er alle tyske maskiner droslet??????
Fra : Razer

Dato : 03-01-02 23:25

jeg har kikket lidt efter Aprillas Mille R fra Tyskland men er de også
droslet ned..

Thomas 128097887

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-01-02 23:50

On Thu, 3 Jan 2002 23:24:46 +0100, "Razer" <Not-a-valid@Email.nu>
wrote:

>jeg har kikket lidt efter Aprillas Mille R fra Tyskland men er de også
>droslet ned..

Nej,kan de vel godt være men det er ikke typisk.Det med drosling er
mere et par år gammelt fænomen,hvor der var en frivillig aftale om at
begrænse til 98 hk for store/højtydende maskiner,man kunne godt få
mere,men så blev det stjernedyrt at forsikre.Gælder ikke længere omend
nogle maskiner stadig er droslede,så er det på ingen måde så
rigoristisk som tidligere.

-M

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-01-02 07:52

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message
> [...]
> mere,men så blev det stjernedyrt at forsikre.Gælder ikke længere omend
> nogle maskiner stadig er droslede,så er det på ingen måde så

jeg mener stadig mange er droslet fordi forsikrings selskaberne stadig
holder deres stjerne dyre priser hvs den har mere en 98 hk.

til de fleste cykler finder der også af-droslings kits som kan fås til en
rimelig penge (på nær her i landet) problemet med disse kits er dog bare de
kun er til at få i kort tid...og hvis du således finder dig en 1994 cykel
vil du sikkert få svært ved at opdrive et afdroslingskit

Lasse
CBR1000f

Fra : Michael K.S.

Dato : 04-01-02 18:25

On Fri, 4 Jan 2002 07:51:59 +0100, "Lasse Lundberg"
<lasse@lundberg-net.dk> wrote:

>jeg mener stadig mange er droslet fordi forsikrings selskaberne stadig
>holder deres stjerne dyre priser hvs den har mere en 98 hk.

Kig på f.eks Mobile og se hvor mange af dem der er droslet, ikke en
eneste af de listede Mille R'ere er droslet til 98 hk....de fleste
nyere (+100 hk) cykler kører fuldeffekt.

-M

Fra : Peder

Dato : 04-01-02 09:10

wrote:

>jeg har kikket lidt efter Aprillas Mille R fra Tyskland men er de også
>droslet ned..

Hvis de er det, er det sandsynligvis fordelt på:
Luftfilterboks: åben den, fjern "prop", luk den igen
Udstødning: Afmontér slip-on og "vrik" proppen ud
StyreComputerBoksAgtigTing: Klip den rigtige ledning
(Jeg mener den er grøn/hvid, men har en komplet beskrivelse af alle
trin et eller andet sted)

På franske modeller (tror jeg) er den en helt anden luftboks.
Hvis der *er* en prop i udstødningen (det er der iflg instruktionen på
modeller fra ´99 og frem) er der hamret et "V" ind i beslaget, der
holder slip-on'en fast i cyklen.

--
Peder. Før med Mille, nu med Transporter til salg.....