Gud er kærlighed
Fra : YEAH !

Dato : 07-12-00 20:00

Dette ord fra 1 Joh 4,16 trænger sig på for mig i en sådan grad, at jeg har
skrevet det på et stykke papir og hæftet det på min køleskabsdør, så at jeg
bliver mindet om det hver gang jeg kommer forbi. Jeg må huske mig selv på
dette, at Gud ER kærlighed. Så er kammertonen ligesom slået an og man har
udgangspunkt og mål for kristenlivet - det handler om kærlighed.

At leve i denne kærlighed må være det væsentlige og essentielle som kristen,
for som kristen er man nemlig sat i et fader/barn forhold, uanset om man
føler det eller ej. Gud er min far og Han elsker mig. Derfor skriver jeg det
på køleskabsdøren, for det er i hverdagen man har brug for at huske dette;
Gud er kærlighed. Det er som en vejviser, som en tone jeg skal stemmes efter
; Gud ER kærlighed.

Om Guds kærlighed gælder det endvidere at den kom først og uden at vi havde
fortjent den, den er altså totalt ubetinget og det er vigtigt. Desuden er
den fuldkommen. Som kristen er man genstand for den kærlighed også uden man
føler eller oplever det sådan. Derfor er det godt at blive mindet om ; Gud
er kærlighed og Han elsker mig.

jørgen.

Fra : Mogens Sørensen

Dato : 07-12-00 23:11

Hej Yeah
Jeg tror nu ikke at Joh4,16 er en væsenskarakteristik af Gud, men nærmere
"Johannes" udtryk for en glæde over, at Han har sendt Jesus.

Mvh. Monsie
YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90omq0$hl6$1@news.inet.tele.dk...