Kan man male skiffer tag ??
Fra : Lillian

Dato : 04-01-02 01:27

Hejsa NG

Jeg har et lille spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. Vi har
et gammelt skiffer tag, som nok kunne trænge til at blive udskiftet,
men en kammerat snakkede noget om at man kunne male det på en eller
anden måde.

Og så lyder spørgsmålet: Kan man det??

Jeg håber at i kan hjælpe mig, for jeg ved det virkelig ikke ..

På forhånd tak for hjælpen
Lillian

Fra : Per H

Dato : 04-01-02 06:24

On Fri, 04 Jan 2002 01:27:05 +0100, Lillian <toeffedk@softhome.net>
wrote:

Ja man kan.

Men der er sikkert ikke det helt store at spare, hvis du ikke selv gør
det.

Tagmaling er kodeordet.

/ PH-BYG v/Per Hansen

icq 8212837

Fra : thomas

Dato : 04-01-02 10:07

"Lillian" <toeffedk@softhome.net> wrote in message
> [...]
> anden måde.
>
> Og så lyder spørgsmålet: Kan man det??
>
> Jeg håber at i kan hjælpe mig, for jeg ved det virkelig ikke ..

Hej,
du kan sagtens male skifertag, men som du selv siger, det rænger til
udskiftning, så det du vil få ud af det, er at det bliver pænt at se på, men
trænger stadig til udskiftning.

Fra : Kiksekage

Dato : 04-01-02 22:19

"Lillian" <toeffedk@softhome.net> skrev i en meddelelse news:nit93ug364u0a0p0uph00mjhlmlbdtmn0v@4ax.com...
> Og så lyder spørgsmålet: Kan man det??

Jeg vil foreslå dig at få et uforbindende tilbud hos TO
professionelle tagrenovationsfirmaer.
Jeg ved at det koster mellem 85 og 100 pr. m2 for
afrensning af alger, maling med algedræber, grundmaling
og dækmaling to gange. Opsamling af asbestholdigt materiale - som afleveres/opbevares miljørigtigt. Og så er der 10 års garanti for
afskalning.

Inden du tager stilling, så skal du sikre dig om man kan skaffe den type skifer, som du har på taget - evt. på genbrugspladsen. Der
kan nemt gå en eller flere plader under processen - da de bliver porøse med alderen (algerødder).

Mh

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-01-02 22:30

Kiksekage <> Jeg ved at det koster mellem 85 og 100 pr. m2 for
> [...]
> og dækmaling to gange. Opsamling af asbestholdigt materiale - som
afleveres/opbevares miljørigtigt. Og så er der 10 års garanti for

Altså at det hele med garanti er skallet af inden 10 år? By the way, der er
ikke asbest i skifer.
Angående at smide penge ud i den blå luft, kan jeg stadig ikke dy mig for at
nævne at nyt cementtag kan erhverves for 50 kr. pr. kvadratmeter.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 05-01-02 23:58

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:3c3770b4$0$5457$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> By the way, der er ikke asbest i skifer.

Ikke hvis det er ægte skifer som er ret tynde, men der findes også eternitskifer
som er lidt tykkere - det kan der være asbest i.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 06-01-02 00:22

> [...]
at
> nævne at nyt cementtag kan erhverves for 50 kr. pr. kvadratmeter.

Det skulle heller ikke være nødvendigt at male et skifertag.

Mon der skulle være tale om eternitskifer ?

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-01-02 19:29

On Sat, 5 Jan 2002 22:29:35 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Angående at smide penge ud i den blå luft, kan jeg stadig ikke dy mig for at
>nævne at nyt cementtag kan erhverves for 50 kr. pr. kvadratmeter.

+ opretning af spær + undertag + lægter + rygning + bindere +
tagrender + vindskeder + inddækninger + fuglegitter + bortkørsel af
affald + stillads + pressenning + det løse.
Og så går vi ud fra at man laver det hele selv.

Man kommer nemt over de 50 kroner

--
Jens

3 out of 4 people make up 75of the population.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-01-02 22:23

> [...]
> affald + stillads + pressenning + det løse.
> Og så går vi ud fra at man laver det hele selv.

Ja, livet er enten besværligt at leve, eller også er det dyrt.
Jeg vil dog sove bedre med nyt tag over hovedet, end at ligge og vride mig
over at have brugt de samme penge på et gammelt tag.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jens Petersen

Dato : 06-01-02 23:25

On Sun, 6 Jan 2002 22:23:18 +0100, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

>Ja, livet er enten besværligt at leve, eller også er det dyrt.
>Jeg vil dog sove bedre med nyt tag over hovedet, end at ligge og vride mig
>over at have brugt de samme penge på et gammelt tag.

Ja, jeg har selv lige fået nyt tag.
For første gang i mange år er jeg ligeglad med snefygning og
skybrud

--
Jens

Be what you are.