smsc i smartsms
Fra : Claus

Dato : 03-01-02 22:52

er der nogen der kan hjælpe mig med det nummer?
jeg har tdc/debitel

claus

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 04-01-02 00:16

"Claus" <claus_jepsen@privat.dk> wrote:

>er der nogen der kan hjælpe mig med det nummer?
>jeg har tdc/debitel

Det er 43625250, står også i hjælpen.

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Dennis Lange

Dato : 04-01-02 23:13

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus" <claus_jepsen@privat.dk> wrote:
> Det er 43625250, står også i hjælpen.

Giver dig helr ret i det står i hjælpen... og desuden på
http://www.mobil-siden.dk/nokia/smartsmslogo.asp...

Men når jeg indstiller det hele som forklaret, virker det stadig ikke...

Modemmet ringer op og får forbindelse (der er den karakteristiske
modem-lyd). Efter en del tid med lyde og skratten er det ligesom at
lydmønstret begynder forfra og efter et styke tid holder det helt op,
hvorefter SmartSMS kommer med en TimeOut, og modemmet kobler fra...

Er der nogen der kan hjælpe med en løsning på problemet?
--
Mvh. Dennis Lange

Bruger du Sv: istedet for Re: ? Så kan ikke alle læse dit indlæg...
Tag et kig på http://kommunalbastards.org/oe/svtilre.html

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-01-02 03:22

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> wrote:

> [...]
>hvorefter SmartSMS kommer med en TimeOut, og modemmet kobler fra...
>
>Er der nogen der kan hjælpe med en løsning på problemet?

Jeg testede lige om "nummeret stadig virkede" for jeg postede artiklen.
Logoet gik igennem ved første forsøg.

Men jeg har af og til haft lidt problemer med at logge på SMSC'eren,
og efter et par forsøg har det dog altid lykkedes.

Min modemopsætning er iøvrigt: ComPort = 2 ( du har jo fat i modemmet,
så den er sat rigtigt ), Speed = 14400 ( ikke særligt hurtigt på et 56K
modem, men det virker ), DataBits, Parity and StopBit = "8,N,1" og
Phonenumber to SMSC er selvfølgelig = 43625250.

Og til sidst: det er version SmartSMS 1.0 jeg bruger, men burde egentlig
støtte Ulf med de godt 100 kr. den nyeste version koster....

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-01-02 10:35

> [...]
>
> Og til sidst: det er version SmartSMS 1.0 jeg bruger, men burde egentlig
> støtte Ulf med de godt 100 kr. den nyeste version koster....

Har ændret Speed fra 9600 til 14400, eller var det som du har det også - men
kan stsdig ikke komme igennem.
Har prøvet at reinstallere modemmet (Lasat WebSetGo 56 på Win2k), men lige
lidt hjælper det...

Eneste forskel er at jeg et par gange nu har fået en 'Operator closed
connection!' meddelelse...

Bruger lige vers. 4.5, men har prøvet stort set alle de andre også - uden
held...

Det er meget mærkeligt det her...

I gamle dage da jeg havde Win98 var der ingen problemer, men efter jeg har
skiftet til Win2k kan jeg ikke komme igennem mere... (I samme periode er der
også gået lang tid imellem jeg har prøvet, så ved derfor ikke om det er der
sammenhængen er...)

Hjælp...

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-01-02 12:43

> [...]
>også gået lang tid imellem jeg har prøvet, så ved derfor ikke om det er der

Ja HJÆLP er nok det rigtige ord.

Det lyder nok mest som om det er Modem og SMSC der ikke kan li' hinanden.

Brugte du det samme modem sammen med Win98 som nu med Win2K?
Eller har du evt. opgraderet modemmets flash siden Win98 dagene?
Bruger du modemmet til internet, homebanking eller andre ting?
Har du fået en "ny smart" telefon som forstyrrer modemmet?

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-01-02 12:48

> Ja HJÆLP er nok det rigtige ord.
>
> Det lyder nok mest som om det er Modem og SMSC der ikke kan li' hinanden.
>
> Brugte du det samme modem sammen med Win98 som nu med Win2K?

Jep...

> Eller har du evt. opgraderet modemmets flash siden Win98 dagene?

Ikke så vidt jeg ved da... det eneste jeg har gjort er at hente en ny driver
for at få det til virke på win2k

> Bruger du modemmet til internet, homebanking eller andre ting?

Nej "desværre" ikke, har dog for nylig brugt det til internet på en win98
maskine uden problemer...

> Har du fået en "ny smart" telefon som forstyrrer modemmet?

Nope - samme tlf som dengang det virkede...

Man bliver jo mere og mere frustreret...

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-01-02 13:11

>Man bliver jo mere og mere frustreret...

Så skal vi vist have nogle andre på banen

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-01-02 14:08

> Så skal vi vist have nogle andre på banen

Nu har jeg så prøvet på en win98-maskine og jeg har prøvet at tage tlf fra,
så kun modemmet har kørt på linien...

Så vidt jeg kan se er der så kun en mulighed tilbage. Da jeg bor på et
kollegie, hvor vi har en slags omstillingsanlæg (og ja, modemmet er sat op
til at 'komme ud'...) må der i samme periode hvor jeg har skiftet fra win98
til win2k være blevet lukket for kommunikation med nummeret på en eller
anden mystisk måde...

hmm... træls...

Fra : KsNa

Dato : 05-01-02 15:15

"Dennis Lange" <dblng@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

win98
> til win2k være blevet lukket for kommunikation med nummeret på en eller

prøv at ringe til til det nummer fra din telefon, for du fordindelse, så kan
dit modem også ringe til det nummer (det kan måske være nogle INI strenge
der skal ændres, kan dit modem få forbindelse med internet ? Jeg bruger et
internt 56k via A/B-port på ISDN-modem og det fungerer fint.)

Mvh.
Kim

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-01-02 15:20

"KsNa" <KsNa@mail.dk> skrev i en meddelelse

> prøv at ringe til til det nummer fra din telefon, for du fordindelse, så
kan
> dit modem også ringe til det nummer

Mit modem får sådan set forbindelse - ellers ville der vel ikke komme
"modemlyde"??

>(det kan måske være nogle INI strenge
> der skal ændres, kan dit modem få forbindelse med internet ?

Nej, men det er pga. tlf.systemet herude... man kan ikke ringe op til numre
med mere end 8 cifre (som der typisk er ved internetabb.)

Fra : Dennis Lange

Dato : 05-01-02 14:45

"Ove Kjeldgaard" <ok@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så skal vi vist have nogle andre på banen

Men tusind tak for hjælpen....