/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Påstand mod påstand
Fra : Kenneth Bon


Dato : 04-01-02 17:17

En lille case..

Jeg købte i sidste uge en masse computerløsdele hos en forretning i
København - heriblandt et kabinet.

På et skilt står der "der gives ikke penge retur for løsdele" eller
lignende.

Jeg samler min nye PC - skidtet virker ikke.

Jeg besøger en anden forhandler, hvor jeg betaler 250,- for at få computeren
undersøgt, og de og vi når frem til, at kabinettet er i stykker. Jeg køber
så et nyt kabinet her hos forhandler 2 - nu kører min maskine fint med dette
kabinet.

Jeg afleverer idag maskinen til den forhandler, hvor jeg købte den - han
påstod at et kabinet ikke kunne gå i stykker og at jeg måtte have
fejlmonteret i kabinettet.

Nu vil han teste det og vende tilbage..

Hvordan står jeg i denne situation ?

Jeg har en anden fagmands vurdering på at kabinettet var i stykker og har nu
brugt penge på et andet kabinet.

Der hvor jeg købte et første kabinet vil de tage 250-500 kroner hvis det
viser sig at de ingen fejl finder i kabinettet - jeg ønsker blot mine penge
tilbage.

a) Hvordan står jeg hvis de kræver fx 500 fordi 'der ikke var noget galt' ?
b) Hvordan står jeg, hvis de finder en fejl og vil ombytte det så jeg får et
andet med hjem?
c) Hvordan tjekker jeg at de evt. har udbedret en fejl eller at der
retterligt ikke var en fejl (at de bare forlanger 500 selvom der fx var
fejl - og så stikker mig et nyt kabinet (kr 369,-)

/Kenneth



 
 
N/A (04-01-2002)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 04-01-02 17:31



Kenneth Bon (04-01-2002)
Kommentar
Fra : Kenneth Bon


Dato : 04-01-02 17:31


"Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3c35d7d2$0$62859$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> OT, hvis du er den Kenneth Bon, så skulle
> du hellere købe på QXL
>
> Undskyld.
>
>
> /Gevaldi

LOL ja - men der havde de ikke lige det, jeg skulle bruge :)

Har du også et svar på min case til mig måske ? :)

/Kenneth




Christian (05-01-2002)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 05-01-02 00:24

Helt ærligt, du skal altid lade den du køber noget hos fejlrette da samme
skal have mulighed for at imødekomme en reklamation.

At du har købt et nyt kabinet et andet sted, er sælger uvedkommende og dit
problem og disposition.

Sælger har ret til at kræve at vederlag hvis det viser sig at din
reklamation er grundløs. Hvis du ønsker handlen med kabinetet skal gå
tilbage, så er det ikke et krav du har (med mindre du køber pr. postordre)
men en service som nogle kæder/butikker giver.

Du har heller ikke krav på at lade handlen gå tilbage hvis det viser sig at
kabinettet er defekt, da sælger skal har ret til at udbedre en
mandags-model.




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408612
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste