Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Videoredigering medf ATI-Radeon 256 64mb d~
Fra : Nuser

Dato : 05-01-02 09:34

Jeg kan ikke få computerne til at registrere at videokamaret er koblet til
composite-in kontakten på kortet.
Hvad gør jeg forkert ?. Jeg har en computer med Athlon 1400 mhz,
40 gb harddisk, 256 mb SD-ram og ATI Radeon256 med 64 mb DDR ram og tvin og
tv-out. Når jeg kører xp registrerer computeren tv-out, men når jeg kobler
mit vha-videocamara til composite-in kontakten på kortet registrer
computeren ikke engang at det er koblet til - hvad kør jeg for at få
forbindelse??

Tak for hjælpen

Helge

Fra : [DK]TaReC

Dato : 05-01-02 14:47

Det er ikke menningen at XP skal registrer at du har et kamera tilsluttet
video-in.

du skal bare starte dit "Video-in" i ati-taskbaren, og så tænde dit
videokamera. Så skulle du gerne ha et billed på skærmen, hvis du har
instillet programmet rigtigt (pal, nsct osv)

Fra : Nuser

Dato : 05-01-02 18:24

Jeg har læst i det hæfte som fulgte med kortet at man skal bruge ATI
Multimdia Center "to capture streaming Video og still images."
Hvordan finder jeg det Multimedia Center der passer til win-xp??

mvh

Helge

Fra : [DK]TaReC

Dato : 06-01-02 10:48

Ati Mulimedia center er bare den task-bar du nok har ude i højre kant af
skærmen efter du har installeret driverne.

Her finder du den til XP Hvis du ikke har den alligevel:

http://support.ati.com/products/pc/radeon/winxp/radeon_winxp_drivers.html?cb
oOS=Windows+XP&cboProducts=RADEON+64MB+DDR+VIVO&cmdNext=GO%21

Den har dog ikke Dvd-Player med, men den kan du få her:

http://support.ati.com/drivers/misc/dvd_5_0.html

PS. Ved ikke om linkene virker når de er sat ind her, men så kan du nok ud
fra dem se hvor du skal hen

Fra : Nuser

Dato : 06-01-02 11:50

Tak for hjælpen.