SMS
Fra : Stuffy

Dato : 04-01-02 19:22

Hej

Så vidt jeg har fået at vide af forskellige teleselskaber, vil de begynde at
opkræve de sider, som sender SMS til deres mobiltelefoner 20 øre pr. stk.

En SMS fra en hjemmeside er jo blot en email, sendt til
mobilnummer@udbyder.dk.

Er dette lovligt?

Skal der ikke være to til en aftale?

Jeg har en SMS-side og jeg har i hvertfald ikke blevet kontaktet af nogen af
udbyderne og finder det svært urimeligt, hvis de pludseligt sendte mig en
regning uden at jeg havde nogen fast aftale om optælling af afsendte SMS
osv.

Hilsen Jimmy

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-02 19:33

"Stuffy" <stuffy@nospam_hotmail.com> wrote in message

[klip]

> Er dette lovligt?

Ja.

> Skal der ikke være to til en aftale?

Aftalen indgås når du bruger servicen.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Peter Makholm

Dato : 04-01-02 19:39

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEmailme.dk> writes:

> Aftalen indgås når du bruger servicen.

Hvordan mener du at man indgår i en aftale ved at sende en mail til en
emailadresse? Det ville svare helt til at jeg opkrævede 5 kroner af
alle der sendte mig papirspost og påstod at det var i henhold til en
aftale de indgik med mig når postbudet lagde deres breve i min
postkasse.

Mon ikke der nærmere kun er tale om de hjemmesider der har en speciel
adgang til SMS-nettet og ikke går gennem operatørenes email-gateway?

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 19:54

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> skrev i en meddelelse

> Hvordan mener du at man indgår i en aftale ved at sende en mail til en
> emailadresse? Det ville svare helt til at jeg opkrævede 5 kroner af

Der er vel ikke noget krav på email->sms i noget abonnement, hvis der er
bliver det nok ændret. Derefter oprettes en særskilt aftale om email->sms
mulighed, denne skal man så tilmelde sig.

> Mon ikke der nærmere kun er tale om de hjemmesider der har en speciel
> adgang til SMS-nettet og ikke går gennem operatørenes email-gateway?

Tjaa, ingen ved vist noget officielt om det, så det er svært at sige

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 04-01-02 20:10

Peter Makholm skrev:

>Hvordan mener du at man indgår i en aftale ved at sende en mail til en
>emailadresse?

Jeg kunne forestille mig, at de blot blokerede mail-adressen hvis du
ikke ville have servicen, så kommer du selvfølgelig heller ikke til at
betale noget.

> [...]
>alle der sendte mig papirspost og påstod at det var i henhold til en
>aftale de indgik med mig når postbudet lagde deres breve i min

Hvis du ikke vil være med til det, så kan du selvfølgelig bede dit
postbud om ikke at levere post til dig.

Du skal selvfølgelig informeres om det inden, og have mulighed for at
sige ja/nej - der kan ikke blot komme en regning uden du har kendskab
til servicen. (Eller, det kan der vel godt - men jeg ville ikke betale
den.)

>Mon ikke der nærmere kun er tale om de hjemmesider der har en speciel
>adgang til SMS-nettet og ikke går gennem operatørenes email-gateway?

Sådan er det allerede nu - men det andet snakkes der nu også om er på
vej.

venligst,
Lasse Hedegaard

--