Fra clipboard til listbox hvordan?
Fra : Frank

Dato : 03-01-02 14:13

Hvis jeg kopierer nogle linier fra en textfil til clipboard og derefter
paster dem ind i en listbox, sker der det at det bare bliver til en lang
linie i stedet for linier.
Hvordan kan jeg add´e dem ind i en listbox med linieskift, eller hvad jeg nu
skal kalde det?

Frank

Fra : Harald Staff

Dato : 03-01-02 14:35

Hei Frank

Et Listbox item er en enhet, så du skal dele teksten inn i enheter. Split er
utmerket til det om du har VB6. Prøv denne:

Private Sub Btn1_Click()
Dim LangTekst As String
Dim DeltTekst() As String
Dim i As Integer
LangTekst = "Her" & vbCr & "er" & vbCr & "teksten"
DeltTekst = Split(LangTekst, vbCr)
For i = LBound(DeltTekst) To UBound(DeltTekst)
List2.AddItem DeltTekst(i)
Next
End Sub

HTH. Beste hilsen Harald