San Diego - Tijuana
Fra : KLAUS KRABBE

Dato : 04-01-02 23:44

Jeg og min bedre halvdel og vores tre børn (5,8 og12) skal til San Diego i
midten af februar. Jeg skal arbejde lidt, men vi har en god uges tid til at
se San Diego og omegn og tage en tur til Mexico, måske en hel uge i Mexico,
hvis der er børnevenligt og meget gerne billigt og helst trygt. Er der nogen
derude med erfaringer i at rejse med børn i det nordlige Mexico (baja,
Tijuana) - så hører jeg meget gerne nærmere. Måske er der endda nogen, der
kan anbefale steder at se og billige og gode steder at bo nogen dage. Også
gerne erfaringer med leje af bil - eventuelt en RV (mobile home).
På forhånd tak. Skriv meget gerne til mig på k.krabbe@idg.dk - den checker
jeg hver dag.
Hilsen
Klaus Krabbe

Fra : "

Dato : 05-01-02 18:45

"KLAUS KRABBE" skrev:

> Måske er der endda nogen, der kan anbefale steder
> at se og billige og gode steder at bo nogen dage. Også
> gerne erfaringer med leje af bil - eventuelt en RV

Mulige seværdigheder:

I San Diego: Sea World og området ved militærbasen ovre på halvøen (flot
cityview).

Tijuana By: Indkøb i hovedgaden. Faktisk det eneste sted det anbefales
turister at færdes alene i byen pga. højrisiko for røveri.

Kysten i Mexico med sandstrande. Restauranter med fisk, f.eks. hummer til
billige penge.

===

Og for guds skyld - glem ikke at medbringe jeres greencard når i passerer
grænsen!! :-|

Mvh, Lars

Fra : vemrd?

Dato : 07-01-02 03:27

>Tijuana By: Indkøb i hovedgaden. Faktisk det eneste sted det anbefales
>turister at færdes alene i byen pga. højrisiko for røveri.
Jeg har lidt andre erfaringer med Tijuana. Det var faktisk først, da
jeg forlod hovedgaderne, og gik op i bakkerne, at det blev spændende
at være i byen. Bl.a. gik jeg ind på en dramaskole, oplevede lidt
prøver og faldt i snak med skuespillerne.
Men OK: passe på skal man selvfølgelig altid.
mvh Jens

Fra : Bent Hedelund

Dato : 07-01-02 21:48

"KLAUS KRABBE" <klaus.krabbe@get2net.dk> wrote in message

> [...]
> kan anbefale steder at se og billige og gode steder at bo nogen dage. Også
> gerne erfaringer med leje af bil - eventuelt en RV (mobile home).

Hej

Hos de store autoudlejninger i Ca. skriver du under på, at vognen IKKE kommer
over grænsen til Mexico.
Men anderledes og farverigt er der i Tijuana.

Hilsen

Bent

Fra : Michael Østergaard

Dato : 07-01-02 23:05

Man skal selvfølgelig også se San Diego Zoo. Kan varmt anbefales.

Jeg kan også huske at der var et stort indkøbsområde kaldet Horton Plaza i
nogls sjove forskudte plan.
Ligger nær en gade som hedder Broadway (ikke NY ). Som også er et besøg
værd en fredag eller lørdag aften.

Mht til Mexico, tog vi ned til grænsen i vores lejede bil, parkerede den og
tog en shopping bus ind til Tijuanas hovedgade. Kostede et par dollar.
Jeg brød mig ikke specielt om det. På hvert gade hjørne stod der en Hombre
og spurgte om vi ville have taget et billede sammen med hans hest, som
egentlig var et æsel. Og en tredie del af butikkerne er såkaldte drugstores
(Matas), idet pillerne sikkert er billige i Mexico.

Men hvis man kommer lidt længere sydpå tror jeg det er en helt anden
oplevelse man får, vi havde bare ikke tid.

Michael