Warhammer Fantasy Roleplay - Death and "bu~
Fra : Jens Kronborg

Dato : 03-01-02 23:48

Jeg har aldrig helt fattet hvordan dette buffer level virker i Warhammer
Fantasy Roleplay. Hvis vi tager vores helt Thor og siger at han har 6
wounds. Han er op og slås med Traag den onde orc og får den tæsk og ender på
0 wound via en slag som giver lige præcis 6 i damage Der er måske hårdt for
ham, men han kan overleve hvis man får hjælpe af en person som kan enten har
Heal eller Surgery Skill. Men hvad nu hvis Traag stadigvæk sparker løs på
den forsvarsløs Thor (Det vil sige at han venner ikke er i stand til at
komme og hjælpe fordi at Traag har taget sin familie med). Det vil så
medføre at han laver en critical hit på ham. Lad os sige at Traag laver en
+3 critical i hovedet. Hvorfor bliver Thor så ikke i stand til at parry i de
næste 1d4 runder, men han ligger jo allerede på jorden ????.

Eller vil det sige at han er i stand til at kæmpe videre indtil han får en
critical hit som rent faktisk dræber ham som f.eks. en +6 critical i venstre
arm ?.

Og tilsidst hvad med blood lost - Det fatter jeg overhovedet ikke.

Er der ikke nogen som giver at skrive det på en mere pænt og godt beskrivet
sprog, fordi at det er ikke til at fatte ud af regelbogen.

Mvh.

Jens

Fra : Linus Riel Petersen

Dato : 04-01-02 00:28

Jens Kronborg wrote:

> [...]
> Traag laver en +3 critical i hovedet. Hvorfor bliver Thor s? ikke i stand
> til at parry i de n?ste 1d4 runder, men han ligger jo allerede p? jorden
> ????.
>
> Eller vil det sige at han er i stand til at k?mpe videre indtil han f?r en
> critical hit som rent faktisk dr?ber ham som f.eks. en +6 critical i
> venstre arm ?.
>
> Og tilsidst hvad med blood lost - Det fatter jeg overhovedet ikke.
>
> Er der ikke nogen som giver at skrive det p? en mere p?nt og godt
> beskrivet sprog, fordi at det er ikke til at fatte ud af regelbogen.

Jeg skal pr?ve.
Man kan stadig k?mpe videre med 0 wounds, da wounds kun er en slags
smertet?rskel eller hvad man nu skal kalde det. Det er den skade man kan
tage f?r noget begynder at g? helt galt 8mister arme etc.)

N?r man s? er kommet ned p? 0 wounds, skal man s? sl? p? critical hit
table, for at se hvad der sker med en. Man beh?ver ikke at f? en +6
critical, som du skriver i eksemplet, da man sagtens kan d? af bare +1
critical, man skal bare sl? h?jt p? sit d100 slag (81 og opefter).

Ang?ende Bloodloss, g?r jeg udfra du mener efter man er blevet skadet af en
critical, som for eksempel en critical der resultere i eks. 14 i armen,
hvor man tager d6 wounds i skade per runde. Den skade skal bare regnes som
al anden critical skade ( fra 0 wounds) og man skal s? sl? p? sudden death
critical chart, for at se om man d?r at blodtabet i den runde.

Jeg h?ber det er til nogen hj?lp.

P.S. jeg vil give dig ret i at det st?r ret indviklet i regelbogen.

"tasogare yori mo kuraki mono / chi no nagare yori akaki mono / toki no
nagare ni uzumore shi / idai na nanji no na ni oite / ware, koko ni yami
ni chikawan / warera ga mae ni tachi fusagari shi / subete no oroka naru
mono ni / ware to nanji ga chikara mote / hitoshiku horobi o ataen koto
o! DORAGU SUREIBU!!"

Linus Riel Petersen
linus@oek.dk

Fra : Jens Kronborg

Dato : 08-01-02 22:39

"Linus Riel Petersen" <linus@fys.ku.dk> wrote in message

> [...]
> ni chikawan / warera ga mae ni tachi fusagari shi / subete no oroka naru
> mono ni / ware to nanji ga chikara mote / hitoshiku horobi o ataen koto

Lad os nu sige at de slaser videre altsa vores helt Thor og den onde Traag.
De kommer begge ned pa nul i wounds og lads os sige at de begge er vildt
uheldige og skiftes til at ramme kroppen og altid laver en +1 Critial og sla
under 10% ? - Det vil jo sige at de kan i teorien kan taske pa hinanden i
resten af livet...!.

Men lads os nu sige at Thor er vildt heldig og laver en +3 critical hit i
armen og sa bagefter fik (11). Det gor at man automatisk mindster en 1 wound
per tur?. Vil det sa sige at i naste tur mindster man 1 wound og den naste
igen 2 wounds osv. - Men det kan jeg bare ikke fa til at passe, for der star
at man aldrig kan fa under zero wounds i grundbogen. Og hvad nu hvis Thor
banker los pa ham og gor yderligere skade ? - Skal det sa talles hver for
sig eller sammenlagt ?.

Fra : Lars Wagner Hansen

Dato : 09-01-02 02:46

"Jens Kronborg" <Jens@girlz.dk> skrev i en meddelelse
<Snip>
> [...]
> under 10% ? - Det vil jo sige at de kan i teorien kan taske pa hinanden i

Jeps, men de rammer jo heller ikke særligt hårdt (kun +1 critical) eller præcist
(10%), det svarer stort set til at de kun skubber lidt til hinanden med deres
sværd.

> [...]
> per tur?. Vil det sa sige at i naste tur mindster man 1 wound og den naste

Nej man mister 1 wound hver runde, 1 i næste tur, 1 i turen efter, 1 derefter
osv.

Hvis man ikke tager nogen anden skade, vil man altså bare står og bløde lige så
langsomt. Dette medfører at man automatisk hver runde skal rulle på Sudden Death
tabellen, men naturligvis kun med "+1".

Hvis man derimod endnu engang får samme resultat på critical tabellen, begynder
man at miste 2 wounds hver runde.

Det betyder så at man skal rulle på Sudden Death tabellen, men nu med "+2",
hvorved der er større chance for at man dør.

Hvis man derfor har fået tilpas mange af disse småskrammer, ender man måske med
at skulle rulle på Sudden Death med "+10" og så ser det slemt ud.

(bortset fra at jeg ikke lige på stående fod kan huske hvordan SD tabellen ser
ud og hvor højt den gr op i wounds.)

> Men det kan jeg bare ikke fa til at passe, for der star
> at man aldrig kan fa under zero wounds i grundbogen.

Det kan man heller ikke. Hvis du først er nede på 0 wounds bliver du der. Hvis
du runden efter mister 11 wounds ruller du på den tabel der svarer til skaden
(Sudden Death hvis der ikke er nogen andre tabeller der passer). Hvis man
overlever dette, er man igen tilbage på 0 wounds.

> Og hvad nu hvis Thor
> banker los pa ham og gor yderligere skade ? - Skal det sa talles hver for
> sig eller sammenlagt ?.

Jeg slog dem altid hver for sig, undtagen når det var forblødninger (som det man
får i armed med et +3/11 resultat) de blev lagt sammen, og slået på Sudden Death
tabellen i slutningen af hver runde. Skader fra våben, blev slået med det samme.

Lars
--
Lars Wagner Hansen, Jagtvej 11, 4180 Sorø
l-hansen@post4.tele.dk http://home4.inet.tele.dk/l-hansen

Fra : Linus Riel Petersen

Dato : 09-01-02 09:06

Jeg kan kun være enig med Lars Wagner Hansen, det er også sådan jeg
bruger/opfatter reglerne.

Man kan faktisk i teorien blive ved med at slæ på hinanden i al evighed
uden at nogen dør.

Man går altid ud fra 0 wounds, når man skal slå på critical eller sudden
death.

Linus

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 09-01-02 11:32

> Man kan faktisk i teorien blive ved med at slæ på hinanden i al evighed
> uden at nogen dør.

Jeg har nu aldrig oplevet det ske.

Jakob

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-01-02 12:24

Nex (Formerly known as Jakob, formerly known as Nex) wrote:

> Jeg har nu aldrig oplevet det ske.

Det kan vel godt ske alligevel... Jeg har f. eks. engang set en 4-sidet
terning lande på spidsen

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
There is no insanity, just different perceptions of reality.

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 09-01-02 16:30

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Jeg har f. eks. engang set en 4-sidet
> terning lande på spidsen

Du er i sandhed blandt de få udvalgte.
Tør man spørge: På hvilket underlag landede terningen?
--
René Kragh Pedersen.
"People start out with souls for the same reason that D&D characters

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 09-01-02 20:13

Rene Kragh Pedersen wrote:

> Du er i sandhed blandt de få udvalgte.
> Tør man spørge: På hvilket underlag landede terningen?

Det var på en dug - og skal hele sandheden virkelig frem er den yderste
millimeter af spidserne på terningen hakket af - dvs. der en ca. 1mm
bred flade for enden; så en smule snyd var det (ikke desto mindre fik
ham, der slog lov til at der skete eller andet vildt, som jeg har
glemt)...

Nu er det alligevel ligemeget, for terningen er vist endda blevet væk.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Is it safe?

Fra : Nex \(Formerly known~

Dato : 09-01-02 17:50

> Det kan vel godt ske alligevel... Jeg har f. eks. engang set en 4-sidet
> terning lande på spidsen

For din skyld håber jeg ikke det var Call of Cthulhu i spillede *LOL*

--
'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'
Jakob Medgyesi

"All your base are belong to us"
'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'

Fra : Rene Kragh Pedersen

Dato : 09-01-02 16:29

Linus Riel Petersen wrote:

> Man kan faktisk i teorien blive ved med at slæ på hinanden i al evighed
> uden at nogen dør.

Det kommer an på, hvilken teori vi snakker om.
Hvis det er sandsynlighedsteori, så nej, da sandsynligheden for kun at
få ettere i et uendeligt antal kast er nul.

Men jo... det kan da tage foruroligende lang tid. Til gengæld må man jo
medgive, at i bemeldte situation er begge kombattanter på grænsen til at
falde om, så deres kampindsats er nok heller ikke optimal