slettet (med Delete-tasten), efter
du *har* åbnet gruppen, og inden du lukker den (efter sletningen)?

> Som det ser ud pt. ser min score.ini sådan her ud:
>
> [.]
> Score: 5000
> From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk
>
> [.]
> Score: -10000
> From: news@kandu.dk

Tip: Det er nok at have én [.]-sektion (og én af alle andre anvendte
sektioner, forstås). Dvs.:

[.]

Score: 5000
From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk

Score: -10000
From: news@kandu.dk

> Xnews.ini:
>
> [Misc]
> Hardkill=1
> OnLoaded=acmRescore
>
> Der sker intet når jeg vælger Special > Rescore this window.

Hvad hvis du remmer linjerne (dss. sletter dem, men det er ligesom
nemmere at remme dem, hvis de som næsten ventet skal ind igen).
Dvs.:

% Hardkill=1
% OnLoaded=acmRescore

"Hardkill=1" er alligevel default, hvorfor det mulligvis kan forvirre
med "dobbelteffekt" i nogle systemer (?).
Virker det ikke kan, du så prøve at aktivere "OnLoaded=armRescore"
igen - etc.

(Gætteriet skyldes, at jeg ikke selv har nogen af linjerne inde,
da det fungerer uden, hvorfor jeg ikke personlig har erfaring med
dem).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 15:54

Rudi Stegen skrev:

<http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/kill.gif>
> Jo, men er det ikke indlæg, du har slettet (med
> Delete-tasten), efter du *har* åbnet gruppen, og inden du
> lukker den (efter sletningen)?

Nej, jeg har ikke slettet noget. Jeg har oprettet et scorefilter
der skulle give dem fra Kandu en score på -10000 og ifølge
manualen skulle de så slet ikke blive vist. Har prøvet at vælge
'Rescore this Window', men det bliver de ikke slettet af.
Desuden har jeg prøvet den her hardkill=1 som så åbenbart
alligevel ikke er nødvendig. Den har i hvert tilfælde ingen
effekt her hos mig.

> Tip: Det er nok at have én [.]-sektion (og én af alle andre
> anvendte sektioner, forstås).

Takker for tippet.

> % Hardkill=1
> % OnLoaded=acmRescore
>
> "Hardkill=1" er alligevel default, hvorfor det mulligvis kan
> forvirre med "dobbelteffekt" i nogle systemer (?).

Det ser ud til at du har ret. Jeg har lige "remmet" linien ud og nu
er indlæggene forsvundet i den gruppe jeg tidligere henviste til.
(http://www.wol.dk/~hijklm/xnews/kill.gif)

> Virker det ikke kan, du så prøve at aktivere
> "OnLoaded=armRescore" igen - etc.

Jeg tror helt jeg dropper den linie også for det ser ikke ud som om
at Xnews ikke mere har det bøvl med at den ikke vil give mine egne
indlæg en score på 5000 som jeg kæmpede med i starten. Noget tyder
på at den måske er "faldet på plads" ved den geninstallering jeg
foretog.

> (Gætteriet skyldes, at jeg ikke selv har nogen af linjerne
> inde, da det fungerer uden, hvorfor jeg ikke personlig har
> erfaring med dem).

Noget tyder jo så også på at de ikke er nødvendige.

Stadig har jeg dog underlige problemer med artikler der ikke bliver
hentet i nogle grupper mens de kan ses i OE på samme server og
omvendt. Jeg begriber det ikke, men det ser ud som om at jeg må
lære at leve med det.

Total OT så vil jeg lige høre om der er nogen der har prøvet at
klikke på knappen som hedder: 'Make Xnews your default newsreader'
inde i Misc? Hvad gør den knap helt præcist? Jeg har ledt efter en
forklaring i manualen, men kan ikke finde noget om det. Vil den
f.eks. gøre at det er Xnews der åbner når jeg indsætter et Message-
ID i Start > Kør eller vil det stadig være OE der åbner?

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-01-02 16:03

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Total OT så vil jeg lige høre om der er nogen der har prøvet at
> klikke på knappen som hedder: 'Make Xnews your default newsreader'
> inde i Misc?

Jep.

> [...]
> forklaring i manualen, men kan ikke finde noget om det. Vil den
> f.eks. gøre at det er Xnews der åbner når jeg indsætter et Message-

Jep.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 16:12

Morten Bjergstrøm skrev:

> Jep.
> Jep.

Ok
og
ok. ;)

Er det så til at fortryde igen?
Det burde jo være sådan at man bare kunne gå ind i fanebladet
Programmer i indstillingerne for Internet Explorer og ændre tilbage
til OE hvis man skulle få lyst til det, men er det sådan det er
skruet sammen?

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-01-02 17:06

> [...]

> Programmer i indstillingerne for Internet Explorer og ændre tilbage
> til OE hvis man skulle få lyst til det, men er det sådan det er

Jep. Det virker helt uprobelmatisk her. Når du trykker på knappen i
XNews kommer der iøvrigt en forklaring.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 17:27

Morten Bjergstrøm skrev:

> Jep. Det virker helt uprobelmatisk her. Når du trykker på
> knappen i XNews kommer der iøvrigt en forklaring.

Ok. Jeg tror lige jeg tager backup af systemet først dog.
Det her med at det virker uproblematisk hos andre, er ikke altid
ensbetydende med at det gør det her, har erfaringen vist. ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 16:32

Madsen skrev:

> Jeg tror helt jeg dropper den linie også for det ser ikke ud
> som om at Xnews ikke mere har det bøvl med at den ikke vil
> give mine egne indlæg en score på 5000 som jeg kæmpede med i
> starten.

Jo nu er det galt igen. Mine egne indlæg får ingen score på 5000
uden den her "OnLoaded=armRescore"
Sådan noget elendigt gang ragelse!

Nå, men jeg må jo have linien tilføjet igen så.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 16:33

Madsen skrev:

> "OnLoaded=armRescore"

Undskyld. acmRescore hedder det vist.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 07-01-02 19:21

Den 7-1 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jo nu er det galt igen. Mine egne indlæg får ingen score på 5000
> uden den her "OnLoaded=armRescore"

Er det de læste indlæg eller de nye? Hvis gamle/gemt på harddisk, så prøv
med

[Misc]
ScoreStoredHeaders=1

--
Dino

Spelling inspected prior to transmission.
Any errors occured en route.

Fra : Madsen

Dato : 08-01-02 01:08

Dino skrev:

> Er det de læste indlæg eller de nye?

Det er gamle læste indlæg.

> Hvis gamle/gemt på harddisk, så prøv med
>
> [Misc]
> ScoreStoredHeaders=1

Jepper, det var den. Nu er de væk. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 06-01-02 11:56

Sikke noget vrøvl ...

> Pt. har jeg denne i Misc-afsnittet i Xnews.ini: OnLoaded=acmRescore
> Gør den ikke noget i retning af det samme?

Jo, det er dén, du skal bruge. Jeg var mildt sagt noget omtåget, da
jeg skrev det øverstciterede i nat. (Selv hvis man ren fiktivt
forestiller sig, den kunne bruges, ville resultatet jo være, at den
stod og rescorede uafladeligt i et loop

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:23

Rudi Stegen skrev:

> Jo, det er dén, du skal bruge.

Ok. Den havde jeg så allerede kørende. :)

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 06-01-02 10:43

Den 6-1 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> [...]
> ligeglad med. Den viser stadigvæk indlæg med en sort scorekasse på
> -9999 og indlæg markeret med et rødt kryds.

Der er måske noget i din Groups.ini der fjerner Hardkill for den/de
grupper?

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:23

Dino skrev:

> Der er måske noget i din Groups.ini der fjerner Hardkill for
> den/de grupper?

Nej, det eneste jeg har i Groups.ini er følgende:

[dk.binaer]
SortOn=Subject
SortOrder=1
ColumnLayout=2
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
Archive=binaries
FullScreen=1
VerticalSplit=0
continue=1

[alt.binaries.sounds*]
SortOn=Subject
SortOrder=1
ColumnLayout=2
MultipartThreading=1
ExpandAllThreads=0
Archive=binaries
FullScreen=1
VerticalSplit=0
continue=1

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 06-01-02 19:19

> Nej, det eneste jeg har i Groups.ini er følgende:
>
> [dk.binaer]
<Klip>

> [alt.binaries.sounds*]
<Klip>

Så kan du måske prøve at tilføje den gruppe?
[]
OnOpen=acmHardKill+

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 23:08

Dino skrev:

> Så kan du måske prøve at tilføje den gruppe?
> []
> OnOpen=acmHardKill+

Det har jeg lige prøvet og det gør ingen forskel. Der er stadig et
indlæg i en af de grupper jeg abonnerer på hvor der ligger en fra
Kandu med en score på -10000 og et rødt kryds over.

Hvad gør den linie helt præcist?
Jeg har læst i manualen at Hardkill = 1 skulle kunne fjerne indlæg
som har fået en score på -9999, men er der også noget med
Hardkill+, Hardkill++ osv. ? Jeg er ved at blive forvirret over
alle de indstillinger efterhånden. Hvad skal man gøre hvis man
mister sine *.ini-filer og skal til at starte forfra? Jeg kan
umuligt huske alle de ændringer jeg har foretaget efterhånden. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-01-02 11:50

Hej Madsen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad skal man gøre hvis man mister sine *.ini-filer og skal til
> at starte forfra?

Det samme som man gør med datafiler: Gemmer dem når man har begået
(væsentlige) ændringer.
Det ser voldsomt ud, men når du først har fået dyret på plads, er
det faktisk kun en gang til to pr. måned, der ændres noget, og de
fylder meget lidt på en diskette (20-50 KB eller så).

Bruger du Windows Commander: Gå ind i Xnews-folderen, sæt filter på
(Ctrl+F12) så den kun viser ini-filer, sorter efter dato (Ctrl+F5),
marker de der er nyere end de gamle sikkerhedskopier og kopier over
(F5).
Eller: Spring datosorteringen over, sammenlign med din sikkerhedskopi
i det andet vindue (Shift+F2). Og så kopierer du blot de nyere over (F5).

Hint: Derudover bruger jeg selv noteapparat direkte i ini-filerne
for at huske, hvad dælen der egl. bevirker hvad. Fx:

; nedenstående sig-kendelse til både "-- " og "--"
SigDashRegex=^\-\-\s?$

; nedenstående er sat for at kun disse skal vises som quotetegn
QuoteChars=>|

; nedenstående er sat for at kunne se giffer uden at klikke løs
LaunchAfterDecode=1

; nedenstående er sat for ikke at gemme flere ens downloads (dubletter)
OnLoaded=acmDeleteDups

etc.
Så behøver man ikke at sidde og rode efter tekstfiler med noter.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 07-01-02 16:00

Rudi Stegen skrev:

> Det samme som man gør med datafiler: Gemmer dem når man har
> begået (væsentlige) ændringer.

Ja, backup er også her en vigtig ting. :)
Det jeg mente er bare, at det faktisk er utroligt så mange
ændringer man egentlig skal have foretaget før at det kører som
man gerne vil have det, men det er der jo egentlig ikke noget
nyt i. Se bare på OE f.eks. ;)

> Det ser voldsomt ud, men når du først har fået dyret på plads,
> er det faktisk kun en gang til to pr. måned, der ændres noget,
> og de fylder meget lidt på en diskette (20-50 KB eller så).

Ja og jeg er vild med de programmer som kan holde sig inden for en
enkelt mappe i stedet for "fangarme" ud i alle ender og kanter af
styresystemet. Dejligt at man bare kan tage backup af Xnews-mappen
og ikke skal sidde og fedte med *.reg-nøgler osv.

> Bruger du Windows Commander

Nej.

> [...]
> Fx:
>
> ; nedenstående sig-kendelse til både "-- " og "--"

God idé. Det tror jeg også jeg vil få gjort. :)

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 07-01-02 20:52

> [...]

> Ja og jeg er vild med de programmer som kan holde sig inden for en
> enkelt mappe i stedet for "fangarme" ud i alle ender og kanter af

*Ja*!

Den smider dog en smule i reg.basen. Men dels er det yderst
overskueligt (søg på "xnews" i reg.basen og du opdager
overskueligheden). Dels er det nemt at slette manuelt. Og dels - hvis
man ikke er vild med at slette nøgler i reg.basen - generer det ikke
det fjerneste, selvom Xnews-folderen med indhold slettes.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Madsen

Dato : 08-01-02 01:13

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev:

> Den smider dog en smule i reg.basen. Men dels er det yderst
> overskueligt (søg på "xnews" i reg.basen og du opdager
> overskueligheden).

Ja, det er vist til at klare. :)

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 05-01-02 22:26

Den 5-1 2002 skrev Madsen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Nu kan jeg ikke se det indlæg jeg svarer på med Xnews. Jeg kunne
> se det første gang jeg sendte det til denne gruppe, men efter at have
> lukket gruppen og åbnet den igen er det forsvundet.

Du har måske 'Show unread articles only' slået til?

Fra : Madsen

Dato : 05-01-02 23:34

"Dino" <no.email.replies@excite.com> skrev:

> Du har måske 'Show unread articles only' slået til?

Den synes jeg ikke lige jeg kan finde.
Den burde vel være inde under 'Misc', men kan ikke se noget
i den retning.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 06-01-02 10:28

> Den synes jeg ikke lige jeg kan finde.
> Den burde vel være inde under 'Misc', men kan ikke se noget
> i den retning.

[Misc]
LoadReadArticles=1

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:23

Dino skrev:

> [Misc]
> LoadReadArticles=1

Ok, men nej; den har jeg ikke et flueben i kan jeg se. Det er jo
nok derfor den ikke har vist læste meddelelser tidligere.

I Xnews.ini i [Misc] havde jeg følgende linie:
OnLoaded=acvRemoveFilter,acvShowThUnread,acmRescore

Den har jeg så ændret så der kun står:
OnLoaded=acmRescore og det har gjort at jeg nu kan se læste
meddelelser, så det har åbenbart løst problemet.

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 18:30

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> I Xnews.ini i [Misc] havde jeg følgende linie:
> OnLoaded=acvRemoveFilter,acvShowThUnread,acmRescore

acvShowThUnread viser netop kun ulæste indlæg samt tråde med ulæste
indlæg (både læste og ulæste i tråden)

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:48

Morten Bjergstrøm skrev:

> acvShowThUnread viser netop kun ulæste indlæg samt tråde med
> ulæste indlæg (både læste og ulæste i tråden)

Nå, men så må jeg have misforstået dig i:

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 19:06

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Nå, men så må jeg have misforstået dig i:

2) Viser tråde med ulæste indlæg ?

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 23:08

Morten Bjergstrøm skrev:

> 2) Viser tråde med ulæste indlæg ?

Jeg er ved at blive forvirret tror jeg. :}

Oprindelig havde jeg det problem at Xnews ikke ville give mig selv
en score selvom jeg havde bedt den om det i Score.ini med følgende
linie:

[.]
Score: 5000
From: nospam@madsen\.tdcadsl\.dk

Du svarede så med <news:Xns918CCB2DA3310.miljokemi.dk@130.226.1.34>
men jeg tænkte ikke lige over at det åbenbart også gør at jeg ikke
ser læste indlæg. Dem fjerner Xnews når jeg genåbner en gruppe for
det ønsker jeg ikke den skal gøre og derfor har jeg fjernet
acvShowThUnread igen hvilket gør at jeg nu godt kan se de tråde og
enkelt indlæg som jeg allerede har læst.

Du kunne jo ikke vide at jeg ønsker at se allerede læste indlæg i
en gruppe, hvilket du åbenbart ikke gør. :)

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 07-01-02 11:06

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Du kunne jo ikke vide at jeg ønsker at se allerede læste indlæg i
> en gruppe, hvilket du åbenbart ikke gør. :)

Jep, der er vist det, der er skyld i forvirringen

Fra : Dino

Dato : 05-01-02 22:29

> [...]

> den til at blive på det indlæg man har svaret på så man ikke
> skal til at sidde og lede efter den tråd man lige har sendt til?

Nej, Luu Tran har ikke fået det til at virke helt efter hensigten, endnu.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 00:03

Dino skrev:

> Nej, Luu Tran har ikke fået det til at virke helt efter
> hensigten, endnu.

Det er også til at leve med, men det her med at den skjuler læste
indlæg er ved at give mig knopper. Det hjælper ikke engang at bede
den om at vise læste indlæg i Misc-menuen. (Load read articles)

Jeg må ind og rode i *.ini-filer igen, tror jeg.

Madsen.

Fra : Dino

Dato : 06-01-02 10:06

> [...]

> indlæg er ved at give mig knopper. Det hjælper ikke engang at bede
> den om at vise læste indlæg i Misc-menuen. (Load read articles)

Prøv med Setup - Storage - Save Headers

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:23

Dino skrev:

> Prøv med Setup - Storage - Save Headers

Her står min til Save headers and articles. Det kan være det er
dumt at stille den sådan? Det sluger måske en masse harddiskplads
med tiden?

Madsen.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 06-01-02 18:31

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev:

> Her står min til Save headers and articles. Det kan være det er
> dumt at stille den sådan? Det sluger måske en masse harddiskplads
> med tiden?

Nej XNews gemmer kun indlæg på harddisken sålænge de også ligger på
serveren. Indlæg gemmes kun permanent, hvis de overføres til en
arkivmappe.

Fra : Madsen

Dato : 06-01-02 18:48

Morten Bjergstrøm skrev:

> Nej XNews gemmer kun indlæg på harddisken sålænge de også
> ligger på serveren. Indlæg gemmes kun permanent, hvis de
> overføres til en arkivmappe.

Fint nok. Det gør heller ikke mig noget. :)

Madsen.