/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Lattergas
Fra : Rambo


Dato : 05-01-02 01:05

Hvordan skal man i princippet gøre for at bygge lattergas på sin scooter,
hvor skal det ind, ska man bare lade den suge det i indsugningen?



 
 
Mads Jensen (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Mads Jensen


Dato : 05-01-02 18:10

"Rambo" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a15g0l$ibe$1@news.cybercity.dk...
> Hvordan skal man i princippet gøre for at bygge lattergas på sin scooter,
> hvor skal det ind, ska man bare lade den suge det i indsugningen?

Ja, det skal ind gennem indsugningen.

Bemærk at din motor ikke kan holde til det, den holder kun ganske få
minutter, hvis ikke mindre !

Mads



Mythos (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 05-01-02 18:52


"Mads Jensen" <mads.g@home1.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3c373361$0$200$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> "Rambo" <elmefaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a15g0l$ibe$1@news.cybercity.dk...
> > Hvordan skal man i princippet gøre for at bygge lattergas på sin
scooter,
> > hvor skal det ind, ska man bare lade den suge det i indsugningen?
>
> Ja, det skal ind gennem indsugningen.
>
> Bemærk at din motor ikke kan holde til det, den holder kun ganske få
> minutter, hvis ikke mindre !
>
> Mads
>
>
Jeg har nu set en, men beskrivelse og billeder på nettet, kan bare ikke
huske adressen. Den blev brugt til shows rundt omkring, men der skal nok en
del rep. til bagefter, men det er ikke umuligt.

Kim Larsen



Niels Skaaning (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 05-01-02 19:40

Mythos skriver:

> > Bemærk at din motor ikke kan holde til det, den holder kun ganske få
> > minutter, hvis ikke mindre !
> >
> > Mads
> >
> >
> Jeg har nu set en, men beskrivelse og billeder på nettet, kan bare ikke
> huske adressen. Den blev brugt til shows rundt omkring, men der skal nok en
> del rep. til bagefter, men det er ikke umuligt.

Man skal ihf. sænke kompressionen. Ellers bliver trykket alt for højt. Det
svarer jo lidt til en turbo at bruge lattergas.

NS


Mythos (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 05-01-02 23:15


"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3C374885.C1D79542@hotmail.com...
> Mythos skriver:
>
> > > Bemærk at din motor ikke kan holde til det, den holder kun ganske få
> > > minutter, hvis ikke mindre !
> > >
> > > Mads
> > >
> > >
> > Jeg har nu set en, men beskrivelse og billeder på nettet, kan bare ikke
> > huske adressen. Den blev brugt til shows rundt omkring, men der skal nok
en
> > del rep. til bagefter, men det er ikke umuligt.
>
> Man skal ihf. sænke kompressionen. Ellers bliver trykket alt for højt. Det
> svarer jo lidt til en turbo at bruge lattergas.
>
> NS
>

Jeg skal ikke gøre mig klog på noget jeg ikke har forstand på, og det pi....
mig af at jeg ikke kan huske adressen på den side hvor den blev vist, for
den var RET flot, og det så død pine mig godt ud som den var bygget.

Kim Larsen




CellKey.dk (06-01-2002)
Kommentar
Fra : CellKey.dk


Dato : 06-01-02 14:28


"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> > Jeg har nu set en, men beskrivelse og billeder på nettet, kan bare ikke
> > huske adressen. Den blev brugt til shows rundt omkring, men der skal nok
en
> > del rep. til bagefter, men det er ikke umuligt.
smider en tænkehat afsted.

> Man skal ihf. sænke kompressionen. Ellers bliver trykket alt for højt. Det
> svarer jo lidt til en turbo at bruge lattergas.
Det klarer vi nemt med lidt sand! ;)

Moto-line jørgen sagde at det skulle jeg bare droppe, for det virkede ikke,
men jeg tror ham nu ikke.. Har sådan nogle elektroniske ventiler til at åbne
for lufttryk ved 12V, som ville være perfekte på 25mm alu-studsen, da den jo
har alle de der indgange..
Der er vel bare også noget som hedder tryk på gassen og hvor meget vi skal
have ind?? nej, bare fuld spade på den!! ;) .... Det skal der vel
faktisk...! ha! sygt, men okay.. Lad os finde ud af det på en eller anden
måde.
Jeg kan huske at prøve på min jog med lightergas ind i luftfilteret. ikke
godt, den slukkede bare... igen er det jo nok det med blandings-forholdet..

Mads Poulsen,



Niels Skaaning (06-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 06-01-02 17:38

"CellKey.dk" skriver:

> > Man skal ihf. sænke kompressionen. Ellers bliver trykket alt for højt. Det
> > svarer jo lidt til en turbo at bruge lattergas.
> Det klarer vi nemt med lidt sand! ;)

Sand? Så ødelægger du da først motoren :)

> Moto-line jørgen sagde at det skulle jeg bare droppe, for det virkede ikke,
> men jeg tror ham nu ikke.. Har sådan nogle elektroniske ventiler til at åbne
> for lufttryk ved 12V, som ville være perfekte på 25mm alu-studsen, da den jo
> har alle de der indgange..
> Der er vel bare også noget som hedder tryk på gassen og hvor meget vi skal
> have ind?? nej, bare fuld spade på den!! ;) .... Det skal der vel
> faktisk...! ha! sygt, men okay.. Lad os finde ud af det på en eller anden
> måde.
> Jeg kan huske at prøve på min jog med lightergas ind i luftfilteret. ikke
> godt, den slukkede bare... igen er det jo nok det med blandings-forholdet..

Nu er lightergas og lattergas ikke det der ligner at være ens! Lightergas er et
kulhydrat (altså organisk), mens lattergas er en kvælstof-ilt gas (altså
uorganisk). Det vigtige her er ilten. Lightergas indeholder ikke ilt. Så hvis du
vil kører med lightergasindsprøjtning skal der også ekstra ilt ind. Med
lattergas har du ilten i selve gassen, kvælstoffet er i den henseende
overlødigt, men skal være der da ilt i fri form er lidt for farligt :)

Ilten i lattergassen bliver så frigjort ved den højetemperatur der i
forbrændingskammeret på motoren. For at din cylinder, dit topstykke osv. ikke
skal ende som en stor bunke rust skal den frigjorte ilt have noget andet en
metallet i motoren at reagere med. Det gør man så med ekstra indsprøjtning af
benzin. Ekstra benzin = flere kræfter *voi'la*

Det med den ekstra benzin er nok lidt svært på en kaburatormotor. Der skal
udtænkes et eller andet med en ekstra dyse i studsen, hvor benzinen bliver
sprøjtet ind med en benzinpumpe eller sådan noget.

NB

Benzinforbruget stiger en hel del ved lattergas.

NS


LaLLe (07-01-2002)
Kommentar
Fra : LaLLe


Dato : 07-01-02 14:23



"Niels Skaaning" <niels_skaaning@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3C387D75.DB8F1964@hotmail.com...
> "CellKey.dk" skriver:
>
> > > Man skal ihf. sænke kompressionen. Ellers bliver trykket alt for højt.
Det
> > > svarer jo lidt til en turbo at bruge lattergas.
> > Det klarer vi nemt med lidt sand! ;)
>
> Sand? Så ødelægger du da først motoren :)
>
> > Moto-line jørgen sagde at det skulle jeg bare droppe, for det virkede
ikke,
> > men jeg tror ham nu ikke.. Har sådan nogle elektroniske ventiler til at
åbne
> > for lufttryk ved 12V, som ville være perfekte på 25mm alu-studsen, da
den jo
> > har alle de der indgange..
> > Der er vel bare også noget som hedder tryk på gassen og hvor meget vi
skal
> > have ind?? nej, bare fuld spade på den!! ;) .... Det skal der vel
> > faktisk...! ha! sygt, men okay.. Lad os finde ud af det på en eller
anden
> > måde.
> > Jeg kan huske at prøve på min jog med lightergas ind i luftfilteret.
ikke
> > godt, den slukkede bare... igen er det jo nok det med
blandings-forholdet..
>
> Nu er lightergas og lattergas ikke det der ligner at være ens! Lightergas
er et
> kulhydrat (altså organisk), mens lattergas er en kvælstof-ilt gas (altså
> uorganisk). Det vigtige her er ilten. Lightergas indeholder ikke ilt. Så
hvis du
> vil kører med lightergasindsprøjtning skal der også ekstra ilt ind. Med
> lattergas har du ilten i selve gassen, kvælstoffet er i den henseende
> overlødigt, men skal være der da ilt i fri form er lidt for farligt :)
>
> Ilten i lattergassen bliver så frigjort ved den højetemperatur der i
> forbrændingskammeret på motoren. For at din cylinder, dit topstykke osv.
ikke
> skal ende som en stor bunke rust skal den frigjorte ilt have noget andet
en
> metallet i motoren at reagere med. Det gør man så med ekstra indsprøjtning
af
> benzin. Ekstra benzin = flere kræfter *voi'la*
>
> Det med den ekstra benzin er nok lidt svært på en kaburatormotor. Der skal
> udtænkes et eller andet med en ekstra dyse i studsen, hvor benzinen bliver
> sprøjtet ind med en benzinpumpe eller sådan noget.
>
> NB
>
> Benzinforbruget stiger en hel del ved lattergas.
>
> NS
>

Problemet med lattergas er også at grundet det højere ilt og forbrænding kan
det være svært at få smøring nok. Det er derfor der ikke findes noget færdig
kit til en 2-t motor :)

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker



RpR (07-01-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 07-01-02 16:26

> Det med den ekstra benzin er nok lidt svært på en kaburatormotor. Der skal
> udtænkes et eller andet med en ekstra dyse i studsen, hvor benzinen bliver
> sprøjtet ind med en benzinpumpe eller sådan noget.

Det kan klares med en tilpas stor dyse.

Tror mere problemet vil blive varmen i motoren, og det fact at når flammerne
skulle slå forbi stempelringene så har man et problem. Enten springer
motoren i luften eller den blæser simmeringene ud. Det sidste er at
foretrække hvis man absolut skal vælge en af løsningerne.

Tror grunden til ingen gider bøvle med lattergas pjat på en 2-takter er at
det er en tikkende bombe der blot venter man trykker på knappen.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Mythos (07-01-2002)
Kommentar
Fra : Mythos


Dato : 07-01-02 18:27

Hvad hedder lattergas på engelsk ?

Kim Larsen




Niels Skaaning (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 08-01-02 02:17

Mythos skriver:

> Hvad hedder lattergas på engelsk ?
>
> Kim Larsen

Gigglegas måske :)

Universalnavnet for lattergas er NOx

NS


RpR (08-01-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 08-01-02 15:22

> Gigglegas måske :)

Hedder faktisk laughing gas hvis vi snakker om lattergas som bedøvemiddel i
forbindelse med narkose =)

> Universalnavnet for lattergas er NOx

Se her er en ting mange får galt i halsen: Et firma der hedder NOS
producerer lattergasanlæg. De er så dominerende på markedet at mange ikke
kender lattergas under andet end NOS.
Den kemiske formel for lattergas er NO2. Altså Nitrodioxid.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Niels Skaaning (09-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 09-01-02 01:31

RpR skriver:

> > Gigglegas måske :)
>
> Hedder faktisk laughing gas hvis vi snakker om lattergas som bedøvemiddel i
> forbindelse med narkose =)
>
> > Universalnavnet for lattergas er NOx
>
> Se her er en ting mange får galt i halsen: Et firma der hedder NOS
> producerer lattergasanlæg. De er så dominerende på markedet at mange ikke
> kender lattergas under andet end NOS.
> Den kemiske formel for lattergas er NO2. Altså Nitrodioxid.

Jeg ved da godt at lattergas ikke hedder NOS. Jeg skrev x fordi jeg troede det
var en blanding af forskellige N-oxider. Det er det så åbenbart ikke.

NS


RpR (10-01-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 10-01-02 01:05

> Jeg ved da godt at lattergas ikke hedder NOS. Jeg skrev x fordi jeg troede
det
> var en blanding af forskellige N-oxider. Det er det så åbenbart ikke.

Bare utroligt mange der skriver en "Jeg ska' sq ha' NOS på min xxxx" i mit
forum f.eks, og så griner jeg lidt ved tanken om en Maxi med 12 punds flaske
=)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Niels Skaaning (10-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 10-01-02 17:03

RpR skriver:

> > Jeg ved da godt at lattergas ikke hedder NOS. Jeg skrev x fordi jeg troede
> det
> > var en blanding af forskellige N-oxider. Det er det så åbenbart ikke.
>
> Bare utroligt mange der skriver en "Jeg ska' sq ha' NOS på min xxxx" i mit
> forum f.eks, og så griner jeg lidt ved tanken om en Maxi med 12 punds flaske
> =)

Hvor skal man have den flaske henne på en Maxi? På bagagebæren ;)?

NS


Niels Skaaning (08-01-2002)
Kommentar
Fra : Niels Skaaning


Dato : 08-01-02 02:21

RpR skriver:

> > Det med den ekstra benzin er nok lidt svært på en kaburatormotor. Der skal
> > udtænkes et eller andet med en ekstra dyse i studsen, hvor benzinen bliver
> > sprøjtet ind med en benzinpumpe eller sådan noget.
>
> Det kan klares med en tilpas stor dyse.
>
> Tror mere problemet vil blive varmen i motoren, og det fact at når flammerne
> skulle slå forbi stempelringene så har man et problem. Enten springer
> motoren i luften eller den blæser simmeringene ud. Det sidste er at
> foretrække hvis man absolut skal vælge en af løsningerne.
>
> Tror grunden til ingen gider bøvle med lattergas pjat på en 2-takter er at
> det er en tikkende bombe der blot venter man trykker på knappen.

Den med stempelringene havde jeg ikke lige tænkt på, men jeg kan godt se det.
Man kommer kørende... *BUUMMMMM*... en engel (eller en djævel afhængig af om man
har været artig eller uartig) svæver op fra det rygende vrag spillende på sin
harpe - *klimte*, *klimte* ...

Han skulle aldrig have leget med lattergas på sin snallert den knægt!

NS


Neser (19-01-2002)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 19-01-02 22:35

> Nu er lightergas og lattergas ikke det der ligner at være ens! Lightergas
er et
> kulhydrat (altså organisk), mens lattergas er en kvælstof-ilt gas (altså
> uorganisk). Det vigtige her er ilten. Lightergas indeholder ikke ilt....
Har prøvet at lukke O2 ind i karb. på en Yamaha 4 gear, som stod i tomgang,
for derefter at erfare at den tager flere omdrejninger, det samme ved lidt
gas, men da man nok ikke kan få nok fart på til at køle motoren
tilstrækkeligt ned under kørsel, er det nok ikke lige mig i får ud og
afprøve det..!!

Hvis man har en gammel knallert (éns nyindkøbte scooter er nok ikke at
foretrække, der er nok for stor spild hvis lortet ryger i luften) man kan
teste på, villle det bedste nok være at montere et "kit" på den med en
dyse/ventil før karb., så man kan bruge det ekstra vaccum, den ekstra fart
på luft/O2 medfører, istedet for at montere det efter karb. som så nok gør
at der er luft nok, men nok ikke benzin/olie nok til at holde svinet
kørende. Trykket skal nok heller ikke være for stort, da man så bare får
maskinen til at gå i stå, men hvis det virker ved lavt tryk, kan man (hvis
det er muligt) jo prøve at hæve trykket indtil det bliver for meget, for
derefter at skrue ned. Så ellers teste det ved acceleration og topfart, hvis
man tør/gider...

Det eneste problem er nok at finde en flaske der er lille nok til at man kan
gemme den på scooteren/knallerten...

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)



maulwurf (23-01-2002)
Kommentar
Fra : maulwurf


Dato : 23-01-02 14:21



Neser schrieb:

>
> Har prøvet at lukke O2 ind i karb. på en Yamaha 4 gear, som stod i tomgang,
> for derefter at erfare at den tager flere omdrejninger,

Jeg haved en gang en puch VZ 50 knallert med blæser køle som jeg gik og tunne
lidt på men fik ikke det ud af den som jeg ville og så var det jo af jeg fik den
ide af tage luften fra blæser kølet og blæse den ind i kaburtoren også en lille
ventil forand så den ikke fik for maget luft.
og efter nogle forsøg og lidt tilpasning så kom der skup på svinet.

det er lidt turbo komprasser effekt

MVH

René


Neser (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 23-01-02 19:05

> det er lidt turbo komprasser effekt
>
Jeps.. eller som det også hedder: fattigmands-turbo... *SS*

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)



Michael Frederiksen (23-01-2002)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 23-01-02 20:23


"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
news:a2mu2n$n1m$1@sunsite.dk...
> > det er lidt turbo komprasser effekt
> >
> Jeps.. eller som det også hedder: fattigmands-turbo... *SS*

og kan ikke bruges på scooter, da membranen ikke lukker.. bare spørg RpR!

--
MVH
Michael Frederiksen
Honda SFX
ICQ: 121663556

>



RpR (25-01-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 25-01-02 06:59

> og kan ikke bruges på scooter, da membranen ikke lukker.. bare spørg RpR!

lidt min egen fejl har jeg senere kunne læse mig til =)
Grunden til at det fejlede var at trykket foran karburatoren som Turbo'en
skaber og trykket i svømmerhuset i karburatoren skal være ens, ellers vil
trykket fra Turbo'en skubbe benzinen ned i svømmerhuset, nok det der skete
for mig. En slange fra luftfilter og ned til svømmerhuset ville nok have
løst problemet, og jeg ville have haft en lille bitte fornøjelse af verdens
første scooter med Turbo =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



Neser (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Neser


Dato : 25-01-02 15:19

> En slange fra luftfilter og ned til svømmerhuset ville nok have
> løst problemet, og jeg ville have haft en lille bitte fornøjelse af
verdens
> første scooter med Turbo =)
>
Mener man kunne få en Opel Manta A (1,9 Turbo) engang, med et vaccum-kammer
uden om karburatoren, for at modvirke det du lige beskrev...

--
- Neser
Neser@neser.dk

"A' er ikk' fuld, bare lidt swimmel!!" (Martin 18 år)
"Menigheden er dem, der holder med præsten." (Mie 8 år)
"Præster skal bl.a. være med til fødsel og dåb og konspiration og
begravelse." (Christoffer 8 år)
"Reeza tror ikke på Gud, han tror på Allan." (Kate 6 år)
"Når klokken er 12 vender alle sig mod Mekka og bider i kvasterne på
tæppet." (Raymond 7 år)



Torben E (25-01-2002)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 25-01-02 20:04




"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message
news:3c50f417$0$95332$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > og kan ikke bruges på scooter, da membranen ikke lukker.. bare spørg
RpR!
>
> lidt min egen fejl har jeg senere kunne læse mig til =)
> Grunden til at det fejlede var at trykket foran karburatoren som Turbo'en
> skaber og trykket i svømmerhuset i karburatoren skal være ens, ellers vil
> trykket fra Turbo'en skubbe benzinen ned i svømmerhuset, nok det der skete
> for mig. En slange fra luftfilter og ned til svømmerhuset ville nok have
> løst problemet, og jeg ville have haft en lille bitte fornøjelse af
verdens
> første scooter med Turbo =)
>

Det er næsten rigtigt, hvis du tryksætter svømmerhuset vil benzin trykket
ikke være stort nok til at komme ned i karburatoren.

Det man behøver er så en turbotryksafhænig benzintryksregulator +
en elektrisk benzinpunpe, så virker det.

--
Torben E
http://home19.inet.tele.dk/saabturbo/




RpR (28-01-2002)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 28-01-02 18:04

> Det man behøver er så en turbotryksafhænig benzintryksregulator +
> en elektrisk benzinpunpe, så virker det.

Blir en grumme dyr knallert =)

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--



mcrasmus (27-04-2003)
Kommentar
Fra : mcrasmus


Dato : 27-04-03 11:14

køb dit lattergas/nos anlæg her:
http://www.speed-sports.com/holley/index.html
en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155 km/t
uden problemer
husk og forstærk stel og motor.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kim Larsen (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 27-04-03 18:44


"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3eabadde$0$119$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> køb dit lattergas/nos anlæg her:
> http://www.speed-sports.com/holley/index.html
> en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155 km/t
> uden problemer
> husk og forstærk stel og motor.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Hvad kører den uden det gas ?

Kim Larsen


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.474 / Virus Database: 272 - Release Date: 18-04-2003



Klaus G. (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 27-04-03 21:03

> køb dit lattergas/nos anlæg her:
> http://www.speed-sports.com/holley/index.html
> en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155 km/t
> uden problemer
Ja klart den gør. Ud over møns klint eller noget....


--
Klaus G. / Seth-Enoch



Tim Sørensen (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Tim Sørensen


Dato : 27-04-03 22:10

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote
> Ja klart den gør. Ud over møns klint eller noget....

Jeps - Og så med medvind og solen i nakken sammetid

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E



Calle. (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 28-04-03 04:55

Tim Sørensen wrote:
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote
>> Ja klart den gør. Ud over møns klint eller noget....
>
> Jeps - Og så med medvind og solen i nakken sammetid
Den skal da ihvertfald også have hjemve.
--
Calle



Tim Sørensen (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Tim Sørensen


Dato : 28-04-03 12:18

"Calle." <Calle@fjernjyde.dk> wrote
> Den skal da ihvertfald også have hjemve.

Måske kan den rænde endnu hurtigere, hvis
vi også borer huller i forskærmen!

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E



Anders Sune Jensen (27-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 27-04-03 22:18

Ja og du er vist også fuld af gas!!!!

Anders



Calle. (28-04-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 28-04-03 04:55

Anders Sune Jensen wrote:
> Ja og du er vist også fuld af gas!!!!
>
Ja, det er vis ham der har sniffet til flasken, han er da ihvertfald i
drømmeland
--
Calle



H-J M (27-04-2003)
Kommentar
Fra : H-J M


Dato : 27-04-03 20:46


> en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155 km/t
> uden problemer
Det tror jeg ikke på!
Jeg vil se dyno udskrift og en liste over dele før det kan komme på tale!
Kom igen, (evt. med en ordentlig newsreader)


--
Mvh.
Hans-Jacob



mcrasmus (28-04-2003)
Kommentar
Fra : mcrasmus


Dato : 28-04-03 14:35

"H-J M" skrev d. 27-04-03 20:46 dette indlæg :
>
> > en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155
km/t
> > uden problemer
> Det tror jeg ikke på!
> Jeg vil se dyno udskrift og en liste over dele før det kan komme på
tale!
> Kom igen, (evt. med en ordentlig newsreader)

35mm kaborator.
35mm studs.
35mm powerfilter.
insunings forstærker.
47mm cylinder membran 7 skylkanaler.
47mm topstykke.
35mm udstødnind.
racer krumptap.
special motorblok af hærdet stål som er hardt Forchromet invendigt og
med støre skylkanaler.
stor gearing .
skive bræmser.
forstærket stel.
lattergas anlæg ydelse 20-30%.
før lattergas 115km/t
med lattergas 155km/t
>Det passer tro det eller lad vær .

Mvh mcrasmus
>
> --
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Anders Sune Jensen (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 29-04-03 05:29

Kanon!!

Så mangler du bare en ordbog.

Og jobbet som informationsminister i Irak.

Anders


"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ead2e92$0$44721$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "H-J M" skrev d. 27-04-03 20:46 dette indlæg :
> >
> > > en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155
> km/t
> > > uden problemer
> > Det tror jeg ikke på!
> > Jeg vil se dyno udskrift og en liste over dele før det kan komme på
> tale!
> > Kom igen, (evt. med en ordentlig newsreader)
>
> 35mm kaborator.
> 35mm studs.
> 35mm powerfilter.
> insunings forstærker.
> 47mm cylinder membran 7 skylkanaler.
> 47mm topstykke.
> 35mm udstødnind.
> racer krumptap.
> special motorblok af hærdet stål som er hardt Forchromet invendigt og
> med støre skylkanaler.
> stor gearing .
> skive bræmser.
> forstærket stel.
> lattergas anlæg ydelse 20-30%.
> før lattergas 115km/t
> med lattergas 155km/t
> >Det passer tro det eller lad vær .
>
> Mvh mcrasmus
> >
> > --
> >
> >
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



Gorgeous (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Gorgeous


Dato : 29-04-03 05:58


"Anders Sune Jensen" <lillejensen.fjerndette@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:b8kv44$cvl$1@sunsite.dk...
> Kanon!!
>
> Så mangler du bare en ordbog.
>
> Og jobbet som informationsminister i Irak.

LOL



H-J M (29-04-2003)
Kommentar
Fra : H-J M


Dato : 29-04-03 12:01


"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ead2e92$0$44721$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 35mm kaborator.
> 35mm studs.
> 35mm powerfilter.
> insunings forstærker.
> 47mm cylinder membran 7 skylkanaler.
> 47mm topstykke.
> 35mm udstødnind.
> racer krumptap.
> special motorblok af hærdet stål som er hardt Forchromet invendigt og
> med støre skylkanaler.
> stor gearing .
> skive bræmser.
> forstærket stel.
> lattergas anlæg ydelse 20-30%.
> før lattergas 115km/t
> med lattergas 155km/t
> >Det passer tro det eller lad vær .

Giv mig nogle fabrikats mærker!



Hans Joergensen (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-04-03 22:49

mcrasmus wrote:
> før lattergas 115km/t
> med lattergas 155km/t
>>Det passer tro det eller lad vær .

Hmm .. min 350cc Yamaha RD går kun omkring 180..
Måske jeg bare skulle sælge den og købe en Maxi :)

Jeg vil tro du skal bruge mindst 30hk på at nå 155km/t på en maxi,
og det har den fanme ikke, heller ikke med gas.

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Hans_Joergensen

Tommy Fer (01-05-2003)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 01-05-03 21:26


"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ead2e92$0$44721$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "H-J M" skrev d. 27-04-03 20:46 dette indlæg :
> >
> > > en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155
> km/t
> > > uden problemer

*lol* klart klart

> special motorblok af hærdet stål som er hardt Forchromet invendigt og
> med støre skylkanaler.

Det nægter jeg at tro på.... Motorblokken er støbt i alu. Vil ikke mene at
det kan lade sig gøre at lave en motorblok uden støbning, og du kan sq ikke
hærde en støbning? Desuden støber man ikke stål men jern (forskellen på stål
og jern er om kulstof procenten er under 0,20%)


mvh Tommy Fer



mcrasmus (27-04-2003)
Kommentar
Fra : mcrasmus


Dato : 27-04-03 11:15

køb dit lattergas/nos anlæg her:
http://www.speed-sports.com/holley/index.html
en af mine kammerater har sat det på sin puch maxi den render 155 km/t
uden problemer
husk og forstærk stel og motor.

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


mcrasmus (28-04-2003)
Kommentar
Fra : mcrasmus


Dato : 28-04-03 14:18

hej det passer før han købte nos kørte den 115km/t med nos på som udgør
20-30% mere ydelse.
tro på det eller lad ver. klik på linket hvis i vil se anlæget
http://www.speed-sports.com/holley/index.html

mvh mcrasmus

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


mcrasmus (28-04-2003)
Kommentar
Fra : mcrasmus


Dato : 28-04-03 14:19

hej det passer før han købte nos kørte den 115km/t med nos på som udgør
20-30% mere ydelse.
tro på det eller lad ver. klik på linket hvis i vil se anlæget
http://www.speed-sports.com/holley/index.html

mvh mcrasmus

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


kion (29-04-2003)
Kommentar
Fra : kion


Dato : 29-04-03 06:33

det kommer sku da and på hvad for nogle dyser der er i..

hvor store er dyserne da?



"mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3ead2aa9$0$44724$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> hej det passer før han købte nos kørte den 115km/t med nos på som udgør
> 20-30% mere ydelse.
> tro på det eller lad ver. klik på linket hvis i vil se anlæget
> http://www.speed-sports.com/holley/index.html
>
> mvh mcrasmus
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>



mcrasmus (29-04-2003)
Kommentar
Fra : mcrasmus


Dato : 29-04-03 15:14

"kion" skrev d. 29-04-03 06:33 dette indlæg :
> det kommer sku da and på hvad for nogle dyser der er i..
>
> hvor store er dyserne da?

det ved jeg dsv ikke da han solgte den for et års tid siden.

mvh MCrasmus
>
>
>
> "mcrasmus" <mcrasmus.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ead2aa9$0$44724$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > hej det passer før han købte nos kørte den 115km/t med nos på som
udgør
> > 20-30% mere ydelse.
> > tro på det eller lad ver. klik på linket hvis i vil se anlæget
> > http://www.speed-sports.com/holley/index.html
> >
> > mvh mcrasmus
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
>

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Calle. (29-04-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 29-04-03 15:43

mcrasmus wrote:
> "kion" skrev d. 29-04-03 06:33 dette indlæg :
>> det kommer sku da and på hvad for nogle dyser der er i..
>>
>> hvor store er dyserne da?
>
> det ved jeg dsv ikke da han solgte den for et års tid siden.
>
Nu modsiger du dig selv.
Først skriver du, at en kammerat HAR det på SIN maxi.
Nu har den pludselig været solgt i et år.

--
Calle



Hans Joergensen (30-04-2003)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 30-04-03 23:09

Calle. wrote:
> Nu modsiger du dig selv.
> Først skriver du, at en kammerat HAR det på SIN maxi.
> Nu har den pludselig været solgt i et år.

Og det endda samtidlig med at jeg lige var igang med at skulle til
at (ok, det er noget værre ordfnidder:)

Lige som jeg skulle til at tilbyde at måle den på min Yamahakker :)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985

mikkel (05-05-2003)
Kommentar
Fra : mikkel


Dato : 05-05-03 19:38

Dette indlæg om lattergas har givet mig den bedste latter i mange år



"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnbb0ibh.qq5.haj@enterprise-server.dk...
> Calle. wrote:
> > Nu modsiger du dig selv.
> > Først skriver du, at en kammerat HAR det på SIN maxi.
> > Nu har den pludselig været solgt i et år.
>
> Og det endda samtidlig med at jeg lige var igang med at skulle til
> at (ok, det er noget værre ordfnidder:)
>
> Lige som jeg skulle til at tilbyde at måle den på min Yamahakker :)
>
> // Hans
> --
> http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste