Film på DR
Fra : Tine & Jimmy

Dato : 03-01-02 20:31

Er det mit fjernsyn der er F#%#ed up eller er DR1 virkeligt begyndt at sende
film og udsendelser i Anamorphic. Bla andet med Blinkende lygter og Deep
rising måtte jeg nød til at trykke på min widescreen knap på mit Sony tv for
at få et normalt billede frem. Det er ikke noget der gør mig noget, men der
er da mange i danmark som ikke har sådan en knap til deres fjenrsyn og må
nød til at se Søren pilmark og Mads mikkelsen med lange hoveder.

Jimmy

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 03-01-02 21:58

Tine & Jimmy wrote:

> [...]
>er da mange i danmark som ikke har sådan en knap til deres fjenrsyn og må
>nød til at se Søren pilmark og Mads mikkelsen med lange hoveder.

Yep, det er rigtigt - de er begyndt at sende en del film/serier, hvor
folk bliver noget "lange i hovederne" på et 4:3 tv. Jeg har i julen
lagt mærke til bl.a. Rejseholdet og ovenstående film. Fedt nok, når
man har et 16:9 tv :)
--
Rasmus Waehrens

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-01-02 22:11

rw@_NOSPAM_hestefest.dk (Rasmus Waehrens) writes:

> [...]
> folk bliver noget "lange i hovederne" på et 4:3 tv. Jeg har i julen
> lagt mærke til bl.a. Rejseholdet og ovenstående film. Fedt nok, når

Faktisk er det et eller andet suspekt dual format. Det ser fint nok ud
på mine forældres 4:3.
--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke

Fra : Christian Riis

Dato : 04-01-02 12:05

> Faktisk er det et eller andet suspekt dual format. Det ser fint nok ud
> på mine forældres 4:3.

Jeg har et almindeligt 4:3 fjernsyn og med vores kabel-tv pakke findes både
DR1 og DR2 på to kanaler hver - en med alm hoveder og en med lange.

/Christian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 03-01-02 22:52

"Rasmus Waehrens" <rw@_NOSPAM_hestefest.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folk bliver noget "lange i hovederne" på et 4:3 tv. Jeg har i julen
> lagt mærke til bl.a. Rejseholdet og ovenstående film. Fedt nok, når

Var der iøvrigt andre der bemærkede, at DR valgte at sende Blinkende Lygter
i 16:9 ratio, hvor biografen og DVD'en
var 2.35:1 ratio. Det så dog ud til blot at være en open matte version, ikke
pan & scan.

/Brian

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-01-02 12:06

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i 16:9 ratio, hvor biografen og DVD'en
> var 2.35:1 ratio. Det så dog ud til blot at være en open matte version,

Det lyder meget plausibelt. BL er optaget i Super-35, så der er ingen grund
til at beskære filmen. Man kan sågar trække en full frame-overførsel uden at
finde saksen frem, men så går Eric Kress' fine kompositioner nok lidt i
fløjten.

MVH
Jens

Fra : Morten DH

Dato : 05-01-02 16:25

> [...]
at
> finde saksen frem, men så går Eric Kress' fine kompositioner nok lidt i

Ja og så skal vi selvfølgelig bare lige leve med den mere grynede
filmkvalitet Super-35 giver

Fra : Jens Thomsen

Dato : 05-01-02 21:20

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> skrev i en meddelelse

> Ja og så skal vi selvfølgelig bare lige leve med den mere grynede
> filmkvalitet Super-35 giver

Det er jo noget, fotografer kan diskutere herfra og til dommedag. Det er
heller ikke sådan, at alternativet med anamorfiske linser er fri for
ulemper.

MVH
Jens