Mangler støtte :)
Fra : Uffe Thomsen

Dato : 05-01-02 00:20

Hejsa.

Jeg er en 19 årig pige, der "lige" har indset at jeg vejer alt for meget og
nu skal der gøres noget ved det. Mit problem er bare...jeg mangler nogle at
støtte mig til, nogle at træne med og nogle at spise sundt sammen med...
ellers så virker det ikke ( har prøvet før.
Min kæreste er godt nok også på slankekur og har tabt sig næsten 20 kg. men
det er med LetIgen, og den hopper jeg IKKE med på !
Det er især motionen jeg skal "sparkes ud i" jeg har tit sagt til mig selv;
"Nu rejser du dig op og prøver at løbe en tur" Men nej...jeg finder altid en
dårlig undskyldning for ik at komme afsted. Dette problem har jeg ikke hvis
jeg ellers kendte nogle der gad at gøre en indsats for at tabe sig ! Men det
gør jeg ikke....

Håber I har nogle gode råd/idéer

Knus & Kram fra Stella

Fra : Niels Henriksen

Dato : 05-01-02 00:37

> [...]
hvis
> jeg ellers kendte nogle der gad at gøre en indsats for at tabe sig ! Men

Hej Stella

Jeg står selv og skal smide 40 kg, og jeg ved hvad det betyder at mangle
motivationen. Men nu skla det simpelthent være. Jeg er starte med at lave
mad der ikke indeholder så meget fedt, og for pokker der smager godt.

Det er dumt at starte med at løbe en tur. Gå en tur først. Lav f.eks. en
lang rute (gerne med noget kønt at kigge på) og begynd at gå den. Du kan
evt. tage tid på hvor hurtigt du går den. Efter hånden indsætter du lidt
løb... f.eks. mellem det træ og det træ skal der løbes.... og sådan kan du
så bygge på.

--
Niels Henriksen

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-01-02 03:32

"Niels Henriksen" <new@biggs.dk> skrev:

> [...]
>løb... f.eks. mellem det træ og det træ skal der løbes.... og sådan kan du

Jeg kan varmt anbefale at anskaffe sig en hund. Sådan en skal luftes
et par gange om dagen, og alene det giver motivation til at komme op
af sofaen.

Niels Søndergaard

Fra : Robert Eriksen

Dato : 05-01-02 19:09

"Niels Søndergaard" wrote:

> Jeg kan varmt anbefale at anskaffe sig en hund. Sådan en skal luftes
> et par gange om dagen, og alene det giver motivation til at komme op
> af sofaen.

Jeg vil kraftigt advare mod at anskaffe en hund for "løbe-motivationens" skyld.
Især hvis du i forvejen har motivationsproblemer.
En menneskelig løbekammerat tager ikke skade af du ikke gider løbe mere efter
2-3 mdr. Det vil en hund derimod ikke synes er så sjovt.

/Robert

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 05-01-02 22:54

Robert Eriksen <roe@adr.dk> skrev:

>Jeg vil kraftigt advare mod at anskaffe en hund for "løbe-motivationens" skyld.
>Især hvis du i forvejen har motivationsproblemer.

Hvem snakker om at løbe? Jeg kunne ikke drømme om at løbe.

Niels Søndergaard

Fra : Robert Eriksen

Dato : 06-01-02 00:16

"Niels Søndergaard" wrote:

> Hvem snakker om at løbe? Jeg kunne ikke drømme om at løbe.

Det gør Stella.
Men løbe eller gå. problemstillingen er den samme!

Fra : Webwoman

Dato : 06-01-02 00:04

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem snakker om at løbe? Jeg kunne ikke drømme om at løbe.

Roberts advarsel gælder med garanti uanset "hunden" anskaffes for at
motivere til løb eller gang!

Som hundeejer, løber og powerwalker m.m. kan jeg i øvrigt bekræfte, hvad
Robert udtrykker... man skal ikke anskaffe en hund medmindre man i forvejen
er motiveret for at gå eller løbe.

Mvh. Lisbeth

Fra : Jesper Winding

Dato : 13-01-02 19:17

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse >

>snip<

Hvem snakker om at løbe? Jeg kunne ikke drømme om at løbe.

BWARHAHAHA - den var sku go' Den vil jeg sku også bruge

--
-=JESPER=-
http://www.jespersunivers.dk/arkiv/pulterkammer.htm

Fra : Tjinca

Dato : 06-01-02 21:04

Helt enig!

Har tabt mig 28 kg efter jeg fik hund, og er tvunget til at vadde rundt 1
1/2 time dagligt i al slags vejr.
....men det var af kærlighed til hunden at jeg fik den!

Jeg kan næppe tro at folk anskaffer sig en hund, og alle de "besværligheder"
der er forbundet med det, blot for motionens skyld. ...så er tanken om de
spildte 350 kr. pr måned i den lokale motionscenter, mere motiverene

Fra : Bo Ramsing

Dato : 05-01-02 12:35

Uffe Thomsen <forbandede@rudekuvert.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c3638f4$0$62849$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> Jeg er en 19 årig pige, der "lige" har indset at jeg vejer alt for meget
og
> nu skal der gøres noget ved det.

SNIP-SNAP

Jeg har følgende erfaring:
Jeg har tabt lidt over 30 kg det sidste år ved at passe lidt på hvad jeg
spiser og bevæge mig mere.
Jeg købte ikke en hund, men vidste, at det at løbe ikke er en dårlig ting.
Som for dig var det ikke muligt for mig at gå ud jogge. Alene af den grund,
at det var pinligt hvis nogen ville have set mig! 120 kg kød der nok ville
have løbet langsommere end de fleste kan gå Ikke noget kønt syn.
Jeg gjorde det, at jeg købte en eliptical-trainer. Det er en mellemting
mellen et løbebånd og en motionscykel. Jeg havde forinden sat mig lidt ind i
tingene, og var/er at den mening at et sådant redskab ikke belaster knæene
så meget som så mange andre redskaber.

Nu er det også klart, at langt de fleste redskaber bliver købt, og derefter
tilbringer deres liv i et skab, hvor de ikke bliver set/brugt.

Derfor valgte jeg et relativt dyrt mærke (motivation), der naturligvis også
så havde en vis kvalitet. Jeg kunne dog spare ca. 1500.- da jeg købte over
en oline-auktion.
Lang historie kort - den står ved fjernsynet, og men der løber en af de
daglige sitcoms, løber jeg mine 10-12 km. Jo bedre serien er, jo hurtigere
går det, men det passer med at jeg idag løber de 10-12 km på 25 min.
Det er ok for mig. Konditionen er iorden, maven er væk, det er igen sjovt at
bevæge sig ude i naturen osv osv.

Moralen for mig mig har været, at det eneste der hjalp, var at komme igang
og blive ved. Det er ikke så sjovt i begyndelsen, men giv det 2 - 3 uger og
så kan man faktisk ikke undvære det længere.

Mvh
Bo

Fra : Britta Madsen

Dato : 05-01-02 17:41

Hej Stella!
Jeg er en pige på 23 år som lige som dig syntes at jeg vejer alt for meget,
så jeg vil da gerne være din støtte, men hvor er du fra?
Knus fra Britta
PS. Hvis der er nogle fra Tappernøje eller omegn, skal vi så finde ud af
noget?

Fra : jan s

Dato : 06-01-02 11:24

Hej... Jeg har selv lige været igennem det at skulle tabe mig. Jeg har tabt
mig 16 kg. på godt 6 mdr. Jeg begyndte at cykle en del i motionscenter. Da
det blev lidt varmere cyklede jeg i naturen, det er simpelthent dejligt når
man først er kommet af sted. Det er en god ide at få monteret en
cykelcomputer da det motivere lidt. Samtidg begyndte jeg at drikke Æblecider
æddike hver morgen (smager ikke godt) jeg er sikker på det har en positiv
virkning. Ud over det drikker jeg cola light i stedet for alm cola, jeg
spiser ikke efter aftensmaden DETTE ER MEGET VIGTIGT men drikker en masse
vand og cola light og er jeg ved at dø kan jeg da finde på at tage nogle
kiks. Ellers lever jeg normalt, altså spiser normalt.. HUSK. Motion, ikke
spise efter aftensmaden, Æblecider eddike, Cola light eller vand, lad være
med at pine dig selv med alt muligt du ikke kan lide, det ødelægger alt for
dig. Gør det og du vil helt sikkert tabe dig.. Lad være med at være flov
over at komme i motionscenter de er fuldstændig ligeglade med dig, de er kun
interreseret i sig selv, Husk det!!!

Fra : Claus Nielsen

Dato : 06-01-02 15:08

Hej Allesammen.
Og tak for de mange gode råd. Kan man ikke få støtte fra dem man kender, kan
man i hvertfald herinde :)
Det skal lige siges at jeg har en dejlig hund i forvejen som jeg går med
hver dag. ca. 4 km. Jeg har hørt meget om det der æblecider eddike og er nu
begyndt at tage det. Dog i kapselform, da smagen var ved at tage livet af
mig. Jeg har også lige købt en stepmaskine igår, da pengene er for små til
motionscenter når man er på elevløn :)
(Jeg bor i Viborg)
Knus & Kram fra Stella

Fra : Jeannett

Dato : 11-01-02 15:14

On Sat, 5 Jan 2002 00:20:11 +0100, "Uffe Thomsen"
<forbandede@rudekuvert.dk> wrote:

> [...]
>jeg ellers kendte nogle der gad at gøre en indsats for at tabe sig ! Men det

Hej Stella
Jeg er selv på "kostomlægning, slankekur eller hvad du vil kalde det"
Jeg er 25 år og har fra ca 1 år siden tabt 17 kg ved
vægtkonsulenterne. jeg ønsker også at tabe mig igen for jeg har taget
en del af kiloerne på igen *øv*
Hvor er du fra ?
Er selv fra Kolding.
Jeg håber at høre fra dig, for det er rart at have nogen der er i
samme båd, som du ogfså selv skriver.
Med Venlig Hilsen Jac