Udtræk fra Access Notat felt...
Fra : Paul Winther

Dato : 05-01-02 08:46

Hej
Jeg håber at der er nogle som kan hjælpe mig.

Mit problem er:

I FP2002 Har jeg lavet en side hvor det er muligt at indtaste
f.eks en sang, som så sender data til en Access database. Når jeg
indtaster teksten med linieskift og derefter trækker data ud
bliver de vist på en linie. Hva' gør jeg

Med håb om hjælp

Paul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 06-01-02 21:34

> f.eks en sang, som så sender data til en Access database. Når jeg
> indtaster teksten med linieskift og derefter trækker data ud
> bliver de vist på en linie. Hva' gør jeg

Du er på den!!
Det der burde ske er at ASP koden der genereres burde
erstatte alle de linieskift den finder i databasefeltet med <br>.
Det gør den bare ikke.

Jeg kan ikke huske om man har mulighed for selv at rette
det eller om det er en del af den kode du ikke kan ændre i.

Kan man, skal der stå:
replace(rs("dbfelt"), vbCrLf, "<br>")

Det betyder at dit databasefelt (som jeg har valg at kalde rs("dbfelt"))
skal tjekkes for om der er nogle linieskift i VB-format (vbCrLf) og er
der det, skal de erstattes med <br>.

Du skal med andre ord selv ind og rode med koden.

/Kasper K

Fra : Paul Winther

Dato : 09-01-02 13:04

Kasper Katzmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:

> [...]
> der det, skal de erstattes med <br>.
>
> Du skal med andre ord selv ind og rode med koden.

Mange tak for dit svar.

Efter adskellige timers forsøg er det endelig lykkedes mig.

Ret simpelt( når man ved det)

Når du indsætter databaseresultater på siden er det "bare" at vælge at vise
resultatet som "liste-et felt pr element" og så i visningsindstillinger
vælge "formateret". Simpelt