problemer med NetExpress ?
Fra : Finn Brunberg

Dato : 03-01-02 14:18

Jeg har lige købet en netexpress forbindelse hos TDInternet.
Forbindelsen er uden router, men med et opkaldsprogram, der hedder
MacPoET (PPP on Ethernet). Hatigheden er 256/256

Efter at jeg har installeret opkaldsprogrammet oplever jeg at maskinen
ofte fryser - især ved nedlukning af programmer.
Forbindelsen virker heller ikke helt stabil. Jeg oplever flere gange at
blive "smidt af" forskellige servere pga. "opkoblingsfejl".

Er der andre der har erfaringer med denne opkoblingsform ?

Vil det fungere bedre med en router ?
(selv om jeg for øjeblikket ikke har behov for at tilslutte flere
maskiner).
Min computer er en PB1400/133 m. 56Mb ram (64 Mb virtuel)
Ethernetforbindelsen via et PCkort.
System 9.1 DK

Hilsen Finn Brunberg

Fra : thomas schreiber

Dato : 03-01-02 19:22

Macpoet er noget L***. Det er klogt at investere de extra kr. 11,- pr måned
for en router.

Desuden tror jeg din forb. er 256(ned)/128(op) ikke sandt?

--

På forhånd tak
Thomas Schreiber

"Women! You can't live with them... the end!"
- Al Bundy

Fra : paul1949

Dato : 25-03-02 10:33

"Finn Brunberg" skrev d. 03-01-02 14:18 dette indlæg :
> Jeg har lige købet en netexpress forbindelse hos TDInternet...

Finn,
Der findes flere alternativer til MacPoet ( som er noget L...)
Se : http://homepage.mac.com/brockgs/software.html
EnterNet er en stabil og god klient....

Hilsen/Paul

http://www.kandu.dk/