Det personlige gudsforhold
Fra : YEAH !

Dato : 05-12-00 00:43

Hvad er det at være kristen, og hvad er det vigtigste for en kristen ?

Som jeg har forstået det, handler det hele om relationer - relationen til
Gud og relationen til næsten. I disse relationer kræver Gud dette af os, at
vi skal elske.

Der er mange ord, mange debatter og mange teorier, men hvis det ikke holder
i praksis er det intet værd. At elske Gud og elske næsten, er hvad man skal
gøre og være mest optaget af.

Elsker jeg Gud ?? Elsker jeg min næste ?? Ikke nok, og nogen gange slet ikke
må jeg erkende - så må jeg altså vokse i den kærlighed som er alfa og omega
og betyder alt.

jørgen.

Fra : Erik Dalgas

Dato : 05-12-00 17:33

erik.dalgas@mail.dk
YEAH ! <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:90ha7h$8j$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
ikke
> må jeg erkende - så må jeg altså vokse i den kærlighed som er alfa og

Et vigtigt punkt , i disse spøgsmål, er jo, at vi vandre sammen med "Guds
folk". Nu da du er flyttet, har du så kig, på en forsamling, du kan
tilslutte dig ?

Mvh

Erik Dalgas

Fra : YEAH !

Dato : 05-12-00 19:58

"Erik Dalgas" <erik.dalgas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Et vigtigt punkt , i disse spøgsmål, er jo, at vi vandre sammen med "Guds
> folk". Nu da du er flyttet, har du så kig, på en forsamling, du kan
> tilslutte dig ?
--------------------
Pinsekirken i Nykøbing Falster er jeg døbt i og jeg kender Jan og Irene kaa
fra den tid (1991), så måske skulle jeg tage derind en dag selvom der er 18
km. Ude på landet skal man jo bevæge sig noget længere for at få kontakt,
end inde i byen, hvor menighederne ligger tæt med gode trafikforbindelser.

jørgen.

Fra : Erik Dalgas

Dato : 05-12-00 20:57

nyhedsmeddelelse:90jdsp$46o$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
> end inde i byen, hvor menighederne ligger tæt med gode trafikforbindelser.

Hej Jørgen

Jeg syntes, du hurtigst muligt, skulle tage derind, Jørgen. For uden "det",
hvad så ? Vil du videre, på vejen, må du ganske enkelt, finde en menighed at
tilslutte dig.

Mvh

Erik dalgas