Techno fra gamle dage...
Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 05-01-02 14:24

Er der egentlig nogen, der ved noget om, hvad der skete med de danske
techno- (Og sub-genrer) bands, der var store i slutningen af 80'erne og
starten af 90'erne. (F.eks. Laetherstrip, Max M, Overlords, Sloppy
Wrenchbody...)
Jeg ved at Koxbox stadig spiller, men har ikke hørt noget om de andre i lang
tid.

MVH Claus Ellegaard Skytte

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-01-02 15:09

Betina og Claus Ellegaard Skytte skrev: (messageID:

> [...]
> Wrenchbody...)
> Jeg ved at Koxbox stadig spiller, men har ikke hørt noget om de andre i

Ian Ion (fra Overlords) spille med Frank'e i Koxbox nu, men de andre har man
(desværre) ikke hørt noget til siden "dansk technos guldalder". Iøvrigt
lavede Ian en del sammen med folkene fra Hare Krishna, hvoraf følgende er
anbefalelsesværdige:

Sri Hari "Rising Sign" (1995, The Bhaktivedanta Book Trust)
Mathuresh "Link" (1995, The Bhaktivedanta Book Trust)
Sri Hari "One But Different" (1997, The Bhaktivedanta Book Trust)

Tjek også "This is the Sound of COMA":
http://www.geocities.com/SunsetStrip/Palms/5558/
(Gammel side, ikke opdateret).

Hmmm, man bliver jo helt nostalgisk! Jeg tror jeg vil smide "Cyberworld"
eller Overlords "Organic?" på anlægget og for en stund fortrænge, at der er
noget der hedder Hampenberg eller Dj Alligator...

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 05-01-02 15:44

Kasper Damkjær skrev: (messageID: <news:Xns918D99DFCCB19usenetdamkjaernet@
194.19.194.7>)

> men de andre har man
> (desværre) ikke hørt noget til siden "dansk technos guldalder".

Ups, der var jeg lidt for hurtig. En del af de "gamle" har startet nye
projekter og/eller producerer diverse spændende sager. En decideret oversigt
kan jeg desværre ikke opstille...

Politikens Rockårbog (eller hvad den nu hedder) kan sikkert være en stor
hjælp.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net

Fra : Invader Zim

Dato : 05-01-02 17:02

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <bces@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Wrenchbody...)
> Jeg ved at Koxbox stadig spiller, men har ikke hørt noget om de andre i

Leæther Strip/Claus Larsen har også udgivet en del under navnet Klute. Han
er da stadig temmelig populær, især blandt industrial-kredse. Han har ikke
udgivet noget de sidste par år, pga helbredsproblemer (mener jeg... jeg er
ikke sikker).

-Invader Zim

np: Ministry - So What?