Skærmopløsning
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-01-02 15:56

Hej NG
Kan man få sit VB-prg. til selv at skifte størrelsen. Altså hvis prg. køres
på 800*600 skiftes det til fuld skærm. Og det samme hvis opløsningen er
1024*1200 og så fremdeles.
Så prg. tilpasser sig ift. skærmopløsningen på pc'eren prg. køres på.

MVH
Thomas J.

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 05-01-02 16:04

"Thomas Jørgensen" <tjodense@tdcadsl.dk> skrev i melding
> [...]
er
> 1024*1200 og så fremdeles.
> Så prg. tilpasser sig ift. skærmopløsningen på pc'eren prg. køres

Se postingen til Carsten Jessen som startet 01.01.2002 på denne
gruppen med navnet "Ændre skærmopløsning".

Det er ikke nødvendig å spørre om ting som allerede er svart på ganske
nylig ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 05-01-02 16:22

"Erlend Klakegg Bergheim" <erlendkb@online.noNOSPAM>
wrote in message news:PFEZ7.19766$KQ3.329750@news1.oke.nextra.no...
> [...]
> gruppen med navnet "Ændre skærmopløsning".
>
> Det er ikke nødvendig å spørre om ting som allerede er svart på

Hej Erlend

Jeg tror ikke, at Thomas vil ændre skærmens opløsning, men han
vil få sit program til altid at udnytte hele skærmens areal.

Hvis du (Thomas) bare mener, at det skal fylde hele skærmen, så
kan du vel maksimere programmet, hver gang det starter. Men hvis
komponenterne på formularen også skal ændre størrelse, så kan
du f.eks. gøre følgende:

Design formularen i f.eks. 640*480 med en stor font og brug
klasserne fra http://www.levasseur.net/VB/classes/cSizer.cls
Dette er langtfra den eneste løsning (og virker ikke 100% perfekt),
men den har virket for mig et par gange

Håber du kan bruge det til noget
--
Mikkel Bundgaard
IT University of Copenhagen

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 05-01-02 16:49

Hej Mikkel

Jeps, det var lige dette jeg manglede...
Takker
MVH
Thomas J.

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 05-01-02 18:26

"Mikkel Bundgaard" <mikkelbu@teliamail.dk> skrev i melding

> Hej Erlend
>
> Jeg tror ikke, at Thomas vil ændre skærmens opløsning, men han
> vil få sit program til altid at udnytte hele skærmens areal.

Jeg tror jeg leste feil ... Beklager dette ...

Men det som Thomas kan gjøre er å sette formen sin slik :

Me.WindowState = 2

Eller

Me.Top = 0
Me.Left = 0
Me.Width = Screen.Width
Me.Height = Screen.Height

Jeg synes ditt forslagt var litt vel mye ...

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no