Peugeot Vivacity
Fra : Allan Johansen

Dato : 05-01-02 13:36

Hejsa NG!

Min far har et problem med sin scooter, den lyder ad h****** til når han
prøver at starte vha. elstart. Vi har fundet ud af at det er selve
startmotoren der larmer. Den hyler nærmest, og meget højt. Sidst da han
havde problemer med elstarteren fik han skiftet start-relæet ud.... mit
spørgsmål er så om startmotoren/relæet ikke får nok strøm eller for meget,
eller hvad kan der være i vejen? Hvis man drejer startmotoren rundt med
hånden, så lyder den altså også mærkelig... er der nogen der har oplevet det
samme, eller noget lignende?

Mvh. Allan

Fra : Kristian

Dato : 05-01-02 19:46

"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller hvad kan der være i vejen? Hvis man drejer startmotoren rundt med
> hånden, så lyder den altså også mærkelig... er der nogen der har oplevet

Jeg har oplevet præcis det samme med en Peugeot Speedfight, pive og skratte
lyde når man starter, og det er nu endt med at der ikke sker noget når man
trykker på startknappen, så den må kickstartes!

Fra : Allan Johansen

Dato : 06-01-02 09:06

> [...]
> lyde når man starter, og det er nu endt med at der ikke sker noget når man
> trykker på startknappen, så den må kickstartes!

Det samme tror jeg det ender med her, er der nogle der har mogle forslag?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-01-02 11:52

Hej Allan!

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, men har et spørgsmål:
Hvor hurtigt kører den? Med eller uden begrænsninger?
Jeg har selv en Vivacity, en herlig scooter, min startmotor
fejler intet. Måske der er gået et leje i din? Specielt når du
siger at den også lyder mærkelig når man drejer den
rundt med hånden?

--
Venlig hilsen
Lasse Jensen

Fra : Allan Johansen

Dato : 06-01-02 13:38

> Hvor hurtigt kører den? Med eller uden begrænsninger?

Kun begrænseren i vario'en er fjernet.

> Jeg har selv en Vivacity, en herlig scooter, min startmotor
> fejler intet. Måske der er gået et leje i din? Specielt når du
> siger at den også lyder mærkelig når man drejer den
> rundt med hånden?

Ja, det har jeg måske også fornemmelsen. Er der nogen der kan
bekræfte/afkræfte at det kan være et leje der er gået?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 06-01-02 16:17

"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> skrev

> Kun begrænseren i vario'en er fjernet.

Men hvor hurtigt kører den så? Jeg spørger fordi min har fået
fjernet begge begrænsninger, og kører "kun" 60. Jeg ville gerne
lidt højere op

Fra : Allan Johansen

Dato : 07-01-02 19:15

> Men hvor hurtigt kører den så? Jeg spørger fordi min har fået
> fjernet begge begrænsninger, og kører "kun" 60. Jeg ville gerne
> lidt højere op

Speedo kan lige komme op på 80 km/t ud af lige vej... og måske med
rygvind.... men det speedo viser for meget er jeg ret overbevist om, jeg vil
tro den måske lige kan komme op på 65 stykker. Det er bare et gæt det med
hastigheden, da vi ikke har målt den.
Hvis du har fået fjernet begrænsningen på udstødningen, så husk evt. en
større dyse.

Mvh. Allan Johansen

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 06-01-02 14:35

Hej!

Tag sidedækslet af motoren.
Når du har gjort det, kan du lirke bendix-drevet fri, og se hvordan det ser
ud.
Startmotoren trækker dette drev via at 'stort' tandhjul, der sidder inderst.

Når det er ude, kan du kontrollere startmotoren, og det lille tandhjul der
sidder på den.

Er der ikke noget at se, og heller ikke på tandkransen på varioen, giver du
glidelejet i blokken og det i sidedækslet en lille klat fedt, og samler
igen.

Har det ikke hjulpet, kan det være lejerne i selve startmotoren, eller
motoren den er gal med. Afhængig af alderen, burde det være noget med
garantien.

/Brian
www.speedfight.cjb.net

Fra : Supertankeren

Dato : 06-01-02 19:43

Er der ikke garenti på den der er joh 3 år på peugeot ?
Jan

Fra : Lasse Jensen

Dato : 07-01-02 00:32

"Supertankeren" <oz8jan@worldonline.dk> skrev
> Er der ikke garenti på den der er joh 3 år på peugeot ?
> Jan

Hvis han har pillet i vario'en?
Garantien gælder, på papiret, kun hvis man ingen indgreb har lavet.

Fra : Brian aka Hekto

Dato : 07-01-02 13:25

Der er IKKE 3 års garanti!!!
Der er 3 års SCOOTERSIKRING!!!! ... og det har ikke noget med garanti at
gøre. Visse dele vil blive rapareret uden beregning, såfremt scooteren er
lovlig, og har overholdt service, hos Peugeot!!!

/Brian