Sort tetra
Fra : Natasza Petersen

Dato : 04-01-02 20:17

Hej

Jeg har hørt/læst at sort tetra skulle være nemme at få til at yngle og derfor
fyldte jeg så et 20l akv. med smeltet sne og spagnum.
Efter et par dage havde de tetraer, som jeg havde smidt i, lagt æg og jeg
fjernede så fiskene.
MEN samtlige æg skimlede.
Hvorfor? og hvad gør jeg for at undgå det igen?

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 04-01-02 20:35

"Natasza Petersen" <natasza@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> fjernede så fiskene.
> MEN samtlige æg skimlede.
> Hvorfor? og hvad gør jeg for at undgå det igen?

HEj.
Grunden til at æggene skimler kan være mange ting. Min erfaring når æg
skimler er enten at de ikke er befrugtet eller at de ikke har fået den
nødvendige vandcirkulation som må til for at holde dem friske.
Du kan prøve at putte en dråbe eller to af noget svampemiddel ned til
æggene, og så ellers sørge for at at der er vandcirkulation. Og hold øje med
æggene. Nu ved jeg ikke lige hvordan æg fra sorttetra skal se ud når de er
befrugtede, men det er der sikkert en anden som kan give svar på.
Når mine corydoras lægger æg, bliver de som er befrugtet enten helt
mørke/sorte, eller beholder sin perlemorsfarve. De andre er ikke befrugtet,
og når der går skimmel i et ikke befrugtet æg, skal der ikke så meget til,
før det spreder sig til de andre æggene.
Held og lykke med prosjektet
Ditte

Fra : Nyhedsgrupens@

Dato : 05-01-02 22:17

"Natasza Petersen" <natasza@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fjernede så fiskene.
> MEN samtlige æg skimlede.
> Hvorfor? og hvad gør jeg for at undgå det igen?

Husk følgende som kan være skyld i de skimlede æg:
Brug aldrig den gule sne!

(undskyld, men jeg kunne ikke lade være - held og lykke med det i øvrigt)

Fra : Jan Boegh

Dato : 06-01-02 20:58

"Nyhedsgrupens@" <nyhedsgruppens@get2net.dk> wrote in message

> Brug aldrig den gule sne!