Hvordan gør man det her?
Fra : Carl Lorberg

Dato : 04-01-02 13:33

Jeg agter at slæbe min tidligere arbejdsgiver i retten og forlange 10000 for
det ansættelsesbrev jeg først fik efter min fyring. Jeg vil naturligvis have
mulighed for at få de 5000, hvis retten ikke mener jeg er beritiget til de
5000.

Hvordan skal en sådan tilsigelse se ud?

Carl

Fra : Peter G C

Dato : 04-01-02 17:33

"Carl Lorberg" <lorberg@privat.dk> wrote in message

[klip]

> Hvordan skal en sådan tilsigelse se ud?

Principal påstand: 10.000 kr. for manglende ansættelsesbevis som var årsag
til problemer i ansættelsesforholdet.
Subsidiær påstand: 5.000 kr. for manglende ansættelsesbevis alene
Mere subsidiært: et af retten fastsat beløb for manglende ansættelsesbevis

Er du helt sikker på, at du har krav på de 10.000? Ellers skal du ikke kræve
det. Det kan have indvirkning på spørgsmålet om sagsomkostninger.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Carl Lorberg

Dato : 04-01-02 18:48

> Er du helt sikker på, at du har krav på de 10.000? Ellers skal du ikke
kræve
> det. Det kan have indvirkning på spørgsmålet om sagsomkostninger.

Først tak for det hurtige svar
Det vil jeg mene, da der i ansættelsesbrevet, står jeg var ansat efter en
grafisk overenskomst og der ikke står noget om hvad jeg skulle lave.
Ansættelsesbrevet lå bagved min opsigelse og den er tilbagedateret. Retten
kan også se at den er tilbagedateret da, jeg flyttede imens jeg var i
ansættelsesforholdet og arbejdsgiver ikke havde fået min nye adresse før
ganske få dage før jeg flyttede. Den er dateret den 3/10, samme dag som jeg
startede og på mine lønsedler står min gamle adresse, så allerede her kan
jeg se at arbejdsgiver får svært ved at forklare tilbagedateringen.

Da jeg var ansat som chaffør og der på ansættelsesbeviset, står jer er ansat
efter en grafisk funktionsnæroverenskomst, derudover kunne jeg jo slet ikke
vide hvilken regler jeg arbejde under da jeg slet ikke havde fået et
ansættelsesbrev og derfor kunne jeg godt forestille mig at der ville eller
kunne opstå en tvist i mit ansættelsesforhold. Lægger man dertil at
arbejdsgiver har prøvet at skjule sandheden ved at tilbagedatere
ansættelsesbrevet, må betingelserne for de 10000 være opfyldt.

Der står heller ikke min jobfunktion, ligesom der mangler oplysninger om
løningsperioder (begge ting som skal oplyses)

Så jeg går klart efter de 10000 da de var så venlige at opsige mig, med
øjeblikkelig virkning, 4 hverdage inden jeg skulle på en 14 dages ferie på
GranCanaria (7-21 dec.) og derfor umuligt kunne få et arbejde før engang
her i Januar. Dette tiltrods at jeg var lovet arbejde til slutningen af
Januar (muntligt og kan ikke bevises)

m.v.h.
Carl

Fra : Kiksekage

Dato : 04-01-02 21:49

"Carl Lorberg" <lorberg@privat.dk> skrev i en meddelelse news:3c35a064$0$99215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg agter at slæbe min tidligere arbejdsgiver [klip]
> Hvordan skal en sådan tilsigelse se ud?

D8 skal henvende dig til dit fagforbund og bede om juridisk bistand til at gennemføre kravet.
Hvis du ikke er i fagforening - så henvend doig til advokatvagten i din kommune. Der kan du få en samtale med en advokat og
et råd om, hvordan du kan/skal bære dig ad.
Under alle omstændigheder er det ikke noget du kan gennemføre uden juridisk bistand.

Mh