Indsigelse mod opsigelse
Fra : Ole PE Jensen

Dato : 04-01-02 05:53

Jeg er opsagt i mit lejemål pr. 11.12.2001 med fraflytning 02.04.2002
begrundet med at mine katte (2 stk.) lugter.

Sig nærmer tiden hvor jeg skal protestere mod opsigelsen (6 ugers reglen).

Nu er spørgsmåler hvad skal den nøjagtige tekst være i denne indsigelse??

Jeg er ved at finde nye hjem til mine katte. Skal jeg oplyse dette i
protesten??

--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 04-01-02 08:25

Det er ikke for at virke hånlig på nogen måde, men jeg kan da huske, at du
har stillet præcis det samme spørgsmål den 21-12-2001 i indlæg

Kan du ikke bruge svaret der fra.

Allan Bach

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 04-01-02 09:24

"Allan Schuster Bach" <arbejde@schuster.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke for at virke hånlig på nogen måde, men jeg kan da huske, at du
> har stillet præcis det samme spørgsmål den 21-12-2001 i indlæg
>
> Kan du ikke bruge svaret der fra.
>
> Allan Bach

Jeg har haft et crach på min computer og har derved mistet de svar jeg fik.
!
--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 04-01-02 10:36

Ole PE Jensen skrev:

> Jeg har haft et crach på min computer og har derved mistet de
> svar jeg fik.

Du kan finde dem på www.google.com. Søg under fanen "Groups".

Thomas T.

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 04-01-02 10:47

"Thomas Thorsen" <tt@thomasDELETETHISthorsen.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan finde dem på www.google.com. Søg under fanen "Groups".
>
> Thomas T.

Det var en dejlig oplysning. Jeg fandt indlæggene igen
Tak for svaret
--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Jakob Paikin

Dato : 04-01-02 09:24

On Fri, 4 Jan 2002 05:53:28 +0100, "Ole PE Jensen" <opej@city.dk>
wrote:

>Jeg er opsagt i mit lejemål pr. 11.12.2001 med fraflytning 02.04.2002
>begrundet med at mine katte (2 stk.) lugter.

Du har sendt nøjagtig samme spørgsmål både den 12.12. og 21.21. - det
er overflødigt at sende det igen.

Hvis du ikke kan bruge svarene fra tidligere, må du nok søge hjælp
andre steder - den lokale retshjælp eller hos en advokat.

--
Jakob Paikin

Fra : Christian

Dato : 04-01-02 14:05

Jeg ville - uden at rådgive dig - ikke underskrive den opsigelse du har
modtaget.
Men fremsende et brev til udlejer, rekommanderet af bevislige årsager, og
hvor du meddeler at du ikke kan anerkende opsigelsen, idet forholdene ikke
er som angivet.. Og at du derfor vil have opsigelsen indgivet ved
boligretten (jeg ved ikke om du skal indbringe den, eller om det er udlejer
der skal anlægge en sag) Jeg vil dog under alle omstændigheder kontakte en
advokat, via det gratis retshjælp, som du helt sikkert er berettiget til.

Held og lykke.

PS: Det hjælper ikke at poste indlæg flere gange, det opfattes som NG spam
og til irritation for os andre, at læse de samme indlæg gang på gang, som
Allan og Jacob angiver.

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 04-01-02 15:05

"Christian" <ctacta@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og til irritation for os andre, at læse de samme indlæg gang på gang, som

Jeg har postet igen forfi jeg har haft fejl på mit system og jeg ikke kunne
finde de oprendelige svar.
Jeg fik hjælp idag til at finde dem under Google.dk og deet er jeg megeet
taknemmelig for.
--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Mickey

Dato : 04-01-02 15:46

"Ole PE Jensen" <opej@city.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fik hjælp idag til at finde dem under Google.dk og deet er jeg megeet

for the record - det er google.com, google.dk er en boghandel...

- og btw, http://groups.google.com er den nemme vej ;)

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis
Problemer med forbindelsen ?

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 04-01-02 16:47

"Mickey" <003@susie.dk> skrev i en meddelelse
> "Ole PE Jensen" <opej@city.dk> skrev i en meddelelse

> for the record - det er google.com, google.dk er en boghandel...
>
> - og btw, http://groups.google.com er den nemme vej ;)

Ups
--
MVH Ole PEJ

Fra : Henning Makholm

Dato : 05-01-02 03:34

Scripsit "Christian" <ctacta@forum.dk>

> Og at du derfor vil have opsigelsen indgivet ved
> boligretten (jeg ved ikke om du skal indbringe den, eller om det er udlejer
> der skal anlægge en sag)

Det er udlejer der skal anlægge sag.

--
Henning Makholm "*Her* sidder jaj & har *ild* bå cigarren
*imens* Pelle Jönsson i Nordnorge har mavepine."

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 05-01-02 03:42

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev i en meddelelse >
> Det er udlejer der skal anlægge sag.

Ja, men skal jeg i min indsigelse gøre opmærksom på at jeg ér ved at skaffe
nye hjem til mine to katte.
For at undgå et sagsanlæg??
--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen

Fra : Mickey

Dato : 05-01-02 20:04

> Ja, men skal jeg i min indsigelse gøre opmærksom på at jeg ér ved at
skaffe
> nye hjem til mine to katte.

det er nok en meget god ide

> For at undgå et sagsanlæg??

det hjælper måske på det

--
|-|$235-|)k - Mickey - Eko sum lapis

<theo-> ADSL.....is that some sort of learning difficulty?
Problemer med forbindelsen ? - lav en traceroute på http://trace.susie.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-01-02 17:17

"Ole PE Jensen" <opej@city.dk> skrev...
> Ja, men skal jeg i min indsigelse gøre opmærksom på at jeg ér ved at
skaffe
> nye hjem til mine to katte.
> For at undgå et sagsanlæg??

Hej Ole

Ud fra dine tidligere beskrivelser af sagens forløb, både her i jura-ng'en
og i katte-ng'en, kan jeg slet ikke forstå, at du forsøger at finde nyt hjem
til dine katte... Jeg er temmelig overbevist om, at udlejer vil have svært
ved at gøre noget ved det (så vidt jeg husker, stod der i din kontrakt, at
du gerne måtte holde kat - og de mennesker, der har været på besøg hos dig
har ikke bemærket kraftige lugtgener mv.).
Derudover tager det lang tid at anlægge sag, og det giver dig så yderligere
tid til at finde hjem til kattene - der er vel sådan ca. 1 års
berammelsestid eller lignende. Altså, jeg ville ikke skrive noget om, at jeg
var ved at finde nyt hjem til kattene, men istedet lade det være op til
udlejer at tage det næste skridt...

Mvh. Camilla

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 07-01-02 22:35

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er temmelig overbevist om, at udlejer vil have svært
> ved at gøre noget ved det (så vidt jeg husker, stod der i din kontrakt, at
Det står i et tillæg til min kontrakt.

> Altså, jeg ville ikke skrive noget om, at jeg
> var ved at finde nyt hjem til kattene, men istedet lade det være op til
> udlejer at tage det næste skridt...

Det er også hvad jeg er blevet anbefalet af Lejernes LO, hvor jeg nu er
medlem

--
Med Venlig hilsen
Ole PE Jensen