Tilspændingsmomenter
Fra : OK

Dato : 04-01-02 20:06

Jeg har tidliger fremsendt nedenstående forespørgsel, og fuík den gang nogle
links. Disse virker dog ikke mere så derfor prøver jeg igen:

Jeg er ved at renovere en ældre Honda, og har købt Haynes rep. bog så jeg
kan se hvilke momenter de forskellige bolte skal spændes med.
Problem: i bogen står der to angivelser for moment:

Kgf m
og
Lbf ft

Ingen af disse angivelser er på mit momentværktøj. Her er det

Nm
og
mkp

Er der nogen i gruppen der kender omregningsforholdet mellem en af de
førstnævnte og en af de sidstnævnte?

På forhånd tak.

Fra : Frederik

Dato : 04-01-02 21:01

http://www.onlineconversion.com/

Frederik

Fra : OK

Dato : 04-01-02 22:52

Tak for tippet.

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 09-01-02 22:25

Måske et lidt sent svar, men se i nyhedsgruppen dk.binær. motor
Der her jeg lagt et par omregningstabeller, som jeg selv bruger, under
navnet "Tilspændingsmomenter".
Hilsen Jørgen Gerdorf