Udbetaling af indskud?
Fra : Jasper Norman

Dato : 04-01-02 23:18

Hej.

Min kæreste og jeg flyttede fra vores gamle lejlighed 1.11.2000 og har ikke
modtaget nogen fraflytningsrapport. Vi har ved to henvendelser rykket for en
sådan, men har fået svaret at der alligevel ikke "blev noget tilovers!"
Udlejeren påstår samtidig at lejligheden naturligvis skulle nymales, selv om
det modsatte (muligvis ved en fejltagelse) står i lejekontrakten.

Nu mener jeg så at kunne huske noget med, at lejeren såfremt der intet er
sket inden for 12 mdr. efter fraflytning, har krav på hele indskuddet? Er
dette helt i skoven? Hvad skal jeg foretage mig for at gøre mit krav
gældende, hvis jeg overhovedet har et sådant?

På forhånd tak.

Jasper Norman

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-01-02 00:01

"Jasper Norman" <norman@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> dette helt i skoven? Hvad skal jeg foretage mig for at gøre mit krav
> gældende, hvis jeg overhovedet har et sådant?

Hvis der ikke står i lejekontrakten, at lejligheden skal males eller i
øvrigt istandsættes for lejers regning ved fraflytning, og der ikke inden
for 2 uger efter fraflytning er foretaget et syn med efterfølgende overslag
på istandsættelsesomkostningerne, har I ret til at få hele jeres depositum
tilbage.

Udlejer skal senest efter 14 dage give lejeren et overslag på, hvad der skal
foretages af vedligeholdelse for lejers regning.

Hvis du ikke får pengene, skal du klage til huslejenævnet, hvis der findes
et sådant, der hvor du bor. Alternativt kan du føre sagen ved boligretten.

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-01-02 01:40

Jeg er klar over at udlejer skal give et overslag senest 14 dage efter
fraflytning. Jeg rykkede to gange for en spec. men der skete intet. Dette er
naturligvis vanskeligt at bevise. Men ok, nu er der gået mere end et år, så
derfor kunne jeg tænke mig at få at vide om der er hold i den historie om,
at man får 100% tilbage hvis der er gået så lang tid uden en
fraflytningsrapport.

- Jasper

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 05-01-02 12:12

> [...]

> derfor kunne jeg tænke mig at få at vide om der er hold i den historie om,
> at man får 100% tilbage hvis der er gået så lang tid uden en

Du skal ikke bevise, at du har rykket. Det er udl., der skal bevise, at han
har sendt en rapport.

Fra : Christian

Dato : 05-01-02 00:08

Hej

Hvis udlejer skal gøre noget gældende, så skal samme fremsætte sit krav til
dig, 14 dage eller 4 uger efter at lejemålet er overdraget til udlejer. (du
må selv lige slå det op på www.retsinfo.dk under lejeloven)

Hvis ikke udlejer har gjort dette inden den angivede frist, så kan samme
ikke fremsætte nogle krav imod dig, og du skal naturligvis have hele dit
indskud tilbage.

Jeg forstår ikke at du har ladet det trække så længe, og så i mere end et
år.

Jeg ville starte med en sag i dit huslejenævn, hvis ikke udlejer omgående
tilsender dig depositumet. Send et rekommanderet brev af bevislige årsager.
Hvem er udlejer iøvrigt ? en privatperson ?

Mvh

Fra : Jasper Norman

Dato : 05-01-02 01:34

Både og... Det er et tæppe pålægnings firma i Kolding der lovede guld og
grønne skove mm., der har opkøbt nogle lejligheder. Jeg kan forstå at den
lejer der overtog lejligheden efter os, ditto overvejer at hale udlejer i
retten. Årsagen er mig ukendt, men jeg har lovet at ringe til fyren, og
hjælpe ham.

- Jasper