Télépopmusik...?
Fra : Invisible Man

Dato : 03-01-02 23:21

Hejsa...

Jeg har lige købt en skive med et fransk band med navnet Télépopmusik og det
er sindssygt lækker lyd. Musikken er elektronisk men også med elementer fra
hip-hop på visse numre... jeg havde læst navnet på Krede's (vært på P3's Det
Store Mix og dj) og tog hans ord for gode varer og købte albummet, hvilket jeg
kun kan opfordre electronica-fans til at gøre...

Meeen... jeg tænkte på; er der nogle andre, der kender Télépopmusik og ved om
de har udgivet noget tidligere...??

---I.M.

Fra : Troels

Dato : 03-01-02 23:51

> Meeen... jeg tænkte på; er der nogle andre, der kender Télépopmusik og ved
om
> de har udgivet noget tidligere...??

í følge www.allmusic.com har Télépopmusik kun udgivet An Ordinary Life fra
1999

/Troels

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-01-02 11:35

"Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk>
> [...]
> kun kan opfordre electronica-fans til at gøre...
>
> Meeen... jeg tænkte på; er der nogle andre, der kender Télépopmusik og ved om

Det skulle være det første album. Som Troels skriver, er der en
single "An ordinary life" fra 1999. Desuden er de tilsyneladende
med på mindst compilation-albummer: "Source Lab 3" med sangen
"Sonic 75" og "Panorama" med sangen "Something about G.A.".

Prøv at lave en søgning på bandnavnet på http://www.fnac.fr -
der er nogle andre singler og compilations til salg. De har også
Source Lab, hvis du søger på det.

http://www.emi.fr/telepopmusik/ under Bio er der en engelsk
tekst om gruppen.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Invisible Man

Dato : 04-01-02 14:38

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Prøv at lave en søgning på bandnavnet på http://www.fnac.fr -
> der er nogle andre singler og compilations til salg. De har også

Tusind tak begge to, det hjalp mig en del, men er der nogle steder her i DK
hvor man sælger Télépopmusik-udgivelser? Jeg fandt albummet på CDON, men det
har jeg jo allerede.

---I.M.

P.S.: da jeg nærlæste album-coveret (et af dem, der blot er en pap-lomme) stod
der "promotional use only - not for sale." Meget skægt, når den er købt i
Fona... =)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-01-02 18:55

"Invisible Man" <invisible_man@post.cybercity.dk>
> Tusind tak begge to, det hjalp mig en del, men er der nogle steder her i DK
> hvor man sælger Télépopmusik-udgivelser?

Det bliver nok svært at finde.

> P.S.: da jeg nærlæste album-coveret (et af dem, der blot er en pap-lomme) stod
> der "promotional use only - not for sale." Meget skægt, når den er købt i
> Fona... =)

Den er måske slet ikke officielt udgivet herhjemme?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Troels

Dato : 04-01-02 23:07

> [...]
DK
> hvor man sælger Télépopmusik-udgivelser? Jeg fandt albummet på CDON, men

Hvad for en er det du har??? hos http://www.loudmusic.dk/ kan du bestille
Genetic World både på cd og 2 * lp (lp'en er billigst... det plejer da
ellers altid og være omvend???)

/Troels
http://home.musling.dk/~lundlaursen/dureforsog/
-Düreforsög-bootleg-bytte-bytte??? Send mig en mail tllund@hotmail.com

Fra : Troels

Dato : 05-01-02 16:45

> [...]
DK
> hvor man sælger Télépopmusik-udgivelser? Jeg fandt albummet på CDON, men

du kan evt. prøv at spørge i forummet på www.svingninger.dk . Der ved de en
del om alternativ musik, så måske de også kan hjælpe med det her??

Fra : Wax

Dato : 04-01-02 15:30

> Meeen... jeg tænkte på; er der nogle andre, der kender Télépopmusik og ved
om
> de har udgivet noget tidligere...??
>
> ---I.M.

I 1999 røg de med på en compilation, der hedder
Catalouge 1999, med det virkelig spøjse nummer
Telepopmusik (Lets do the Hoolaa - I am dancing)

Den kan foriøvrigt fås på hos www.loudmusic.dk

Kick Jazz
Walker